Toon posts:

settings

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hé jongens hoop dat jullie mij kunnen helpen, want heb gister de hele dag lopen zoeken naar settings voor mijn XBOX360 en PS3 maar kan op één of andere manier niet de goede settings vinden.
Het gaat om de Samsung LE40A656 Full HD tv..

Weet trouwens niet of ik dit hier had moeten posten of bij de lcd afdeling. Maar had zo het idee dat er gerust wel mensen hier zijn die dezelfde ervaring hebben.

Bij voorbaad dank, Philip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Het toeval wil dat ik gisteren ook heb lopen klooien met de settings van mijn PS3 en mijn Samsung LE40F71B (vergelijkbaar toestel als het jouwe, de jouwe is gewoon nieuwer) en mijn conclusie is gewoon dat je zelf moet kijken wat jij persoonlijk zelf het beste vindt.

Ik heb gemerkt dat mijn TV beter kan schalen dan de PS3, hoewel de tv heel wat ovescan produceert. Ik weet niet of de LE40A656 meer of minder overscan produceert. Maar als dat nog minder dan mijn toestel is, dan zou ik in de display settings van de PS3 alle opties aangevinkt laten staan (behalve 1080i) en dan de tv naar 1080p laten schalen.

Het nadeel hierbij is dat 1080p native materiaal wat door de tv zal overscant worden, maar het voordeel is dat 720p (en andere meer exotische resoluties) wel beter tot zijn recht komen als de PS3 die native kan uitsturen en dat de tv die laat schalen.

Omgekeerd kan ik natuurlijk 1080p 1:1 laten pixelmappen door de tv (voor BD-films is dat het beste), maar games op lagere resolutie gaan er een stuk minder uitzien (alweer, subjectieve mening van mij, iemand anders kan dit best omgekeerd vinden).

De regel is vooral: laat nooit zowel de consoles als de tv schalen. Dus zet ofwel je tv op 1:1 pixelmapping ofwel de console alle mogelijke resoluties laten uitsturen. Ook 1080i nooit laten uitsturen, dat ziet er meestal veel slechter uit dan een progressieve resolutie (480p, 576p, 720p,...). Kies voor progressieve resoluties en dan testen wie er beter kan schalen: de TV of de console. Ik vind persoonlijk dat mijn TV het beter doet dan de console. (ik weet al op voorhand dat velen er een omgekeerde mening zullen op nahouden).

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zie eigenlijk niet wat je zelf al hebt geprobeerd. In de boekjes en documentatie zal genoeg staan, anders zullen Google en wat uitproberen ook vast wel oplossingen bieden. GoT is er niet om te helpen gokken, GoT is er voor hulp bij problemen waar je zelf écht niet meer uit komt ;)

Buiten dat had dit topic in Spielerij - Problemen & Vragen gemoeten, en is je titel verre van duidelijk. Vanwege een groot gebrek aan inzet gaat deze in ieder geval op slot.

Zie ook: Het algemeen beleid

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 09-01-2009 13:27 ]

Dit topic is gesloten.