Toon posts:

'Aliens' moeten nog komen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zoekt de mens naar buitenaardse wezens terwijl er ook een mogelijkheid is dat wij (de mens, dieren) juist het begin zijn van alle rassen, aliens whatever...
Wij zijn zonder het te weten de voor-voor-bet-oer-groot-ouders van de bevoling van heel het heelal?

Verwijderd

Hmm en hoe hebben we ons verspreid over het heelal ?? De archeologen hebben nog geen sporen van een prehistorische raket gevonden.

Verwijderd

Ja, die vraag heb ik ook wel eens gesteld aan UFO gelovers ;)

Geloof zelf niet in aliens overigens.

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 02:00 schreef Pardon het volgende:
Hmm en hoe hebben we ons verspreid over het heelal ?? De archeologen hebben nog geen sporen van een prehistorische raket gevonden.
Ik neem aan dat Waque bedoeld dat wij ons nog moeten gaan verspreiden over het heelal.
Dat de aarde de enigste en eerste plek is waar intelligent leven tot ontwikkeling is gekomen.

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 02:02 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Waque bedoeld dat wij ons nog moeten gaan verspreiden over het heelal.
Dat de aarde de enigste en eerste plek is waar intelligent leven tot ontwikkeling is gekomen.
Statisch gezien is dat onwaarschiijnlijk. Men schat dat er in de melk weg circa 100 miljard sterrenstelsels zijn. Daar zijn er vast een paar van die planeten hebben die "levensvatbaar" zijn zoals de aarde. Dit vermenigvuldigd met 100 miljard sterren stelsel die er in het hele heelal aanwezig zijn maal de 15 miljard jaar die het heelal naar schatting bestaat maakt de kans erg klein dat wij de enige of eerste intelligente beschaving zijn die er bestaat.

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 02:08 schreef Pardon het volgende:

[..]

Statisch gezien is dat onwaarschiijnlijk. Men schat dat er in de melk weg circa 100 miljard sterrenstelsels zijn. Daar zijn er vast een paar van die planeten hebben die "levensvatbaar" zijn zoals de aarde. Dit vermenigvuldigd met 100 miljard sterren stelsel die er in het hele heelal aanwezig zijn maal de 15 miljard jaar die het heelal naar schatting bestaat maakt de kans erg klein dat wij de enige of eerste intelligente beschaving zijn die er bestaat.
En het idee dat wij op deze planeet gedropt zijn (en dat de "prehistorisch raket dus niet hier is achtergebleven, maar teruggevlogen) spreekt me nou ook niet bepaald aan, want waarom zouden ze ons hier hebben achtergelaten zonder enige middel om te overleven :?

Of zijn wij hier heen gestuurd als straf, i.p.v. levenslang in de gevangenis zijn alle rotte zieltjes maar naar een andere planeet gestuurd om daar verder te evolueren :+

Het zou wel een hoop verklaren waarom de mensheid zo slecht is :)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41

Elvhenk

Madam Mikmak

Die theorie heb ik ook wel eens ergens gelezen, lijkt me niet erg waarschijnlijk.

En het idee dat wij de oorspronkelijke bewoners van het heelal zouden zijn, wat een zelfoverschatting van de mensheid. Zulk hot stuff zijn we nou ook niet hoor.

Verwijderd

MHhh geinige vraag, Maar ik denk dat je het verkeert denk. Volgens jouw begint er ergens leven en dat spreid zich uit over het universium. Lijkt mij onmogelijk. De kans dat er ergens leven is hangt af van vele dingen. (vloeibaar water, koolstof, etc.) Er zijn behoorlijk wat planeten wat aan deze eisen voldoet, maar dan hoeft er nog geen leven te bestaan. Maar goed ff weer ontopic, Waarom zoekt de mens, men kan niet geloven dat wij het eenige zijn wat eleft in het universium en het is nogal arrogant om te zeggen: Jah, wij zijn de eenige intelligente wezen int heelal. De kans dat er ergens leven is, is denk ik wer redelijk groot maar of het ook intelligente wezens zijn is bijzonder klein, Want als het intelligente wezen zijn, misschien wel intelligenter dan de mens waarom nemen hun geen contact met ons op.

