Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een HP Pavilion a660 nl
voorheen gebruikte ik altijd de bijgeleverde harde schijf, met ATA aansluiting, maar deze is nu vol en ik heb dus een nieuwe HD aangeschaft, een Seagate Baracude 320Gb 7200 rpm (werkt wel bij een vriend op de pc)

De nieuwe HD heeft S-ATA aansluitng, maar nadat ik deze aansluit de ene of de andere sata poort op mijn moederbord wordt er geen nieuwe hardware gevonden.

Ik heb geen drivers gevonden op de HP site voor de SATA poorten of het moederbord ... ook kan ik niet op andere fora een oplossing vinden.

Ik hoop dat iemand van jullie mij wel kan helpen de harde schijf werkende te maken.

SLUIT DEZE POST< IK GEBRUIK WEL EEN EXTERNE HD< TOCH BEDANKT !!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 17:09 ]

Verwijderd

Bios reset?
Misschien staat de SATA controller wel disabled in het bios. ;)

Verwijderd

Het lijkt erop of er helemaal geen Sata aansluiting op zit:

http://www.ciao-shopping.nl/HP_Pavilion_A660_nl__367579

Controller voor opslag
Type: 1 x IDE - geïntegreerd

Interfacetype controller: ATA-133

Die PC komt uit 2004, zou er dan een Sata aansluiting op zitten? Of heb je er een Sata-PCI kaart in gestopt?

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 10:04
Hier al gekeken?
http://www.seagate.com/ww...0VgnVCM100000dd04090aRCRD

Het kan namelijk heel goed dat oudere Moederborden SATA schijven niet altijd direct herkennen.

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Word hij wel geïnitialiseerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen SATA PCI kaart, er zitten 2 aansluitingen op mijn moederbord waarin een SATA stekkertje past...
in mijn bios is niks te vinden over de SATA instellingen en bios is ook helemaal up-to-date.

Wat is geinitialiseerd ? De harde schijf word sowieso niet gevonden in aparaatbeheer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 16:23 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:18

M2M

medicijnman

Sata aansluitingen zitten wel op het moederbord (volgens de handleiding op de HP website)

Maar als de schijf niet herkend wordt in de bios, zul je 'm uiteraard ook niet terug vinden in het apparaatbeheer van windows. Vind je 'm in de bios terug, dan zal de schijf ook in je device manager te zien zijn.

Shuif dus de bios in, zit de schijf daar niet, zoek dan even op hoe je met een jumpertje de schijf op sata150 modus kunt zetten. Sommige (verouderde) chipsets hebben hier moeite mee. Ongetwijfeld zal het dan werken. Test de schijf eventueel in de pc van je vriend.

Ps. misschien dat er wel sata drivers nodig zijn. mocht dat zo zijn, dan moeten die op de website van HP te vinden zijn.

-_-

Verwijderd

krijgt je harde schijf wel stroom?
had het zelf laatst ook nog.

gwn ff erbij voelen of die wel draait.
en dan als die het niet doet, ander kabeltje proberen.

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
heb je de harde schijf wel op slave ingesteld de ide harde schijf zoniet probeer het pinnetje dat achter op de harde schijf te veranderen naar slave. Bovenop de harde schijf zit een witte sticker en daar staat op welk pinnetjes je nodig hebt om hem naar slave te veranderen.

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 10:04
jortjuh schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:42:
heb je de harde schijf wel op slave ingesteld de ide harde schijf zoniet probeer het pinnetje dat achter op de harde schijf te veranderen naar slave. Bovenop de harde schijf zit een witte sticker en daar staat op welk pinnetjes je nodig hebt om hem naar slave te veranderen.
Sinds wanneer moet je een SATA harde schijf instellen als slave of master?...
Het is Serieel, niet parallel.

Verwijderd

Topicstarter
DE HD is SATA en rechtstreeks aangesloten met MB dus lijkt mij dat er geen ''master of slave'' hoefd ingesteld te worden', bovendien werkt de HD wel op een andere pc.
Ook heb ik de HD op de voeding aangesloten ja en ik hoor hem ook draaien.

MENSEN IK WEET NIET HOE IK MIJN EIGEN POSTS KAN SLUITEN , MAAR DEZE POST HOEFT NIET MEER BEANTWOORD TE WORDEN AANGEZIEN IK WEL EEN EXTERNE HD GA GEBRUIKEN !!!

TOCH BEDANKT

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Topics op GoT worden niet gesloten. (Tenzij ze tegen het beleid in gaan). Topics die niet meer 'nodig' zijn verdwijnen vanzelf van de lijst naar onderen, verplaatst door nieuwere topics.

Zie Het algemeen beleid #topiceinde

[ Voor 15% gewijzigd door kalizec op 10-01-2009 16:55 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 15:56
Forceer de HD eens op S-ATA 150 mode via jumper of fabrikant tool.
Pagina: 1