[test-case] Project The Business Warrior

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:04
Enkele maanden geleden raakte ik geinspireerd door een fotoserie van Erwin Olaf gemaakt van ons Nederlands Elftal. Deze foto's zijn gemaakt naar het idee van onder andere de film "300".

Afbeeldingslocatie: http://blog.tirato.nl/wp-content/uploads/2009/Fotografie/olaf_031.jpg

Hier de overige foto's uit die serie

Afgelopen dinsdag had ik tijdens een van mijn lessen aan de fotoacademie in Rotterdam een studio en model tot mijn beschikking. Nu ben ik in het proces van het maken van de post-productie, en ik wil die graag aan jullie laten zien voor het benodigde commentaar.

Omdat ik niet met modder wou gaan spelen, heb ik een van mijn oude pakken kapotgeknipt en is het dus meer een "Business Warrior"

Graag jullie commentaren over:
-Het model en zijn belichting
-De gekozen wolkenlucht
-De gemaakte regen
-Daarnaast heb ik nog geen idee wat ik als achtergrond moet gaan gebruiken, ik wil nog iets gaan krijgen ter hoogte van zijn onderbenen. Wellicht een stads-skyline of een ruine.. Iemand ideeen?

Elke andere opmerking is natuurlijk ook welkom.

Hier de foto (ondertussen af):
Afbeeldingslocatie: http://www.tomsmulders.nl/warriorgot.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Aristos op 25-01-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Het is een beetje jammer dat het model geen nat haar heeft vanwege de regen. Dit geeft hem een beetje een softere uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een aantal opmerkingen:

-Je regen ziet er wat nep uit. Met name de grotere druppels en de val richting.
-De gekozen lucht vind ik wat ongelukkig: het is duidelijk dat de horizon een stuk lager eindigt en aangezien je niet kan zien of je model op een verhoging staat kijkt dit niet lekker. Ik zou toch proberen om een horizon te krijgen.
-Je model lijkt droog.

Ik heb zelf wel goede ervaringen met het toevoegen van regen door:
-Zwarte layer aanmaken
-Heel veel ruis toegevoegen totdat je een soort van 'TV sneeuw effect' krijgt
-Ruis blurren
-Motion blur aan de ruis geven zodat het een soort streep effect wordt
-De regen layer op blend mode 'Screen' zetten
-Effect weer weghalen (mask) waar het teveel aanwezig is
-Verscherpen
Zorg er vervolgens ook voor dat het realistisch 'op' het model ligt.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Er is een Lightroom preset genaamd "300" die mensen er nogal spartaans laat uitzien, misschien kan je die eens bekijken om inspiratie op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Waar is de modder?
Zijn kleren zijn verscheurd, naar ik aanneem tijdens een heftige worsteling, buiten de bebouwde kom in de regen. En eigenlijk verwacht ik dan ook nog wel een flinke jaap/krauw bij zijn borst.
Hoewel kleding en houding het idee wel goed weergeven.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:04
Dit is hem uiteindelijk geworden. Ik heb een foto van het Colloseum gebruikt en de persoon wat warmer gemaakt. Ook heb ik de horizon van de lucht wat hoger gemaakt, nav het bovenstaande commentaar. Ik heb als laatste nog wat wonden toegevoegd op zijn arm en borst.

Graag jullie commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomsmulders.nl/warriorgot.jpg

Click voor grote versie

[ Voor 9% gewijzigd door Aristos op 25-01-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 19:31

Ethirty

Who...me?

Foto an sich vind ik erg mooi, maar het thema business warrior komt niet echt uit de verf. Ik associeer het Collosseum niet echt met een pakken-slagveld. Een voetballer past wel bij zo'n achtergrond. Bij een pak verwacht ik eerder een kantorenterrein of vervallen industrie oid.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:25
Het grote verschil tussen die foto van Erwin en jouw foto is dat bij hem de voorgrond (de persoon) en de achtergrond qua kleur op elkaar afgestemd zijn. Bij jou is dat niet het geval en daardoor verliest hij gelijk al zijn kracht.

Bovendien is het raar dat zijn haar nog zo netjes zit terwijl het regent en zijn kleding nog droog is enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had hem persoonlijk juist in een stad laten staan, compleet verwoest (genoeg films als idee denk ik zo :P). Voetbal is soms een 'arena' sport, daar past die collosseum goed bij. Maar bij een zakenman zou ik dus eerder een verwoeste stad pakken als achtergrond, of zoals Ethrity zegt, een industrieterrein (of bedrijf).

Mischien wat verscheurd papier, mogelijk een ordner oid als 'troffee' vast te houden, zijn kleding is te schoon voor een worsteling, daar mogelijk met wat na-effecten viezigheid op plakken?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als de mensen boven mij vind ik het minder geslaagd dan hetgeen wat je hebt geprobeerd na te bootsen (wat natuurlijk wel erg moeilijk is). Model en kleding die droog zijn, de kleding die ook nog schoon is terwijl dat soort wonden volgens mij wel wat bloed zouden lekken enzo. :p

Ik denk dat de foto met een iets wilder kijkend model en wat meer dynamiek in zijn kleding (waaiende stropdas bv), wat meer horizontalere regen en een goeie colourmatch een stuk beter uit zou komen. Kijk met colourmatchen uit dat je niet de achtergrond selecteerd, maar de voorgrond, aangezien hij daar staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In aanvulling op bovenstaande opmerkingen: ik vind de pose van het model niet warrior genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:18:
In aanvulling op bovenstaande opmerkingen: ik vind de pose van het model niet warrior genoeg.
Inderdaad, hij staat er een beetje als een zoutzak bij. Met z'n handen in z'n broekzakken komt het niet echt over als een echte warrior. Je zou hem wat agressiever neer kunnen zetten de volgende keer..
Pagina: 1