• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi!

Ik zal meteen met de deur in huis vallen: Mijn half jaar oude Samsung LE40m87BD reset zichzelf iedere 28 minuten wat het kijkcomfort alles behalve bevorderd.
Dit truukje doet hij al vanaf dag 1 en het komt me nu echt m'n neus uit.

Wat gebeurd er:
Iedere 28 minuten wordt het beeld zwart en worden de beeldscherm instellingen teruggezet naar een, denk ik, fabrieksinstelling.
Zo zet ik tijdens het film kijken de Tv altijd op "Movie-modus" welke na een half uur terugspringt naar "Dynamic-modus" wat ik sowieso vreemd vindt aangezien er ook een "Standard-modus" is, maar goed dat terzijde.
Ook overige scherm gerelateerde instellingen worden gereset naar een eerdere ingestelde setting.

Wanneer:
Het gebeurd bij zowel het coax-kijken als bij het kijken via alle HDMI-poorten met als bronnen een laptop en een PS3. Het ligt dus niet aan de bron.

Wat zelf gedaan:
- Google! Maar er is echt compleet niks over te vinden, vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.
- Alles losgekoppeld en per bron gekeken
- Tv Instellingen gereset, wat hij van zichzelf ook al doet...
- Batterijen uit de afstandbediening gehaald (misschien dat deze een bepaald signaal naar de Tv stuurt... weet ik veel :P )

Voordat ik een Samsung-monteur in huis ga halen ga ik het toch nog even hier vragen aangezien ik altijd van die kleine dingetjes over het hoofd zie :)

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TV staat waarschijnlijk op "store" modus. Hoogstwaarschijnlijk zit er in je instellingen menu wel een "plug& play" optie, deze ff starten, hier zal je o.a je taal moeten kiezen, en vervolgens krijg je ook de optie thuis/winkel. Hier ff "thuis" kiezen.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tekielja schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:57:
TV staat waarschijnlijk op "store" modus. Hoogstwaarschijnlijk zit er in je instellingen menu wel een "plug& play" optie, deze ff starten, hier zal je o.a je taal moeten kiezen, en vervolgens krijg je ook de optie thuis/winkel. Hier ff "thuis" kiezen.
Dit bedoel ik dus :P
Ik wist sowieso niet van het bestaan af van deze functie laat staan dat ik had gedacht dat de reset hiermee te maken zou hebben.
In ieder geval super bedankt, en ik voel me nu aardig stom dat ik hier pas na een half jaar achter kom...