Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

IE7 Deel pagina verschijnt bij scrollen

Pagina: 1
Acties:

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:48
Mensen,

Ik heb een tabel binnen een div, hierin worden gegevens weergegeven die uit een database worden gehaald. Ik loop echter tegen een probleem aan in de weergave binnen IE7, Firefox lijkt geen problemen te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.weidema.eu/files/vreemd.jpg

Ik heb de namen etc even zwart gemaakt, het gaat echter om de plekken waar ik een pijl neer heb gezet, daar zouden gegevens moeten staan. Echter, sommige gegevens verschijnen helemaal niet, sommige verschijnen deels.

Als ik daarentegen even naar beneden scroll, of de tabel selecteer met de muis worden de gegevens ineens wel zichtbaar en blijven ook normaal zichtbaar zonder dat de selectie actief is.

Het stukje code wat de tabel weergeeft bevat ook niet de fout; alles werkt ook vlekkeloos in Firefox:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
if rs_projecten.eof or rs_projecten.bof then
    response.write "<p><i>Er zijn geen log-vermeldingen gevonden in de huidige weergave...</i></p>"
else
    response.write "<table width='700'>" & vbcrlf
    response.write "<tr>" & vbcrlf
    response.write "<td><b>Moment:</b></td><td><b>User:</b></td><td><b>Actie:</b></td><td><b>Tabel:</b></td><td><b>Omschrijving:</b></td>" & vbcrlf
    response.write "</tr>" & vbcrlf
    do until rs_projecten.eof
        response.write "<tr>" & vbcrlf
        response.write "<td>"&rs_projecten("moment")&"</td><td>"&rs_projecten("naam")&"</td><td>"&rs_projecten("actie")&"</td><td>"&rs_projecten("tabel")&"</td><td>"&rs_projecten("omschrijving")&"</td>" & vbcrlf
        response.write "</tr>" & vbcrlf
        rs_projecten.movenext
    loop
    response.write "</table>" & vbcrlf
end if

Is er iemand die enig idee heeft wat hier de oorzaak van is?

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:48
Niemand wie bekend is met dit probleem? Als ik even iets anders open en dan weer terug ga naar internet explorer is het probleem ook verholpen.

Ik heb het zojuist ook even geprobeerd op een andere computer met IE7, daar heb ik hetzelfde probleem, alleen in mindere mate... Op een andere machine met IE6 komt het niet voor... Ik snap er niks van -O-

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Zoiets heb ik volgens mij ook wel 'ns voorbij zien komen ja. Ik denk dat ik het toen maar zuchtend geaccepteerd heb als één van de vele quirks van IE.

Wat je nog wel even zou kunnen proberen ... is een "zoom: 1;" toevoegen in de CSS voor de tabel of - voor de test - op alle elementen. Dat wil nog wel eens verbazingwekkende effecten hebben.

Sterkte ermee!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Met ^^ over zoom:1. Heb je ook dat als je een niet belangrijke eigenschap (zoals misschien margin of padding) veranderd met de webdeveloper toolbar dat het dan eeneens wel goed gerenderd wordt? Zo ja:
Ik heb dat ooit eens opgelost door een expression te gebruiken. Tis al lang geleden, dus ik weet niet of het nog van toepassing is. Daarnaast weet ik eigenlijk niet precies de theorie erachter, maar mijn theorie erover is iig dat door een expression te gebruiken het element bij de onload opnieuw geeavueerd wordt. ofzo... :)

Hallo met Tim