NV released GTC285 en 295

Pagina: 1
Acties:

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
nieuws: Nvidia introduceert GTX285 en GTX295

Wat een zeer interessant artikel had kunnen worden, is helaas wat aan de beperkte kant. Er lopen in de ATi en NV thread op GoT al hele interessante discussies die van beide kanten de zaak beter belichten.

Met name de reacties van Reinman geven dit goed weer:
Verwijderd in 'nieuws: Nvidia introduceert GTX285 en GTX295'

Wat mij betreft had hier best iets meer onderzoek naar gedaan mogen worden.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Er staat in het stuk dat AMD de prijs van de Radeon HD 4870 X2 heeft verlaagd. In hoeverre die kaart daarmee een goede koop is ten opzichte van de GTX-kaarten valt moeilijk te zeggen (zoals de discussies al aantonen). Het valt daarmee ook een beetje buiten de scoop van het nieuwsbericht. Er had wellicht een zinnetje aan gewijd kunnen worden, maar cruciaal is dit niet imho.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Misschien dat ik niet helemaal duidelijk genoeg ben geweest. Excuses daarvoor.

Wat ik bedoel naar beter onderzoek is het volgende: Als je als Tnet besluit (om wat voor reden dan ook) om geen eigen benchmark test te doen, maar je nieuwsbericht te baseren op de reviews van anderen, dan mag daar best een scherpe en uitgebreide analyse tegenover staan. Welke drivers gebruiken de reviewers? AMD heeft op dezelfde dag een multicore hotfix driver uitgebracht voor Catalyst 8.12, welke in sommige gevallen verbluffende verbeteringen oplevert. Wat is het effecht daarvan op het prestatieverschil tussen beide kaarten? Op welke resoluties testen de sites, wat zijn de testopstellingen, zijn er discrepanties tussen de verschillende sites, m.a.w. heeft iemand een sterk afwijkende uitslag en hoe komt dat?

Als GPU en CPU 'fan' moet ik concluderen dat de eigen reviews van Tnet me niet altijd even sterk aanspreken. Met name de GPU reviews zijn vaak te beperkt. Het analyseren van de reviews van anderen kan juist een sterk punt zijn voor een site die zich als 'nieuwssite' opstelt, maar dan moet een artikel wel meerwaarde geven. Nu voegt het niets toe aan het nieuws dat al op andere plekken op het net te vinden is.