Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bewaarplicht ISP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of ik het hier kan posten, aan de ene kant betreft het ISP's, aan de andere kant is het ook een privacy-aangelegenheid:

Wie weet wanneer de bewaarplicht voor Nederlandse ISP's in Nederland nou precies ingaat?
Ik kan op internet alleen maar discussies en commentaar van maatschappelijke figuren en organisaties hierover terugvinden, maar nergens een deadline of streefdatum van implementatie.

Ligt het nog bij de Eerste Kamer? Ik neem aan dat de overheid toch inmiddels een plan getrokken heeft.
Mij stond iets bij dat het in 2009 zou moeten werken.
Maar behalve commentaar, hoor ik niks jammergenoeg niks over specifieke data.

Wie kan mij uit de brand helpen?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier staat: "Op 27 januari leveren de Eerste Kamerfracties hun inbreng in. Het kabinet reageert daar op, waarna uiteindelijk het voorstel later volgend jaar ter stemming komt."

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Als ik het dus goed begrijp komt het dus later dit jaar ter stemming in de Tweede Kamer.
Denk je dat, bij een negatieve stemming, dit project in aangepaste vorm weer opnieuw door die hele politieke molen zal gaan?

Het mooiste zou in mijn ogen zijn dat bij een negatieve stemming het project geheel de prullenmand in verdwijnt.
Maar iets zegt mij dat dit wel eens zou kunnen gaan lopen als na het referendum over het Europese Verdrag/Grondwet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit overigens nu dat verslag van die Expertbijeenkomst door te lezen.

Ik had trouwens nog een vraag:
Worden alleen specifieke communicatie vastgelegd of AL het verkeer, ongeacht via welke poort of welke service?
Dus bijvoorbeeld communicatie van een of ander verouderd freeware programmaatje dat poort 5643 gebruikt.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
AFAIK al het mailverkeer. En dan alleen de headers.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
DiedX schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:58:
AFAIK al het mailverkeer. En dan alleen de headers.
Maar hoe zit het dan met internetverkeer dat geen http of mail-verkeer is?
Bijvoorbeeld een zelfgemaakt chatprogramma die een verbinding kan maken over poort 5643, direct met een andere client, die op die poort luisterd enzo.
Zouden die gegevens ook gelogd worden?

Wordt dus alles gelogd, of alleen het www en e-mailverkeer?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 19:16 ]

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
Hoe het precies zit met de aankomende wetgeving weet ik niet, het is wel overduidelijk dat overal ter wereld de registratie en big-brother drift van de overheden exponentieel stijgt.
Als het nu nog alleen website en email verkeer is wat gelogd wordt zal de volgende stap zijn om ook de inhoud hiervan vast te leggen. (volgens mij is dit er in de UK al doorheen en wil belgië hier ook al aan beginnen)

ik probeer mensen al jaren veilig te laten communiceren middels gpg etc, maar slechts een enkeling heeft hier uberhaubt oor naar, ze hebben niets te verbergen blabla standaard verhaal wat als een tang op een varken slaat.
Pagina: 1