Advies nodig over koeler e.d. Duron 750Mhz.

Pagina: 1
Acties:

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Ik ben redelijk nieuw in dit soort stuff, maar ik wil mijn compu upgraden. Ik heb de search al gebruikt, maar daar kwam geen antwoord uit van mijn vragen:)

Kee, eerst de geschiedenis maar:
Ik heb nu een Mobo van A-trend ATC-5220 met een processor van AMD K6-2 die nu draait op 300Mhz.
Op de PC Discount van vandaag heb ik een nieuwe Mobo vandaan gehaald van MSI K7T turbo VIA KT133 en een nieuwe processor van Duron 750Mhz.

En er zijn nu enkele vragen die ik graag beantwoord wil hebben, voordat ik ga knutselen:)
Vraag 1.: Ik las iets over een "thermal grease", wat is dat precies?
Vraag 2.: Welke koelers raden julie me aan?
Vraag 3.: Draait mijn Mobo ook met 32Mb geheugen, voordat ik natuurlijk 128Mb of 256Mb aanschaf;)?
Vraag 4.: Ik heb een HD van Seagate (4.3Gb), chipset is onduidelijk, omdat ik hem in "stukjes" heb gekregen, en is dat wel compatible met mijn Mobo?
Vraag 5.: Wel een beetje een softwarevraag, maar ik wil er wel graag een antwoord op, staan de drivers op je HD?

Tnx for everyone:)

Nieuw, nu met Twitter

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vraag 1.: Ik las iets over een "thermal grease", wat is dat precies? Da's Koelpasta, dat smeer je direct op de core om zo de hete beter te laten verspreiden(Artic SilverII)
Vraag 2.: Welke koelers raden julie me aan? Als je niet gaat overklokken, Coolermaster. Ga je wel overklokken, een Fop 32
Vraag 3.: Draait mijn Mobo ook met 32Mb geheugen, voordat ik natuurlijk 128Mb of 256Mb aanschaf;)? Ja
Vraag 4.: Ik heb een HD van Seagate (4.3Gb), chipset is onduidelijk, omdat ik hem in "stukjes" heb gekregen, en is dat wel compatible met mijn Mobo?Moet wel, dus ja
Vraag 5.: Wel een beetje een softwarevraag, maar ik wil er wel graag een antwoord op, staan de drivers op je HD?Welek Drivers(voor je HD??????)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

om te beginnen ik coolermaster niet slecht hoor :)
|
|
|

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Ik bedoel drivers voor je hardware:)

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

als je je hd format dan is hij natuurlijk leeg. maar als je hem overzet staan sommige drivers er wel op

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Ik was niet van plan om mijn HD te formateren, omdat daar alle essentiele info opstaat (althans, denk ik). Ik heb ook geen cd-roms om een OS er op te zetten (mocht het "mis" gaan).

Edit:
Ben een beetje moe en dringt nu pas tot mij door wat je bedoelt:)

Nieuw, nu met Twitter

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Hierbij rijst bij mijn de vraag no.6: Moet je je HD formateren voordat je begint met Knutselen?

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

zou wel lekker zijn ja.
ik doe het minstens 2 keer in de maand

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Nou, ik 1 keer per jaar ongeveer, maar daar is mijn vraag nog steeds niet mee beantwoord:)

Edit:
Maaruh FrankGuthrie, tnx, kan ik volgende week de Fop 32 aanschaffen, want ik had gehoord dat je hem (=processor) kan overklokken op 1G. En natuurlijk ook de pasta aanschaffen:)
Heb ik volgend weekend wat te doen;)
Maaruh, als ik na volgend weekend nog niet heb gepost dan is er iets fout gegaan met het upgraden:)

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

persoonlijk zou ik altijd formatteren naar een ombouw. maar het kan wel zonder formateren. gewoon de hd omzetten en de eventuele nieuwe drivers installeren en dan moet het goed gaan (hoop je)

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Wat bedoel je met "omzetten"? Soft- of hardware-technisch?

Edit:
Tenminste, ik ben nieuw in de hardware-materie (zowel tweaken als clocken), dus uitleg is zeer zekers gewenst:)

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

ik bedoel eigenlijk gewoon in de andere comp zetten.

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Ah, dat is tenminste "makkelijk":)

Edit:
O ja, ik wil mijn huidige compu vervangen:)

Edit2:
Ik ga nu :z en lees morgen meer:)

Nieuw, nu met Twitter

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 25 februari 2001 03:49 schreef xfile het volgende:

Tenminste, ik ben nieuw in de hardware-materie (zowel tweaken als clocken), dus uitleg is zeer zekers gewenst:)
Ach je probeert het, da's leuk :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Hou er rekening mee dat die FOP's flink herrie maken!

De beste coolermaster is Fl. 30,- en die coolt mijn Duronnetje goed genoeg!

Max. 44c full load overgeklokt van 700-893 op 1.85v.
Pagina: 1