Goedemiddag allemaal,
Ik heb een uitdaging (voor mij dan iig)
Ik heb een SP waarin ik een select heb zitten
als parameter van de sp heb ik onderandere @isActive deze wordt gevuld met een waarde van een checkbox als ik de SP aanroep nu komt het mooie
als ik even een simpel voor beeld schets.
Ik heb een tabel genaamd parts
in die tabel zitten heeeeeel veeeeeel parts
in de tabel zit een veld genaamd active welke 1 of 0 kan aannemen
ik wil nu in mijn FE door middel van het zetten van de checkbox de query aanpassen
dus als ik een vinkje zet moet hij alleen alle actieve parts tonen uit de tabel parts
nu dacht ik zelf even slim te zijn en had ik dus deze code
als ik deze code run krijg ik een melding
ik vraag me dus af hoe ik aan de hand van de variabele die opgegeven wordt ik een bepaald stuk van mijn query wel of niet kan uitvoeren... Ik heb al gezocht op google maar kan helemaal niets vinden hierover...
Hoop dat iemand opheldering kan geven.
Ik heb een uitdaging (voor mij dan iig)
Ik heb een SP waarin ik een select heb zitten
als parameter van de sp heb ik onderandere @isActive deze wordt gevuld met een waarde van een checkbox als ik de SP aanroep nu komt het mooie
als ik even een simpel voor beeld schets.
Ik heb een tabel genaamd parts
in die tabel zitten heeeeeel veeeeeel parts
in de tabel zit een veld genaamd active welke 1 of 0 kan aannemen
ik wil nu in mijn FE door middel van het zetten van de checkbox de query aanpassen
dus als ik een vinkje zet moet hij alleen alle actieve parts tonen uit de tabel parts
nu dacht ik zelf even slim te zijn en had ik dus deze code
SQL:
1
2
3
4
| DECLARE @isActive INT SELECT @isActive = 1 SELECT * FROM tbl_Parts WHERE CASE WHEN @isActive = 1 THEN tbl_Parts.active = 1 |
als ik deze code run krijg ik een melding
code:
1
2
| Msg 102, Level 15, State 1, Line 9 Incorrect syntax near '='. |
ik vraag me dus af hoe ik aan de hand van de variabele die opgegeven wordt ik een bepaald stuk van mijn query wel of niet kan uitvoeren... Ik heb al gezocht op google maar kan helemaal niets vinden hierover...
Hoop dat iemand opheldering kan geven.