Nieuwe laptop vraagt om pincode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Als ik naar mijn linksys router wil connecten dan vraagt mijn nieuwe laptop een pincode.
Wat vreemd is aangezien me andere laptop en me pc dit niet doen :S
Ik heb de linksys router beveiligd met WPA2 Personal en dan EAS encrypted.
En als ik die pincode invoer.
Dan veranderd hij de router wireless naam naar PC_VAN_Joerie en veranded hij de encryptie en de WPA2 naar WPA.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Want ik zit er sterk aan te denken om me laptop vanmiddag weer terug te brengen maar als iemand hier een idee/oplossing heeft probeer ik eerst dat :).

Laptop: ASUS X71SL-7S023C
Draadloze technologie: 802.11bg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 17:14
Toevallig installeerde ik gister avond een Belkin router bij iemand. Bij het instellen van de router kwam ik ook een optie tegen die WPS heette. In die pagina werden ook pincodes genoemd. Ik heb de optie uitgezet, maar misschien is dat waar je tegen aan loopt?

Google resultaten voor WPS

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik de router reset. Dan is de standaard waarde gewoon open netwerk.
Zelfs daar vraagt die om een pin :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53
Je hebt bij de bijv. bij belkin een 2e tabbald voor de beveiliging waar je apart die wps moet uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vanmiddag eens gaan proberen :D
Hartelijk dank voor deze snelle reacties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maybe intel software?

Probeer anders het netwerk handmatig toe te voegen, dat wil ook wel eens werken:

XP:
Rechtermuisknop rechts onderin op pictogram draadloze>beschikbare weergeven>voorkeursnetwerken> alles verwijderen en dan toevoegen...

VISTA:
Rechtermuisknop netwerk pictogram>netwerkcentrum>draadloze netwerken beheren>alles verwijderen> toevoegen> handmatig netwerk toevoegen...

Wat je dan ook nog kunt aanvinken:
+Deze verbinding automatisch starten
+Verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk niet uitzendt

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
De standaard SSID van die dingen is Linksys, als je buurman ook zo'n ding heeft staan kan het natuurlijk zijn dat je met het verkeerde routertje aan het connecten bent.

Lorem Ipsum Fujitsu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal weer niet kunnen briefcase aangezien hij mijn router settings veranderd (ben ik achter gekomen door in me router te gaan met via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 12:47
wifi software van asus aanwezig? misschien die uitzetten!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
heeft je laptop BT en heb je je mobiel op auto conenct staan oid? want daar word om een pincode gevraagd, WLAN over algemeen om een passkey of wachtwoord.. pincode komt mij eig alleen bekend voor bij BT...

heb zelf momenteel ervaring met 18 typen linksys, en dit wat jij nu op noemt is mij nog nooit overkomen.. :/

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kep geen idee stef. Ik durf niet veel dingen aan te passen aangezien ik dan geen geld terug garantie meer krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 17:14
Misschien moet je het type van je router eens geven, dan kunnen we daarvan in de handleiding kijken.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Btw ik kreeg ongeveer zoon melding
http://blogs.msdn.com/pho...ges/1412756/original.aspx

en type
Linksys WRT54G2 Wireless-G Broadband Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Kep geen idee stef. Ik durf niet veel dingen aan te passen aangezien ik dan geen geld terug garantie meer krijg
Dat is natuurlijk niet waar. ;)

No offense, maar zoals ik het lees heb je niet veel ervaring met het instellen van een draadloos netwerk.
Heb je geen handige kennis die je hiermee kan helpen Of evt. bij een computerwinkel in laten stellen (wel je router mee nemen dan)

Wikipedia over WCN
Windows Connect Now (WCN) is the name of Windows Rally technologies aimed for simpler wireless device configuration. With Windows Connect Now, users running Windows Vista or Windows XP SP2 can create network configuration settings and transmit them to the access point. Alternatively, users can also print the configuration settings for reference for manually configuring the device. With Windows Connect Now, one of the following methods may be used for easier configuration:

* WCN-NET is Microsoft's implementation of the Wi-Fi Simple Config standard. It provides for configuration of devices using out-of-band Ethernet and in-band wireless networks. In Windows Vista, WCN-NET can discover an unconfigured router, access point, base station or a device such as a Media Center Extender by using UPnP, authenticate with the device by using a personal identification number (PIN), provide wireless settings that are based on user selection and set up a wireless network over a wired Ethernet connection. Windows XP and earlier Windows versions do not support WCN-NET.

* WCN-UFD uses an API and an XML format that works with a wizard to write configuration files to a USB Flash Drive for more secure wireless networks. Windows XP Service Pack 2 and later Windows operating systems supports WCN-UFD.

