Toon posts:

Systeem draait World of Warcraft belabberd...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd problemen met WoW die zich voornamelijk uiten in belabberde framerates (voornamelijk in drukke gebieden maar ook elders). Ik heb al enkele upgrades op mijn systeem uitgevoerd (video en geheugen) maar nog steeds slecht. Ook afsluiten duurt erg lang (20 a 30 seconden) en switchen naar bureaublad of ander programma (bijv Internet Explorer) duurt lang, 5-10 seconden.
Een kennis van me met een vergelijkbaar systeem (hoewel vergelijken altijd lastig blijft maar hij heeft zelf s minder geheugen) heeft totaal geen problemen. Drukke areas nog steeds een goede framerate en switchen naar bureaublad of andere applicatie is vrijwel instant. Bovendien draait hij met hoge instellingen terwijl ik al aardig teruggeschroefd heb.

Mijn config:
Intel Pentium D Dual Core 830
3 GB DDR2 geheugen
ATI Radeon HD3850 met 256 MB
250GB SATA harde schijf

Ik heb een swapfile met vaste grootte. Draai geen programmas of downloads op de achtergrond.
Dus ik ben benieuwd wat anderen ervan denken. Volgens mij moet de configuratie die ik heb WoW gemakkelijk kunnen draaien maar dat doe hij dus niet…

Ik wil best iets doen en geld besteden om het te verbeteren, maar heb het idee dat het niet nodig zou moeten zijn en wil dan ook graag weten waarom een bepaald onderdeel niet (langer) geschikt is om nog mee te spelen. Ter informatie ik heb ook COD4 gedraaid op redelijk hoge kwaliteit zonder problemen...

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-05 14:19

Snuffel

Vroem!

Een en ander ligt vermoedelijk bij je grafische instellingen.
Als je alles op hoog hebt staan, dus ook de clutters en de shadows, dan krijg je dit soort problemen inderdaad, dan blijft WoW steeds data wegschrijven naar je HD.

Zelf zet ik deze instellingen altijd op laag, de rest op full. Volgens mij is een groot deel van je problemen dan opgelost.
Verder vindt WoW veel geheugen erg lekker, hoe meer je hebt, hoe soepeler het draait :)
al is je 3GB intern geheuigen toch echt voldoende

[ Voor 5% gewijzigd door Snuffel op 09-01-2009 09:53 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-05 12:22
Ik raad je aan eventjes de Technical Support forums van WoW-Europe door te lezen.
Zijn zo ontzettend veel mensen die last hebben van lage frame rates in WoW sinds patch 3.0.

De dingen die je zelf nog even kan proberen is je Draw Distance en je Shadows omlaag te gooien hierin moet je wel een increase in je fps zien.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 14:03
Ik denk persoonlijk dat het aan je cpu ligt..
Als ik zo je setup zie is dat de enige die de berekeningen niet snel genoeg kan maken.
Mijn videokaart is gelijkwaardig aan die van jou en ik heb een hele tijd met maar 2gb gespeeld.
Ikzelf heb een e8400.

Ik kan heel snel verwisselen van bureaublad en wow.
Ook heb ik geen lag in raids of w/e.

Hopende je hiermee een beetje geholpen te hebben.