Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een simpele projector (Hitachi CP-X nog wat van een paar jaar oud).
Hij is verbonden met een VGA kabel (RGB interface) met m'n laptop (die dus dient als bron). Afspelen doe ik met PowerDVD, maar dat doet er weinig toe.

Nu merk ik serieus wat storingen tijdens de film.
Maar het rare is: een statisch shot geeft hij perfect weer. Met statisch bedoel ik een shot met weinig beweging. Ook met mijn bureaublad heeft hij geen problemen. Voor zover het positieve... 8)

Maarrr als er wat snellere shots in de film zitten merk ik al snel rare "lijnen". Het is moeilijk te omschrijven, het zijn eerder horizontale blokken die hij vormt en dan niet meer overeenkomen. In ieder geval, ze zijn horizontaal.

Ik vermoed dat het aan de kabel ligt: dat is een Hama-kabeltje van 5 (vijf!) meter lang. :|
Maar ik twijfel doordat het probleem zich alleen bij snelle, dynamische shots voordoet. Kan het misschien met wat anders te maken hebben? Wat denken jullie? :?

(Misschien moet ik maar eens een kortere kabel op de kop zien te tikken... :X )

-g

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-12-2025
Kan veel zijn, op de zaak ookaleens gehad...
Ik zou zeggen: probeer eens hetvolgende:

- kan je het testen met een kortere kabel?

- Heb je je VGA drivers al eens geupdate?

- Heb je dezelfde problemen met bijv. Media player?

Komt nogal eens voor ook dat als je je beamer als 2de scherm gebruikt (dus geen clone, maar een dual setup) dat ie raar (kan) gaa(n)(t) doen...

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:22

BCC

Staat de beamer niet toevallig op een resolutie waar hij interlaced?

Afbeeldingslocatie: http://neuron2.net/LVG/inthead.jpg

Of is de bron of speler interlaced?

[ Voor 13% gewijzigd door BCC op 09-01-2009 22:39 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
@ BCC ;Denk niet dat het met interlacing te maken heeft, het is namelijk niet over de gehele hoogte, maar eerder in blokken zoals ik het beschreef. Maar ik zal het toch allemaal eens checken.

@ Mopperman: bedankt voor de suggesties, ik ga ze zondag of maandag zeker eens doornemen.
Kortere kabel ga ik naar op zoek
VGA drivers zijn up to date. Momenteel clone ik. Misschien moet ik eens proberen met één scherm setup.
Media Player? Zou ik ook eens moeten testen, maar ik gebruik PowerDVD omwille van DD/DTS streaming.

Bedankt voor de snelle antwoorden, persoonlijk denk ik dat de kabel de grote boosdoener is...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:22

BCC

Post anders een foto.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Will do, zodra ik terug op mijn kot ben (op kamers noemen jullie hollanders dat dacht ik :9 )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 22:52 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lijkt me heel sterk dat een kabel blokken in beeld gaat maken. lijkt me eerder dat de beamer dat doet

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Daar vreesde ik ook al voor :( .
Het is 'n LCD projector: hoe kan die nu moeite hebben met "snelle" beelden?
Maakt hem dat überhaupt wel uit?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stuurje hem wel aan op zijn native resolution ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Jep...1024*768

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Moderne LCD beamer kan tot 120 Hz, maar word je toch aanbevolen op 60 Hz te werken.

Lange VGA kabel kan misschien storing maken, maar niet op grote blokken. Het zorgt voor meer sterkere shadows en witte randen in beeld waardoor het niet meer strak beeld maakt. Ik heb zelf genoeg meegemaakt met 5 m vga kabel. Maar zwakkere signaal door lange kabel en hoge weerstand in bedrading kunnen invloed hebben. Dan kun je idd met kortere vga kabel nog eens doen.

Daarbij moet je even testen in clone mode, dus je laptop scherm zelfde als je beamer beeld. Kijk goed wat er gebeurt. Anders moet je codecs even updaten. Oudere codecs en verkeerde instelling in je mediaplayer zal ook vreemde blokken maken. Dat heb ik vroeger ervaren. Update het dan met laatste codecpack en maak gebruik van basis setting dat door codecpack wordt gemaakt. (K-Lite of CCCP)
Doe het even op 800x600 resolutie, maar 1280x1024 mag ook. Er wordt dan upscaling/downscaling ingeschakeld en kun je zien of dat invloed heeft.

Vervolgens test je ook even composiet met je dvd speler. Hier mogen ook geen blokken ontstaan bij snelle motions. De processing unit in LCD beamer mag geen problemen tonen. Doe dat in PAL en NTSC mode.

Post dan hier de resultaten.

Verwijderd

Topicstarter
Codecs? Voor zover ik weet gebruikt PowerDVD geen codecs, lijkt me sterk dat het daaraan zou liggen.
Maar goed, ik test het vanavond eens met andere programma's (quicktime, media player, vlc)

Dat het aan de lengte van de kabel zou liggen begin ik meer en meer aan te twijfelen. Met een stilstaand beeld is er namelijk niets aan 't handje... En met gewone bewegende beelden ook niet.

Hertz-settings, NTSC of PAL, up&downscaling, etc... dat ga ik vanavond allemaal testen ;)

Kortere kabel, composiet kabel zal niet lukken, heb ik niet zomaar rondslingeren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hiernet eens geprobeerd NIET te clonen, maar één enkel beeldscherm te selecteren. And what do you know... probleem lijkt opgelost...

Heb wat foto's genomen, eens uploaden en posten, gimme 10 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/belsack/IMG_9205.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/belsack/IMG_9211.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/belsack/IMG_9212.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/belsack/IMG_9219.jpg

Maar goed, lijkt voorlopig opgelost...
Ik ga mij toch eens een échte DVD speler aanschaffen :)

Bedankt iedereen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 21:55 ]

Pagina: 1