* WCN-MTP includes a Media Transfer Protocol (MTP) extension that enables an MTP initiator to provide an MTP responder with configuration parameters for joining a wireless network and supports more secure configuration of MTP-capable devices on wireless networks. In Windows Vista, a temporary USB cable connection can be used for MTP-class devices such as portable media, digital cameras etc.
Mijn advies van in laten stellen blijft staan :)

[ Voor 69% gewijzigd door Pumbaa82 op 09-01-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kep ook nog niet zo lang wifi :)
Ik weet hoe ik het moet instellen beveiliging en hoe je er naar moet zoeken en dan houd het ook op.
ik weet ook nog maar net sinds 3 week hoe ik portforward moet doen dus zoals je al zei kep weinig tot geen ervaring met wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-07 09:06

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:13:
Kep ook nog niet zo lang wifi :)
Ik weet hoe ik het moet instellen beveiliging en hoe je er naar moet zoeken en dan houd het ook op.
ik weet ook nog maar net sinds 3 week hoe ik portforward moet doen dus zoals je al zei kep weinig tot geen ervaring met wifi :)
Mja, wat je ervaart is inderdaad WPS. Ik heb al jaren WiFi maar dit was voor mij ook nieuw; simpelste manier om alles uit te vinden: even de manual lezen ;)

Bij mijn Buffalo is er een standaard PIN (die ook achterop het base station geplakt zit); vervolgens kan je deze nog weer wijzigen in de web interface. :)

Als je de code niet weet; even bedraad verbinding maken, op de web interface inloggen, en daar zoeken naar WPS
Mocht je het niet vinden; pak even de handleiding erbij want het zal er zeker zitten, maar kan anders genoemd zijn ("Wireless Security", bijvoorbeeld)

edit:
Woeps, overheen gelezen dat je dat zelf al uitgevonden had. Nevermind dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 09-01-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders het netwerk handmatig toe te voegen, dat wil ook wel eens werken:

XP:
Rechtermuisknop rechts onderin op pictogram draadloze>beschikbare weergeven>voorkeursnetwerken> alles verwijderen en dan toevoegen...

VISTA:
Rechtermuisknop netwerk pictogram>netwerkcentrum>draadloze netwerken beheren>alles verwijderen> toevoegen> handmatig netwerk toevoegen...

Al geprobeerd? nee he.., want dat is de oplossing...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paultje ik heb nog niets van deze oplossingen geprobeerd.
Ik heb ze allemaal opgeschreven zodat ik (straks om 14:50) het thuis kan uit proberen ben nu op me stage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04 12:42
En? Hoe staat het er nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij vraagt steeds om die pin.
Ik heb in me router gekeken en zie nergens iets staan over de beveiliging pin.

Ik heb hem nu handmatig toegevoegd en dat werkt wel vreemd genoeg.
Bedankt voor jullie oplossingen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:03:
Hij vraagt steeds om die pin.
Ik heb in me router gekeken en zie nergens iets staan over de beveiliging pin.
in mijn WRT54G2 ook niks op kunnen vinden. Hoogstwaarschijnlijk maakt ie verbinding met een AP in de buurt?
heb je misschien en screenshotje van je eigen melding? misschien kunnen we daar wat mee. evenals een screenshotje van het "Wireless in de buurt" ( of hoe dat ookalweer mag heten :o )

[ Voor 21% gewijzigd door Mopperman op 09-01-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mopperman daar ben je net iets te laat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:03:
Ik heb hem nu handmatig toegevoegd en dat werkt wel vreemd genoeg.
Bedankt voor jullie oplossingen :)
Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa d:)b 7(8)7 *O*

Komt vaak voor..., fabrieks-software is helaas niet HET -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:07:
Mopperman daar ben je net iets te laat mee.
ah, helaas, maar dan nog: het is opgelost en daar gaat het toch uiteindelijk om!

veel surf plezier! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 10:00
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:57:
Maybe intel software?

XP:

VISTA:

:D
Je bent de beste. Werkt. Zo vraagt ie niet om Pin-code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mijn sitecom WL308 vroeg in eerste instantie ook om een pincode. Ik heb het idee dat dat iets is wat het leven makkelijk moet maken voor nieuwe gebruikers, dat je niet zelf een wachtwoord hoeft in te stellen maar dat alles al voorgeprogrammeerd is "1 push wireless setup". Een andere optie is een knop op de router en bv een usb dongle, heb je helemaal geen wachtwoord meer nodig. Ik gebruik dat allemaal niet, doe mij maar een wachtwoord, maar het zal wel ergens goed voor zijn...
Pagina: 1