UCH kga nu ff pitten denk ik :Z

/typo

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dus volgens die theorie kunnen die Ufo's best onze verre familieleden zijn die weer 'ns langskomen!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

misschien komen ze nog eens op koffievisite, catch up on old times :7

Verwijderd

Ach ze komen elke week ff perongeluk langs om te checken wanneer we warp-technologie hebben...

Eerst warp, dan pas praten...

Verwijderd

Warp? Ik gok er op dat we eerder de Infinite Improbability Drive van de HHGTTG ontdekken. Die gaat nog een stuk harder dan warp, onwaarschijnlijk hard zelfs :+

Het is aannemelijk te maken dat er meer intelligente levensvormen in ons universum zijn, maar het is een stuk lastiger aannemelijk te maken dat die er de honderduizenden of miljoenen jaren vliegtijd voor over hebben om ons even te komen bezoeken of droppen. Materie kan nu eenmaal niet sneller dan het licht en we praten hier over enorme afstanden.

<edit>belangrijk woordje "niet" vergeten</edit>

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:24

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 25 februari 2001 11:00 schreef the_crasher het volgende:
MHhh geinige vraag, Maar ik denk dat je het verkeert denk. Volgens jouw begint er ergens leven en dat spreid zich uit over het universium. Lijkt mij onmogelijk. De kans dat er ergens leven is hangt af van vele dingen. (vloeibaar water, koolstof, etc.) Er zijn behoorlijk wat planeten wat aan deze eisen voldoet, maar dan hoeft er nog geen leven te bestaan. Maar goed ff weer ontopic, Waarom zoekt de mens, men kan niet geloven dat wij het eenige zijn wat eleft in het universium en het is nogal arrogant om te zeggen: Jah, wij zijn de eenige intelligente wezen int heelal. De kans dat er ergens leven is, is denk ik wer redelijk groot maar of het ook intelligente wezens zijn is bijzonder klein, Want als het intelligente wezen zijn, misschien wel intelligenter dan de mens waarom nemen hun geen contact met ons op.

UCH kga nu ff pitten denk ik :Z

/typo
met de licht snelheid doe je er al 5 jaar over voor de dicht bij zijde ster wat denkje hoe ver de dicht bij zijde sterren stelsel is heel ver en als er aan de andere kant van ons melkwegje high tech aliens zijn die zie voorlopig niet want onzze radie golfen zijn pas 60 aar ofzo onderweg 'n moeten nog 'n miljoen jaar of.

moet je maar voor de gein na checken

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

met de licht snelheid doe je er al 5 jaar over voor de dicht bij zijde ster wat denkje hoe ver de dicht bij zijde sterren stelsel is heel ver en als er aan de andere kant van ons melkwegje high tech aliens zijn die zie voorlopig niet want onzze radie golfen zijn pas 60 aar ofzo onderweg 'n moeten nog 'n miljoen jaar of.
moet je maar voor de gein na checken
mhhhh je hebt gelijk jah :)
dus nu kun je eigenlijk te mogen concluderen dan we nooit reactie krijgen (of ze moeten het dan 1000 en jaren geleden signalen hebben uitgestuurt, maar om daar weer op te reageren zijn er weer 1000 en jaren nodig voordat de reply van de mens bij de aliens aankomt. En UFO's kun je al helamaal vergeten, lijkt mij onmogelijk, ook al zijn het aliens, dat ze 1000 jaar in een klein ufo-tje kunnen zitten.

Verwijderd

Nou dan zullen jullie het vast leuk vinden dat SETI een satelliet gaat lanceren die de ruimte af gaat speuren naar laser signalen

aangezien het zoeken naar radiosignalen een beetje achterhaald is

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 10:22 schreef Elvhenk het volgende:
Die theorie heb ik ook wel eens ergens gelezen, lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Lijkt me idd niet echt waarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Zolang we hier verder nx van weten, is elke theorie een goede theorie.
En het idee dat wij de oorspronkelijke bewoners van het heelal zouden zijn, wat een zelfoverschatting van de mensheid. Zulk hot stuff zijn we nou ook niet hoor.
Ik vindt nou eigenlijk dat we best wel "hot stuff" zijn, maar misschien dat je dat persoonlijk anders voelt. Als je ziet hoeveel organismes op de aarde alleen al leven, er is er geeneen die meer "hot stuff" is dan de mens.

