Hi,
ik heb een Desktop PC, Pentium 4, 3.6 GHZ met 1024RAM geheugen.
Zit 2x harde schijf in van elke 640GB.
6x USB poorten achter. Voor niks.
Zit moederbord van Asrock P4VM890, met onboard Videokaart.
Bios is van American Megatrends 2004
Heb een USB Microsoft Optical Mouse
Heb een Dell USB Toetsenbord.
Jarenlang, bijna 4jr heeft de PC perfect gewerkt met Windows XP Prof.
Vorig jaar, ben ik overgestapt naar Vista Ultimate. Het heeft bijna 11maanden perfect gewerkt zonder enig probleem.
Sinds kort als ik de PC opstart of 20min niet gebruik dan valt me USB Muis en USB Toetsenbord uit!
Gewoon Dood lijkt het.
Ik heb niks geinstalleerd of toen verwijderd, Echt niks gewijzigd in me pc. Opeens uit het niks kreeg ik deze problemen....
een gewone restart heeft geen zin. Muis en bord uit usb poort weghalen en weer insteken heeft geen zin.
Ik moet de pc minimaal 8keer restarten voordat toetsenbord het weer doet en daarna nog extra 8 keer restarten voordat de muis het ook doet. dus bij elkaar iets meer dan 16 keer restarten voordat USB muis en Bord het samen doen.
Het blijft constant maar zo..
Als ik de pc nu zou opnieuw zou starten, geen enkel probleem.
Maar maak ik hem nu uit en dan gelijk aanmaken of 20min niet gebruik maken van de Muis of Bord dan vallen ze beide weer uit... Enige oplossing is tig keren Restarten.
Ik heb al in me USB poortjes geblazen opnieuw ingestoken, in andere poortjes ingestoken, maar geen Baat.
Wat me wel opvalt, me Printer die via USB is aangesloten heeft geen enkel problemen...
Me telefoon via USB heeft geen problemen
Me externe schrijf die via USB zijn aangesloten geeft geen problemen....
Wel is het zo dat als ik nu 1 van deze 3 ga aasnluiten dan gaat me muis er weer uit... Me toetsenbord blijft wel actief maar me muis doet het dan niet.
Pas als ik die USB verwijderd dan doet muis het weer..
Nieuwe Bord en Muis heeft geen zin, heb ik al geprobeerd, zelfde verhaal.
Ik heb Vista Clean Install gedaan, geen zin..
Ik heb toen XP Prof weer erop gegooid en Vista helemaal Verwijderd, geen zin..
Ik heb USB Drivers verwijderd en weer geinstalleerd, geupgrade als gedowngrade, geen zin....
Ik heb een USB HUB met extra voeding gekocht en Muis en Bord hieraan gesloten, ook geen zin.....
ik heb gekeken of ik Spyware heb of Virus of trojan, maar niks!
De problemen blijven maar....
Wat is er aan de hand?
Weet iemand het?
ik heb een Desktop PC, Pentium 4, 3.6 GHZ met 1024RAM geheugen.
Zit 2x harde schijf in van elke 640GB.
6x USB poorten achter. Voor niks.
Zit moederbord van Asrock P4VM890, met onboard Videokaart.
Bios is van American Megatrends 2004
Heb een USB Microsoft Optical Mouse
Heb een Dell USB Toetsenbord.
Jarenlang, bijna 4jr heeft de PC perfect gewerkt met Windows XP Prof.
Vorig jaar, ben ik overgestapt naar Vista Ultimate. Het heeft bijna 11maanden perfect gewerkt zonder enig probleem.
Sinds kort als ik de PC opstart of 20min niet gebruik dan valt me USB Muis en USB Toetsenbord uit!
Gewoon Dood lijkt het.
Ik heb niks geinstalleerd of toen verwijderd, Echt niks gewijzigd in me pc. Opeens uit het niks kreeg ik deze problemen....
een gewone restart heeft geen zin. Muis en bord uit usb poort weghalen en weer insteken heeft geen zin.
Ik moet de pc minimaal 8keer restarten voordat toetsenbord het weer doet en daarna nog extra 8 keer restarten voordat de muis het ook doet. dus bij elkaar iets meer dan 16 keer restarten voordat USB muis en Bord het samen doen.
Het blijft constant maar zo..
Als ik de pc nu zou opnieuw zou starten, geen enkel probleem.
Maar maak ik hem nu uit en dan gelijk aanmaken of 20min niet gebruik maken van de Muis of Bord dan vallen ze beide weer uit... Enige oplossing is tig keren Restarten.
Ik heb al in me USB poortjes geblazen opnieuw ingestoken, in andere poortjes ingestoken, maar geen Baat.
Wat me wel opvalt, me Printer die via USB is aangesloten heeft geen enkel problemen...
Me telefoon via USB heeft geen problemen
Me externe schrijf die via USB zijn aangesloten geeft geen problemen....
Wel is het zo dat als ik nu 1 van deze 3 ga aasnluiten dan gaat me muis er weer uit... Me toetsenbord blijft wel actief maar me muis doet het dan niet.
Pas als ik die USB verwijderd dan doet muis het weer..
Nieuwe Bord en Muis heeft geen zin, heb ik al geprobeerd, zelfde verhaal.
Ik heb Vista Clean Install gedaan, geen zin..
Ik heb toen XP Prof weer erop gegooid en Vista helemaal Verwijderd, geen zin..
Ik heb USB Drivers verwijderd en weer geinstalleerd, geupgrade als gedowngrade, geen zin....
Ik heb een USB HUB met extra voeding gekocht en Muis en Bord hieraan gesloten, ook geen zin.....
ik heb gekeken of ik Spyware heb of Virus of trojan, maar niks!
De problemen blijven maar....
Wat is er aan de hand?
Weet iemand het?