Moederbord vervangen zonder Data verliezen

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views

• Bizzy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-04 22:15
Hoi Allemaal,

Met de zoekfunctie niet kunnen vinden wat ik precies zoek.
Heb een nieuw MoBo en Processor voor mijn HTPC. (Gigabyte GA-78g-S2H en AMD 9350e)
Ga Vista opnieuw installeren maar ben bang de data van de D: partitie en 2de harde schijf (E:) te verliezen.
Heb dit nl al een keer gehad toen ik een schijf van 500GB van mijn gewone PC naar mijn HTPC overzette was de schijf Dynamisch onleesbaar geworden.
Heb helaas geen externe HD of voldoende HD ruimte om mijn gewone PC om te backuppen.

Hoe kan ik nu Veilig het moederbord vervangen zonder de data van de Harddisks te verliezen?

Graag jullie hulp

BVD

Rob

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Wat is precies de reden, is het huidige moederbord defect ?
dan kan je gewoon met hetzelfde type moederbord vervangen, geen probleem.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je windows installeert op de ene partitie doet het niets met de data op de andere partities. En een 2e disk blijf je natuurlijk gewoon helemaal vanaf bij een reinstall, dan maakt het verder weinig uit wat je op de eerste disk doet.
Niet backuppen is natuurlijk altijd een risico, als je schijf doorfikt ben je ook alles kwijt natuurlijk.
Het installeren van een OS hoort in elk geval niet in PMG (eerder in WOS) en hdds horen in Om. Ik ga je topic niet verplaatsen. Omdat we verwachten omdat het installeren van een OS toch wel tot de basiskennis behoort gaat dit topic dicht.

Dit topic is gesloten.