Toon posts:

Mijn selly 600 wil niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Overklokken of ik doe iets fout. :o

Ik heb dus een Intel Celeron 600 en een Asus CU4X mobo, mijn core voltage gaat tot 1.80 en staat nu op 1.65.

Ik wil wel eens kijken hoe snel mijn Celeron eigenlijk kan. Weet iemand hoe ik mijn bios moet instellen want elke keer als ik het voltage of snelheid verander loopt ie vast.

Ik weet dat Celerons niet erg geschikt zijn voor oc'en dus begin daar aub niet over te posten. ;)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Celly II's (dat is de jouwe dus) zijn juist zeer geschikt voor overklokken.
Wat voor stappen neem je? Welke fsb heb je dus geprobeerd?
Heb je 100mhz geheugen of 66mhz?

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 03:03 schreef Remi_Alone het volgende:
Ik wil wel eens kijken hoe snel mijn Celeron eigenlijk kan. Weet iemand hoe ik mijn bios moet instellen want elke keer als ik het voltage of snelheid verander loopt ie vast.
Wanneer loopt ie vast?
Hoe warm wordt de cpu?
Heb je nieuwe/betere koeling gekocht?
En zoals worsie al vroeg heb je pc100 of pc66 mem?

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt vast omdat ik de snelheid in de bios verander. Mijn biosje moet lopen op 100/133 mhz fsb.

Mijn cpu is idle 31 en stressed 40
Mijn mobo is idle 28 en stressed 32

Golden orb koeling :P (geen fake)

Verwijderd

misschien heb je pech en kan je celly niet verder, maar loopt ie nou vast in bios, bootscherm of in windhoos want dit is niet echt duidelijk!

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:06
Remi-Alone: je geeft geen antwoord op de belangrijkste vraag die je al tweemaal gesteld is: Wat voor geheugen heb je? Is het pc66, 100 of 133?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens,

Dat draait op 133 mhz en hij start niet eens op hij laat de info van de videokaart niet eens zien. Daarna moet ik 4 sec de powerbutton indrukken zodat ie uitgaat en dan gaat ie naar failesavemode. Zodat ik alles weer goed kan zetten.

Verwijderd

Heb je de agp-divider wel aangepast? En er is een grote kand dat je celly gewoon niet verder wil er zit tenslotte geen garantie op dat hij post op ghz of hoger!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
Een celeron overklokken begint bij 75 mhz, de standaard bussnelheid is namelijk 66 mhz.
De volgende stap 83 mhz en pas daarna ga je 100 proberen, soms met een goeie bios kan je vanaf 83 met stapjes van 1mhz omhoog.
de geheugenvraag doet niets terzake omdat je de 100 vaak niet eens haal.
reken even mee 600:66=9x
9x75=675 75 overklokt
9x83=750 150 overklokt
9x100=900 300 overklokt, alleen voor de gelukkigen, of experts met veel tweaken.
goede koeling is absoluut noodzakelijk, verder gewoon proberen.
Succes j.

Verwijderd

Hoe kom je aan die 1,65V? Op mijn Celly 600 (stepping cC0) staat gedrukt: 1,7V! Zet eerst je V-core maar eens op 1,75, daar gaat hij echt niet stuk van (ik heb ook een Gorb). Dan je fsb op 75.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb haar op 1.75v gezet en toen op 75 mhz (stond op 66) dus bij opstarten had ik 675 mhz. Zij starte helemaal op tot in windows daar werd mijn procje 50 graden.
En liep ze gigantisch vast zodat ik alleen nog maar kon rebooten. :(

Terug in het bios menu ik zet de 75 mhz weer naar 66 en de voltage op 1.75 laten staan.
Dit keer kwam ie tot het biosscherm en tjsakka VAST !!! :z

Toen heb ik de voltage op 1.70 gezet en dat werd um ook niet (again zo vast als een rots)

|:(

En toen terug naar de normale instellingen en hij doet weer normaal. :)

Als iemand nog tips heeft...please let me know. ;)

BTW Mijn mobo gaat maar tot 800 mhz. :'(

Verwijderd

Zet je koeler (als je die hebt...) er eens goed op. Met tandpasta ik bedoel koelpasta.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op maandag 26 februari 2001 00:31 schreef Ptah het volgende:
Zet je koeler (als je die hebt...) er eens goed op. Met tandpasta ik bedoel koelpasta.
Tandpasta blijkt anders ook goed te werken hoor. Die moet je natuurlijk wel af en toe vervangen. Je ruikt natuurlijk minder goed wanneer je cpu doorbrandt, maar meestal is het dan toch al te laat >:)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Mijn Celly2 566 is stabiel op 910 Mhz... met 1.75v

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Nou volgens mij wil die van mij gewoon niet. :'(:'(:'(:'(:'(
Pagina: 1