Patch - Het verschil tussen "gewoon" en "dedicated server"?

Pagina: 1
Acties:

• Wilhelm11
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05-2022

Wilhelm11

Ondertitel

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het is voor sommigen van jullie misschien een makkelijk vraag, maar ik ben er nog steeds niet uit. Ik wil graag een patch downloaden voor IL-2 Sturmovik: 1946 en daarbij kan ik kiezen tussen twee versies:
1. "IL-2 Sturmovik: 1946 v4.08m Patch"
2. "IL-2 Sturmovik: 1946 v4.08m Dedicated Server"
Bij het downloaden van patches voor andere games ben ik dit vaker tegen gekomen en tot nu toe heb ik altijd de "gewone" versie gedownload.

Ik ben nu wel benieuwd wat het verschil is tussen beide versies en welke je wanneer moet gebruiken. Zoeken via Google en GOT heeft niets nuttigs opgeleverd. Ik weet dat het te maken heeft met het spelen van multiplayer games. Bij dedicated server denk ik aan één van de spelers die als server "werkt" in een multiplayer game, maar ik weet niet of ik in de goede richting denk.

Kan iemand mij uitleggen wat een dedicated server is en wanneer je welke patch moet gebruiken?

Bedankt!

Signature

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Dedicated word gebruikt op een server, dus niet iemand die een game host op zijn eigen PC en zelf meespeelt.
De "gewone versie" is voor mensen die het spelen/zelf hosten en dan meespelen.

Dit is het verschil geloof ik :*)

[ Voor 14% gewijzigd door DefLite op 09-01-2009 11:37 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Veel spellen hebben een gratis dedicated server versie. Dat is ook het spel, maar dan enkel het multiplayer hosting gedeelte met een console-interface. Je kunt dus niet spelen met een dedicated server versie maar enkel multiplayer spellen hosten.
Een patch voor een dedicated server is dus voor die versie bedoeld en meestal een stuk kleiner dan de volledige patch. Zo'n dedicated server patch kan dan ook meestal in de console worden toegepast en heeft geen GUI installer.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wilhelm11
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05-2022

Wilhelm11

Ondertitel

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ben ik weer wat wijzer geworden ... :)

Signature