Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik vond gisteren een DVD-Rtje terug met allemaal data erop, plaatjes,muziek etc....ik kon alles beluisteren en zien in Windows Vista. Nu net deed ik de DVD weer in mijn laptop en al staat er dat er nog 900MB beschikbaar is, als ik erop klik laat ie niks zien. Er staat alleen maar dat ik items erheen kan slepen om erop te branden. WTF?

Waar is al mijn data gebleven?

Helaas heb ik geen andere pc om het op uit te testen. Wel een Xbox 360 en PS3 maar dat heeft geen enkele zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk is de DVD niet juist afgesloten en kan de speler in je laptop geen niet-afgesloten DVD's lezen; terwijl je desktop dat wel kan. Heb je op je desktop met een brandprogramma al eens gekeken wat de status van de DVD is?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Spider.007 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:03:
Waarschijnlijk is de DVD niet juist afgesloten en kan de speler in je laptop geen niet-afgesloten DVD's lezen; terwijl je desktop dat wel kan. Heb je op je desktop met een brandprogramma al eens gekeken wat de status van de DVD is?
Ik heb de dvd(s) toch even getest in de consoles...de Xbox 360 pakte ze allebei niet en de PS3 ook niet.
Toen ik een andere dvd in de PS3 deed met MP3s erop werd die wel geladen...

Ik zal eens met Ashampoo burning studio eens checken wat ie zegt als ik de dvd erin doe. Maar het rare is...dat de dvd gisteren wel werd ingeladen....en alles kon ik zien, en nu ineens totaal niet meer. En niet één dvd, maar twee....op eentje zitten redelijk wat krassen maar de andere totaal niet.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 09-01-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Om een dvd of cd in een dvd/cd speler te lezen moet je hem wel afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
jan99999 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:09:
Om een dvd of cd in een dvd/cd speler te lezen moet je hem wel afsluiten.
Afsluiten....kan noob klinken dit maar wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:17

Sebazzz

3dp

Dat er een lead-out op geschreven worden. Zie het maar als een soort End-of-File. Hier kan je genoeg op Google over vinden. Bij DVD-RW's wordt dit niet automatisch gedaan, en bij DVD-R's ook niet altijd. Dit kan trouwens instellen bij je brandsoftware.

[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 09-01-2009 19:40 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Maar ik ben er al te laat mee? Het rare is...deze twee dvds zijn echt van flink wat jaartjes terug alweer, hebben al die tijd gewerkt alsik ze in de laptop deed en ineens is het raak...niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48

ThunderNet

Flits!

:) Soms bokt je dvd-speler ook gewoon. Druk er even een andere dvd in, ga met explorer even in de content neuzen. En doe een nieuwe poging :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Als de desktop pc wel de dvd kan lezen, dan kun je toch op die pc een nieuwe dvd branden?
Sorry, lees net dat je geen andere pc hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door McWolf82 op 09-01-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ThunderNet schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:46:
:) Soms bokt je dvd-speler ook gewoon. Druk er even een andere dvd in, ga met explorer even in de content neuzen. En doe een nieuwe poging :)
Meerdere keren al geprobeerd....de dvds blijven 'leeg' volgens vista, en toch ook weer niet...zo vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

CD rot? Kan ook nog :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Je bedoelt dat de dvdtjes verrot zijn geraakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zoek maar op cd rot op Google of Live Search, wat jij wilt :P Het roesten van CD's en andere gelijksoortige optische media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ja dat zal het dan wel zijn denk ik....ik had gewoon die ene avond gelijk alles moet kopieren maar jaaaaa....hoe kon ik wete dat de volgende dag het raak zou zijn....ah well. Ik kom er wel weer overheen.

Ik heb nog eens op google gekeken naar dvd data recovery, heb een demo van isobuster en die is nu bezig. hopelijk gaat dit iets uithalen. Hij is wel bezig met een hele grote file van die dvd te extracten. Progje heet Isobuster....of heeft dit helemaal niks te maken met wat ik wil? tja....ik kan nu toch nog amper wat verknallen voor die dvd-rtjes.

[ Voor 46% gewijzigd door devilsnight op 09-01-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 13:03
Ik weet dat ik reageer in een oud topic, maar ik heb nu een zelfde probleem. Ik heb een DVD welke gebrand is in Canada.

Terug in Nederland blijkt de DVD niet afgerond te zijn. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.
Het zijn waardevolle afbeeldingen en wil er niet als een gek ventje tooltjes e.d. op los laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
Even een schopje, niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Probeer het eens onder een ander besturingssysteem, b.v. een Linux-versie. Van ubuntu is bijvoorbeeld makkelijk een usb-opstartbare versie te maken. Dan heb je je dvd-drive vrij (als je er maar 1 hebt) om de moeilijk leesbare dvd te lezen. En anders; kan je niet contact opnemen met Canada, zoiets kan toch ook prima via internet?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de DVD niet lezen / recoveren met meuk: IsoBuster 2.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
Het is inmiddels gelukt, een oudere pc met windows xp las hem wel. Ik heb een nieuwe dvd gebrand nu met behulp van Nero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat is mooi; Nu heb je kans dat het feit dat het nu wel gelukt is niet een zozeer door het besturingssysteem komt, maar door de andere dvd-drive.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Pagina: 1