3870 X2 blijft idle lopen

Pagina: 1
Acties:

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04-2025
Hallo,

ik heb net een nieuwe pc aangeschaft met volgende specificaties:

AMD X2 6000+
4gb OCZ gold RAM
600W voeding
Radeon 3870 X2

nu heb ik het volgende probleem:

Ik start een game op (vb. far cry 2, crysis,...) en alles loopt vlotjes zoals het hoort. Ik hoor ook dat de grafische kaart werkt aan het blazen van de fans. Ik sluit het spel af en doe wat werk voor school, na een uurtje of 2 start ik dan weer een spel op, maar de computer blijft stil en de games lopen maar aan +- 15 fps. Na een heropstart gaat alles dan weer perfect.

Ik heb al 8.10 8.11 en 8.12 catalyst drivers geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem. Weet iemand hier de oorzaak van?

Groeten
Tim

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 09:56
kipaantspit schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:39:
Hallo,

ik heb net een nieuwe pc aangeschaft met volgende specificaties:

AMD X2 6000+
4gb OCZ gold RAM
600W voeding
Radeon 3870 X2

nu heb ik het volgende probleem:

Ik start een game op (vb. far cry 2, crysis,...) en alles loopt vlotjes zoals het hoort. Ik hoor ook dat de grafische kaart werkt aan het blazen van de fans. Ik sluit het spel af en doe wat werk voor school, na een uurtje of 2 start ik dan weer een spel op, maar de computer blijft stil en de games lopen maar aan +- 15 fps. Na een heropstart gaat alles dan weer perfect.

Ik heb al 8.10 8.11 en 8.12 catalyst drivers geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem. Weet iemand hier de oorzaak van?

Groeten
Tim
Zal morgen wel ff antwoord geven, nu is het zon tijd waar ik er vrijwel geen zin meer in heb.

Zucht...

Verwijderd

SgtElPotato schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:27:
[...]

Zal morgen wel ff antwoord geven, nu is het zon tijd waar ik er vrijwel geen zin meer in heb.
offtopic:
Zo dit is wel de meest nuttige post die ik ooit ben tegen gekomen. :>

@TS Al eens drivers geprobeerd te installeren met CCC en/of zonder CCC.
Heb je misschien programma's zoals ATT of Rivatuner ook aanstaan?
Bios van je videokaart misschien eens aangepast, maar dat lijkt me niet echt logisch. ;)

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:53:
[...]
offtopic:
Zo dit is wel de meest nuttige post die ik ooit ben tegen gekomen. :>
@TS Al eens drivers geprobeerd te installeren met CCC en/of zonder CCC.
Heb je misschien programma's zoals ATT of Rivatuner ook aanstaan?
Bios van je videokaart misschien eens aangepast, maar dat lijkt me niet echt logisch. ;)
Ik heb nog niet geprobeerd zonder CCC, maar ik heb wel ATI Tray Tools staan en AMD Fusion. Met of zonder die laatste 2 is er geen verschil.

Nu ook zonder CCC geprobeerd, maar het blijft hetzelfde. De kaart werkt wel naar behoren want ik kan crysis op ultra spelen met deftige framerates, maar het is toch raar dat ik de pc moet heropstarten om die performance te krijgen

[ Voor 16% gewijzigd door kipaantspit op 11-01-2009 15:31 ]