Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Imap en pop3 bij 1

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik draai op dit moment outlook 2007 met 1 imap account en 1 pop3 account.

Het probleem is hierbij dat ik 2x een postvak in heb, (ipv van 1 centrale).
Mijn mail staat dus verdeeld over 2 postvakken in.

Ik ben aan het experimenteren met imap, en wil (als het goed werkt) nog 5 mail adressen hieraan hangen, echter, krijg ik dan ook (in totaal) 7x een postvak in?

Hoe kan ik dit wijzigen zodat ik alles in 1 centrale map binnen krijg?
Ik heb het al geprobeerd met diverse berichten regels, maar dit werkt niet goed.

Hebben jullie ideeën?

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 11:36
Als je in outlook 2007 naar: Tools - accounts settings gaat en dan je email account selecteerd, zie je dat onderaan op Change kan duwen, Daar kan je selecteren waar de emails moeten binnenkomen.

Then again, mischien heeft iemand anders wel een mooiere oplossing... ;)

@hieronder,

Je hebt inderdaad gelijk bij imap gaat dit niet, lijkt me toch dat je zal moeten proberen werken met rules, maar ook dit zal niet ideaal gaan, als ik me niet vergis gaat dan ook de imap server die folders proberen aanmaken....

[ Voor 31% gewijzigd door jasper1989 op 09-01-2009 17:51 ]

• XippIX
  • Niet online
klopt, maar dat kan alleen maar met pop3, met de account die de mail binnenhaalt met imap, kan ik geen map wijzigen.

• XippIX
  • Niet online
jasper1989 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:21:
Als je in outlook 2007 naar: Tools - accounts settings gaat en dan je email account selecteerd, zie je dat onderaan op Change kan duwen, Daar kan je selecteren waar de emails moeten binnenkomen.

Then again, mischien heeft iemand anders wel een mooiere oplossing... ;)

@hieronder,

Je hebt inderdaad gelijk bij imap gaat dit niet, lijkt me toch dat je zal moeten proberen werken met rules, maar ook dit zal niet ideaal gaan, als ik me niet vergis gaat dan ook de imap server die folders proberen aanmaken....
Idd, maar met rules is het ook niet fijn, want je krijgt dan uitzondering op uitzondering + dat het niet echt ideaal is weergegeven, want je krijgt dan 7x een postvak uit/in, verwijderde items etc..
Misschien dat iemand anders nog een oplossing heeft?

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:35
Ik had ook problemen met imap (vooral hotmail en yahoo).. want rules werken NIET op imap/webbased emailaccounts.

Enige oplossing die wel werkt is het forwarden van die mail naar een pop3-account zodat je ze kan bewerken met rules en/of het veranderen van de inboxmap.

Heb ook lang zitten zoeken, maar outlook en imap/webbased mail is en blijft lastig.

Neo

- The Neo and Only -

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mij lijkt de meest simpele en voor de hand liggende oplossing het samenvoegen van de 7 postvakken tot een enkel postvak, maar misschien heb je een specifieke reden om dat niet te kunnen/willen doen?
offtopic:
Ik heb iig een maand of wat geleden wel al m'n e-mailaccounts op een server geconsolideerd en dat bevalt me tot nu toe super :P

Je topic past ook beter in OFF dus ik verplaats het even:
Client Software Algemeen > Officesuites en -software

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 09-01-2009 21:17 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1