Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen die negatieve en vervelende ervaringen hebben met GSM Track uit Deurne?
Deze zaak presteerd het om een mobiel van 1 dag oud niet te repareren of te vervangen.
Een uitermate slechte service dus.
Ze besteden hun reparaties uit bij dynafix (Typ maar is in met google) ,een bedrijf waar geen goed woord over geschreven staat.
Bij elke gsm zaak zou ik een nieuw toestel hebben gekregen (en ik heb er veel gesproken,want ik moet een prepaid kopen aangezien mijn abo. gewoon door loopt ) Je kunt beter in een gewone zaak een tientje meer uitgeven dan bij een thuiswinkel iets bestellen.Ik koop bij deze schurkenzaak nooit geen telefoon meer.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11
Ik heb ooit 1 SE K750i gekocht bij GSMTrack, daarna nooit meer. Zegt genoeg dus.. ;)

Redelijke prijzen, verschrikkelijke service..

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 21:50
Ik heb nog nooit van deze zaak gehoord, maar ik weet wel dat de hele telefoonbranche zo rot is. Ook grote providers als T-Mobile maken er een potje van.

Je kan met je klacht beter naar Radar of de Consumentenbond, daar zal je er meer mee bereiken. Succes!

BTW: je moet geen prepaid kopen om je abbo in te stoppen, want vaak zijn ze sim-locked. In jouw geval kan je beter op marktplaats oid op zoek naar een leuk tweedehands simlockvrij toestel (nieuwe simlockvrije toestellen hebben de neiging om nogal duur te zijn).

Edit: dit topic hoort in 'Shopping'.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Qips op 09-01-2009 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:39:
Ik heb nog nooit van deze zaak gehoord, maar ik weet wel dat de hele telefoonbranche zo rot is. Ook grote providers als T-Mobile maken er een potje van.

Je kan met je klacht beter naar Radar of de Consumentenbond, daar zal je er meer mee bereiken. Succes!

BTW: je moet geen prepaid kopen om je abbo in te stoppen, want vaak zijn ze sim-locked. In jouw geval kan je beter op marktplaats oid op zoek naar een leuk tweedehands simlockvrij toestel (nieuwe simlockvrije toestellen hebben de neiging om nogal duur te zijn).

Edit: dit topic hoort in 'Shopping'.
Maar via marktplaat is nogal link denk ik want ik weet niet wat er met die toestellen gebeurd is.
Ik had trouwens een lg prade,niet kopen dus.

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:37:
Ik heb ooit 1 SE K750i gekocht bij GSMTrack, daarna nooit meer. Zegt genoeg dus.. ;)

Redelijke prijzen, verschrikkelijke service..
Ik zeg al ., je kan beter een tientje meer uitgeven.

Verwijderd

Een toestel dat binnen een dag kapot is MOET omgeruild worden. Fabrikanten/leverancier/winkel noemen dat een DOA en hebben allemaal verschilllende voorwaarden hiervoor. In de meeste gevallen hoeft zo'n DOA slechts terug gebracht te worden in compleet met alle verpakkingen, boekjes enz enz. Ook zit er vaak een maximum op voor de tijdsduur die je er mee gebeld mag hebben. Ik kan met niet voorstellen dat je daar in 1 dag overheen bent gekomen. Neem anders contact op met de fabrikant en doe daar je beklag.
Welk merk toestel heb je gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 21:56 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Schop je naar SF :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:55:
Een toestel dat binnen een dag kapot is MOET omgeruild worden. Fabrikanten/leverancier/winkel noemen dat een DOA en hebben allemaal verschilllende voorwaarden hiervoor. In de meeste gevallen hoeft zo'n DOA slechts terug gebracht te worden in compleet met alle verpakkingen, boekjes enz enz. Ook zit er vaak een maximum op voor de tijdsduur die je er mee gebeld mag hebben. Ik kan met niet voorstellen dat je daar in 1 dag overheen bent gekomen. Neem anders contact op met de fabrikant en doe daar je beklag.
Vlgs dynafix en gsm track is het toestel gebruikt en zit er val stoot of drukschade op,en dat valt niet onder de garantie.Vlgs. mij hebben ze het toestel onder de trein gegooid.
Er moet een boardswap uitgevoerd worden.
Geen idee wat dat is.

