Inzien wie bestanden heeft geopend

Pagina: 1
Acties:

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09-2025
Beste collega's,

Ik heb een tijd gegoogled, kan er echter niets zinnigs over vinden. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik zoek een manier om te kunnen zien welke bestanden een gebruiker ooit heeft geopend op een server. Dus als ik op de username click dat deze aangeeft, hij heeft ooit deze bestanden geopend: test.bat, document.doc etc.

Andersom mag ook, dus dat ik vanuit het document kan zien wie het allemaal hebben geopend ooit. Voor de duidelijkheid, ik wil niet de open files inzien, maar meer de history van de user, het bestand.

Alvast bedankt allen.

Gr,

Bansheeboy Se

:{ ²

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dat kan alleen als je auditing of die files hebt aanstaan, en dat staat standaard uit (ik ga ervan uit dat je over een windows OS hebt..)

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc757864.aspx

(voor .doc doucmetnen houdt word zelf nog wat bij)

[ Voor 29% gewijzigd door leuk_he op 09-01-2009 11:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Auditing is leuk, maar genereert potentieel enorm veel logs. Vaak wordt het gebruikt icm 3rd party tools aangezien het anders gewoon niet te doen is voor een normaal mens :P

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Een audit aanzetten voor Object Access om echt handig gegevens uit je eventlog te halen heb je toch sql nodig dan kun je makkelijk verschillende query's op de log files afvuren :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip