HDMI aansluiting defect?

Pagina: 1
Acties:

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:24
Ik heb sinds gisteren een laptop aangeschaft die 2 beelduitgangen heeft. VGA en HDMI, dit wordt aangestuurd door de onboard videokaart x4500 van intel.

Nu wil mijn laptop mijn lcd tv niet vinden wanneer ik hem aansluit via een HDMI kabel, echter als ik de laptop verbind met mijn crt monitor via VGA aansluiting werkt deze wel.

Hierdoor rijst de vraag, is mijn HDMI poort niet kapot, of mis ik een instelling?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-03 15:47
Ik heb hier ook veel problemen met de HDMI-poort op mn laptop. Vaak werkt het om even opnieuw op te starten (typisch Windows probleem). Je zou ook kunnen kijken naar nieuwe drivers voor je videokaart.

• J_star
beide net aantal keer uitgevoerd, het is ook zo vreemd direct met vga werkt en niet met HDMI.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-03 15:47
Ja, opnieuw opstarten werkte ook niet altijd. Zorg ervoor dat de HDMI-kabel aangesloten is op je tv en zet je tv op het desbetreffende kanaal. Als je nu je pc opnieuw opstart, merkt de videodriver bij het laden dat een apparaat op de HDMI om signaal vraagt. Vervolgens moet je nog met je videokaart-tool (in mijn geval van Nvidia, omdat ik een Nvidia-videokaart in mn laptop heb) instellen dat hij beeld moet geven op de HDMI.

Ik vind het ook vreselijk omslachtig ;) .

• J_star
Nou ik heb van alles geprobeerd, maar drivers van Intel zijn ook waardeloos, instelmogelijkheid van niks.

Met de nieuwe update is er een tool om video instelling te configureren, echter loopt deze bij mij vast (helemaal clean laptop)

Daarnaast kan ik buiten dit nergens vinden waar ik hdmi poort moet activeren? Is er niet een work around?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke resolutie en welke TV, essentiële informatie? ;)

• J_star
LG 32LC51, HDMI poort - HDMI aansluiting, HD ready scherm. Maar hij herkend hem niet eens dat ik hem aangesloten heb, waar vga (pc monitor) direct herkend.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke resolutie..

• J_star
laptop 1280x800, LCD tv resolutie 1366 x 768 pixels

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat als jouw TV 1280x800 niet snapt via HDMI? Wat als je de resolutie op je laptop eerst forceert op een resolutie die je TV wel snapt?

• J_star
Nee dat is het niet, net getest. Het probleem kan ik wat specifieker maken na 10 keer herinstalleren, zowel handmatig als via de exe.

Het probleem zit hem in het feit dat hij de HDMI audio driver niet gaat installeren, voor de installatie meldt hij dat deze ook installeerd net als intel tv wizard. Tevens is er in het apparaat beheer alleen de intel chip te vinden.

Nu is er nog een probleem dat de TV wizard altijd vastloopt.

Het hoofdprobleem zit hem dus in de installatie, en ik hoop dat er hier op deze tweaker site toch wel meer tweakers zijn die bekend zijn of een oplossing hebben voor dit probleem.

Verwijderd

Dit bericht kwam ik ook tegen op een forum.

''Je kan toch normaal gezien op een laptop de toetsen combinatie(tijdens opstarten) FN+F5 gebruiken om naar de tv-out over te schakelen?''

Mijn eigen pc kan ook alleen maar of ''dvi/vga'' of ''hdmi'' niet alle 2 tegelijk.
Zal met een laptop wel niet anders zijn..

succes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 21:23 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 01:45
Kan het zijn dat je probeer je VGA/CRT monitor tegelijk aan te sturen als je HDMI/LCD TV?

Dat wil zeggen, heb je het CRT wel losgekoppeld voordat je de LCD TV aansloot en opstartte?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• J_star
kalizec schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:22:
Kan het zijn dat je probeer je VGA/CRT monitor tegelijk aan te sturen als je HDMI/LCD TV?

Dat wil zeggen, heb je het CRT wel losgekoppeld voordat je de LCD TV aansloot en opstartte?
Nee ik wil gewoon mijn bureaublad uitbreiden naar mijn TV, CRT monitor was als test gebruikt of hij helemaal niet wou uitbreiden.

Nu heb ik geprobeerd of hij hetzelfde deed als ik VGA kabel naar de LCD tv leg, nu doet hij het daarop ook direct, tevens als mijn dektop via dvi->HDMI doe doet hij het ook op dezelfde hdmi poort.

Terug komend op jou vraag, laptop start ik op zonder aansluiting eraan (HDMI dan wel, aangezien vga meteen werkt) vindt de hdmi aansluiting niet, vervolgens met hdmi eraan en tv aan, ook geen verandering.

Nu heb ik geconstateerd en denk ik dat het eraan ligt dat hij de HDMI poort gewoon weg in windows vista niet ziet, aangezien deze niet in apparaatbeheer staat, installatie zegt ook dat hij hdmi audio driver moet installeren na reboot wat hij ook niet doet.

Naar mijn idee ligt het hieraan. Alleen hoe ik deze toegevoegd krijg is mijn een raadsel.

Kort door de bocht, Intel drivers zijn niet bepaald ideaal voor dit soort zaken.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 01:45
Ik begrijp dat je de drivers al meermalen hebt proberen te installeren. Maar heb je ook de drivers al een keer verwijderd en dan gewoon gereboot? Staan er 'onbekende' apparaten in de Device Manager (Apparaatbeheer)?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• J_star
Welzeker, staat dan onbekende VGA controller als ik het me goed herinner, of Beeldscherm adapter vga. Iets in die trent.

• J_star
Nou de oplossing is gevonden, halleluja O-)

Mijn eigen LCD (LG) TV is kapot, vond het probleem zo raar dat ik mijn laptop naar mijn vriendin meenam en op een oudere LG LCD aansloot op HDMI. Direct herkende de laptop de tv en ging gelijk over op de geweldige resolutie van 640x480.

Ik ben blij weet waar het probleem nu ligt, laptop is dus prima, alleen jammer mijn TV dus niet goed is.

Allen bedankt voor jullie moeite om te reageren.
Pagina: 1