Verwijderd

Als het val, stoot of drukschade is zal een boardswap zo goed als nooit onder de garantie voorwaarden vallen. Ik werk (helaas al een aantal jaren) met TheDontFix, sorry ik bedoel Dynafix en ze gaan volstrekt willekeurig te werk. Als je toestel slechts een dag oud is en je weet zeker dat hij niet door jouw toedoen gevallen is of onder druk heeft gestaan is het aan de verkopende partij te bewijzen, of door Dynafix per foto, dat er inderdaad druk of stootschade gevonden is. Overigens vind ik het zeer knap dat ze dit in de winkel constateren daar ze het toestel zelf niet onder garantie mogen openen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:05:
Als het val, stoot of drukschade is zal een boardswap zo goed als nooit onder de garantie voorwaarden vallen. Ik werk (helaas al een aantal jaren) met TheDontFix, sorry ik bedoel Dynafix en ze gaan volstrekt willekeurig te werk. Als je toestel slechts een dag oud is en je weet zeker dat hij niet door jouw toedoen gevallen is of onder druk heeft gestaan is het aan de verkopende partij te bewijzen, of door Dynafix per foto, dat er inderdaad druk of stootschade gevonden is. Overigens vind ik het zeer knap dat ze dit in de winkel constateren daar ze het toestel zelf niet onder garantie mogen openen.
Tsja, ik moet dat bewijzen,maar het toestel ben ik al kwijt omdat ik weigerde de onderzoekskosten te betalen.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:15:
[...]
Tsja, ik moet dat bewijzen,maar het toestel ben ik al kwijt omdat ik weigerde de onderzoekskosten te betalen.
Nee, zeker de eerste 6 maanden na aanschaf dient de winkelier aan te tonen dat het door jou beschadigd is. Het is zeer zeker *niet* voldoende om alleen te stellen: "Het is val/drukschade, dus dat is de schuld van de klant.".

Dat is wat er in de wet staat, maar er is helaas een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen :(

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wat was er dan mis met het toestel? Want ik denk dat als een toestel zgan eruit ziet en je het gelijk na dag 1 meld dat het toestel niet werkt, dat ze het direct omruilen ivm DOA.

Als het toestel idd gebruikt eruit ziet en er val schade waarneembaar is begrijp ik wel degelijk dat ze hem niet gelijk omruilen, maar eerst opsturen naar dynafix.

Indien het toestel idd gewoon stuk aangekomen is (of binnen een dag stuk is gegaan) zou ik wel degelijk er een verhaal van maken en met dynafix bellen. Die moeten jou foto's versturen van de schade.

[ Voor 89% gewijzigd door B0MBACI op 09-01-2009 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
B0MBACI schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:22:
Wat was er dan mis met het toestel? Want ik denk dat als een toestel zgan eruit ziet en je het gelijk na dag 1 meld dat het toestel niet werkt, dat ze het direct omruilen ivm DOA.

Als het toestel idd gebruikt eruit ziet en er val schade waarneembaar is begrijp ik wel degelijk dat ze hem niet gelijk omruilen, maar eerst opsturen naar dynafix.

