Toon posts:

[VBS] Probleem met script schrijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer een script te schrijven die samen met Xcopy moet werken. Hier is het als volgtmijn probleem omschreven.

Ik heb dit stukje geschreven:
xcopy D:\CCR_Calls\2009\0103\*.* c:\temp\CCR_Calls\2009\0103 /e/k/q/i

Nu is het probleem dat ik telkens elke dag de .cmd file moet aanpassen. (gaat voornamelijk om bestanden die voor het comprimeren via task scheduler copieert naar een aparte map)

Ik heb mijn eigen rot gezocht de laatste 3 dagen en alles geprobeerd om ervoor te zorgen dat ik dit zo kan draaien dat ik maar 1 keer in de maand het script hoef aan te passen inplaats van elke dag.
Dus maand Januari / februari enz...

Ik heb gegoogled en op tweakers gekeken. Tevens ook op Scripting guy gekeken. Nergens staat iets gemakkelijks beschreven of ongeveer dezelfde vraag gesteld.

Wat er moet gebeuren is dat hij zelf de dag zelf telt en de maand dezelfde blijft.
Dus zeg maar op deze manier.
xcopy D:\CCR_Calls\2009\0101\*.* c:\temp\CCR_Calls\2009\0101 /e/k/q/i
xcopy D:\CCR_Calls\2009\0102\*.* c:\temp\CCR_Calls\2009\0102 /e/k/q/i
xcopy D:\CCR_Calls\2009\0103\*.* c:\temp\CCR_Calls\2009\0103 /e/k/q/i

Dus dat hij zelf alleen de dag aanpast maar zonder dat hij de gegevens van de dag ervoor overschrijft. Dus als dag 2 er is, dat hij dag 1 overslaat en als dag 3 aankomt hij dag 1 en 2 laat staan etc...

Probleem is dat op dag 1 wordt alle data overgezet naar server 2 ongecomprimeerd en dan 1 uur later op server 1 wordt deze data gecomprimeerd en de volgende dag gebeurt het bij dag 2 enz..
Alleen ik wil het ongecomprimeerde data blijft zitten zonder dat deze overschreven wordt door het script.

Dus ik moet elke dag de dag aanpassen zodat hij niet de data overschrijft van de dag ervoor op server 2.
Ik zou dit graag geautomatiseerd zien en dat ik het maar 1 keer tegen de eind van de maand de volgende maand in het script aanpast voor de maand februari zeg maar.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen omdat ik ten einde raad ben ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je de url niet opbouwen met behulp van een datum-variabele? (DatePart('d', Date) o.i.d.)

[edit]
Met url bedoelde ik trouwens niet een http geval maar het pad. Het webgebeuren sluipt wat te vaak in m'n vocabulaire :)

[ Voor 41% gewijzigd door Noork op 09-01-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:39:
Kun je de url niet opbouwen met behulp van een datum-variabele? (DatePart('d', Date) o.i.d.)
Nou het is niet bedoeld voor webbased maar gewoon direct op de server. En datum variabele hebben we geprobeerd maar dat werdt zo'n rotzooi dat we zelf in de knel kwamen op de virtuele test omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

TeeDee

CQB 241

Kan je niet aan de slag met month, date, year, day of wat dan ook voor functies in je VBS?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:06:
Kan je niet aan de slag met month, date, year, day of wat dan ook voor functies in je VBS?
Dat is wat ik moet hebben, alleen ik kan nergens een makkelijke script voorbeeld halen die ik desnoods een beetje kan bewerken.
meeste wordt of voor Linux of voor PHP doeleinden gebruikt. Tja dit gaat om een Windows 2000 server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
En even google gebruiken hielp niet?

Hit nr 5 bij zoeken op vbs en tutorial:
http://www.tutorialized.c.../Visual-Basic/VB-Script/1

Zie ook:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Ik raad je trouwens niet aan om "ff snel" VBS te gaan toepassen. Het loont veel meer om eerst tijd aan de basis te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
waarom niet gewoon met een simpele commandline optie? in het geval van elke dag draaien de onderstaande en met een beetje zoeken kom je ook wel op de andere mogelijkheid van 'for' in een batch file.

code:
1
for /f "tokens=3 delims= " %%a in ('now') do xcopy D:\CCR_Calls\2009\01%%a\*.* c:\temp\CCR_Calls\2009\01%%a /e/k/q/i

[ Voor 79% gewijzigd door MissingDog op 09-01-2009 17:29 . Reden: helder moment ]

Pagina: 1