Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook2007] Vergaderschema uitlezen door andere applicatie

Pagina: 1
Acties:

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 16:35
Beste medetweakers,

nadat we hebben uitgezocht welke narrowcasting oplossing het beste bij ons bedrijf past zijn we op zoek naar een oplossing voor een probleem.

Ik wil het vergaderschema van de verschillende vergaderruimten op een scherm tonen. Het narrowcasting programma wat we willen gebruiken is PADS. Vanuit PADS kun je dmv verschillende methoden een data-verbinding maken met een externe bron. Dit kan met een MS Access DB, SQL server, OLE DB, Generic ODBC, XML en statische data. We maken hier gebruik van een exchange server en op de werkplekken is Outlook 2007 geinstalleerd. Waar we naar op zoek zijn is een manier om het vergaderschema te benaderen en te exporteren naar de verschillende schermen.

Een aantal mogelijkheden waar ik over heb nagedacht zijn:
- Een extra virtuele gebruiker aanmaken en deze via Outlook Webaccess met de Exchange Server laten verbinden. De HTML pagina die hier uitkomt laten leegtrekken door een ASP/PHP scriptje oid en de gegevens die hier uitkomen laten exporteren naar een XML bestand. Dit is een nogal omslachtige methode.
- Schedule+ schijnt een programma te zijn dat vroeger in Outlook werd gebruikt om vergaderschema's te maken. Dit bestaat helaas niet meer, dus daar heb ik niets aan.
- Handmatig de dames van de administratie de vergaderingen te laten overnemen in Sharepoint en deze pagina via RSS inlezen met PADS. Ook dit is omslachtig en tricky, want de Sharepoint kennis van de dames is beperkt.
- De exchange database direct benaderen vanuit PADS. Dit is onmogelijk gebleken omdat vergaderingen niet te benaderen zijn via een database verbinding. (Misschien maar beter ook anders zou sysadmin alle mail kunnen lezen)

Hoe krijg ik toch het vergaderschema op mijn narrowcasting scherm?

edit: Het schijnt dat je dmv LINQ queries kan gooien tegen Outlook. Hier ga ik eens mee spelen.
edit2: Dit is een zeer goede link http://scip.be/index.php?Page=ArticlesNET05&Lang=EN

[ Voor 4% gewijzigd door HenkEisDS op 09-01-2009 11:35 . Reden: googlen in het engels ]