Indien het toestel idd gewoon stuk aangekomen is (of binnen een dag stuk is gegaan) zou ik wel degelijk er een verhaal van maken en met dynafix bellen. Die moeten jou foto's versturen van de schade.
Dit is het hele verhaal.
Na een snelle levering (18-11-2008) van de LG Prada met abonnement (T-mobile) bleek dat de SIM-kaart niet goed in het daarvoor bestemde slotje schoof. Na een dag gaf de telefoon de melding dat hij de SIM-kaart niet kon lezen. Op donderdag 20-11-2008 is de telefoon teruggestuurd naar GSMtrack.nl. Van hen kregen we op 21-11-2008 de melding dat we geen nieuwe telefoon kregen, aangezien onze telefoon gebruikssporen zou hebben, de folie was verwijderd en het snoer niet meer was opgerold. Hiervan kregen we ook een zeer wazige foto toegestuurd waarop met wat rondjes aangegeven was waar deze sporen zouden moeten zitten. Hierover waren we zeer verbaasd, aangezien de telefoon nog maar amper gebruikt was. We kregen meteen ook een zeer onprettig gevoel hierover. Vervolgens is de telefoon naar Dynafix gestuurd ter reparatie. Op 25-11-2008 kregen we een brief van Dynafix waarop aangegeven was dat de reparatie niet onder de garantie valt, aangezien de telefoon val-, stoot- of drukschade zou hebben. We kregen drie opties: de eerste was om de telefoon te laten repareren voor ? 160,65, de tweede om de telefoon ongerepareerd retour te sturen voor ? 35,70 of afstand te doen van de telefoon. Als bijlage was er een brief van GSMtrack.nl aan toegevoegd dat zij geen discussiepartner zijn in deze en zij geen invloed hebben. Dit terwijl wij de telefoon bij hun hebben gekocht. Opnieuw hebben wij aangegeven het hier niet mee eens te zijn en geëist om één maand abonnementskosten vergoed te krijgen en ons toestel kosteloos te repareren of een nieuw toestel te geven. Op 4-12-2008 kregen wij van GSMtrack.nl een e-mail dat zij niet ingaan op ons voorstel, omdat onze telefoon vele gebruikssporen (?) zou bevatten. Op 5-12-2008 kregen we dezelfde brief van Dynafix als op 25-11-2008. Wij voelen ons erg belazerd door GSMtrack.nl en Dynafix. De telefoon was één dag oud en zag er nog als nieuw uit toen wij hem opstuurden. Wij hebben de telefoon niet laten vallen of ergens tegenaan gestoten. Er zouden hoogstens wat vingerafdrukken op de telefoon kunnen zitten. De telefoon is in de originele verpakking teruggestuurd naar GSMtrack.nl met daarom nog een doos. Al met al komen we geen stap verder en voelen wij ons op zijn zachtst gezegd bedrogen. Op dit moment betalen wij overigens ook nog steeds het abonnementsgeld (? 14,50 per maand) aan T-mobile, ondanks dat wij hiervan geen gebruik kunnen maken.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 21:50
Ik had trouwens ook zo'n geval: een barstje in het frontje van een toestel dat ik bij T-Mobile besteld had. Ze weigerden het zowel via de winkel als via de website te ruilen. Omdat je bij kopen op afstand recht hebt op 'ruilen zonder opgave van reden binnen zeven dagen', heb ik het toestel gewoon teruggestuurd en alles laten annuleren. Dit ging met zeer veel moeite, maar ik denk dat ik uiteindelijk minder er aan kwijt ben dan jij (+-€20). Volgende keer kan je dus van zoiets gebruik maken!

Edit: ik lees je verhaal nu net; misschien kan je het alsnog hier op gooien. Dus: een brief sturen dat het product niet aan je verwachtingen voldeed en je het daarom terugstuurde. Ik zou overigens alsnog bij Radar e.d. je klacht deponeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Mr.Qips op 09-01-2009 22:41 ]

Verwijderd

Je zou nog bij T-mobile kunnen proberen om bij de afdeling geschreven klachten te komen, zij hebben een hoop bevoegdheden, misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen. Maar makkelijker is gewoon je rechtbijstand in te schakelen als je die hebt, alleen er mee dreigen helpt vaak al.

Verwijderd

Mr.Qips schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:38:

Edit: ik lees je verhaal nu net; misschien kan je het alsnog hier op gooien. Dus: een brief sturen dat het product niet aan je verwachtingen voldeed en je het daarom terugstuurde.
Ja, dat gaan ze vast zonder morren doen als je inmiddels al een tijdje hebt lopen corresponderen over een kapotte telefoon :z

Heel vervelend dit soort situaties en een reden om je telefoon vooral verzekerd op te sturen, dan heb je altijd nog een mogelijkheidje van verhaal op TPG, mits hij tenminste echt niet beschadigd was toen jij 'm opstuurde. En ook een reden om dit soort vaak zeer dure electronica niet online te kopen maar in een winkel, dan heb je ook iets (ik zeg bewust 'iets') meer kans op service.

Enige oplossing lijkt mij gewoon je rechtsbijstandsverzekeraar inlichten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 17:29 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
Hoe zit het volgende eigenlijk met de Wet Koop op Afstand: je koopt een produkt en hebt vervolgens 7 werkdagen zichttermijn. Wanneer het produkt retour is wegens defecten, loopt de zichttermijn dan door? Je bent immers op dat moment niet in staat te bepalen of het produkt aan je verwachtingen voldoet (wat toch de geest van de wet is...)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Pagina: 1