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 18:30 schreef Flamez het volgende:
Nou dan zullen jullie het vast leuk vinden dat SETI een satelliet gaat lanceren die de ruimte af gaat speuren naar laser signalen

aangezien het zoeken naar radiosignalen een beetje achterhaald is
Ja, en het verschil is.....

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 18:47 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Ja, en het verschil is..... qua snelheid zal het nog steeds errug lang duren voordat we iets hebben gevonden.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[quote waarom zouden ze ons hier hebben achtergelaten zonder enige middel om te overleven :?
[/quote]
hoe bedoel je tot nu toe doen we het aardig

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

We doen dit omdat we niet weten of we de eerste zijn... :(

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

100 Miljard, sterrenstelsels in onze melkweg?
Juist ja. Not. Onze melkweg is toch een sterren stelsel? Je bedoeld waarschijnlijk 100 Miljard planetenstelsels...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:12

Cyphax

Moderator LNX
dusse, het heelal is oneindig, en toch weten ze een schatting te maken??
da's raar. het is ECHT niet te tellen ofzo.... en schatten.. heeft ook niet echt veel nut denk ik.
maar hoever kunnen ze met de nieuwste technologieen kijken met telescopen??

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Wetenschappers hadden op een gesteente van Mars toch levens vormen gevonden die al 800 miljoen jaar oud waren ofzo?

De aarde is 657,8 miljoen jaar oud, dus wij zijn niet de eerste levensvormen die er onstaan zijn.

Het ontstaan van de Aarde begon met een Supernova, uit die Supernova onstonder er gassen, in die gassen waren ook op sommige punten zwaartekracht bronnen.

die zwaartekracht bronnen trokken zich aan elkaar.

hierdoor kreeg men een ovaal vormige gasbol, in deze gasbol zaten ook atoom krachten in. op den duur vormde er een Core, een Mantel een Crust.

door vulkaan uit barstingen kreeg men gas dampen, door die gasdampen kreeg men hitte stijging, dus die hitte stoog om hoog, des te hoger de hitte des te kouder het wordt. Dus de hitte ging om hoog, en er vormde door de omzetting van hitte => Stoom.

Die Stoom vormde wolken, als er te veel Stoom daar boven hing, vormde het water droplets, het wer op den duur te zwaar dus het ging regenen en toen vormde op een 100.000 jarige basis de zee-en.

In de zee-en kreeg men de eerste levens vormen: Plankton > Bacterien > en Schelpdieren. en zo ging het als maar verder: Vissen > Insecten > Anacrathids (Spinachtigen) > Amfibians > Reptielen >
Zoogdieren en dan de menselijk soort (Val eigenlijk ook onder Apen => Zoogdieren , maar met een beetje meer Nolage.

Zo is het leven op aarde begonnen (een beetje in het kort dan maar , want hier kan ik wel een boek over schrijven, zo uit gebreid dus!) :D

Maar dit soort dingen heb ik al 12 jaar gestudeert, en je leert er ook veel van.

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 12:31 schreef Cyphax het volgende:
dusse, het heelal is oneindig, en toch weten ze een schatting te maken??
da's raar. het is ECHT niet te tellen ofzo.... en schatten.. heeft ook niet echt veel nut denk ik.
maar hoever kunnen ze met de nieuwste technologieen kijken met telescopen??
Heel eenvoudig gezegd:
Space = Ruimte Right?
Dus waar alles begint, eindigt ook alles, zo moet je de groote van de ruimte in schatten, i.a.w Where everything Starts is where everything makes it's end, that a common way of saying, what the size of SPACE really is

Verwijderd

bij voorbaat sorry voor de een beetje kritische toon hieronder... :)
Maar dit soort dingen heb ik al 12 jaar gestudeerd
dan raad ik je aan bepaalde dingen nog eens terug te lezen... zie onder.
De aarde is 657,8 miljoen jaar oud, dus wij zijn niet de eerste levensvormen die er onstaan zijn.
de aarde is 4.6 mrd jaar oud waarvan zo'n 3 mrd jaar leven aanwezig is... Staat vast wel in je studieboekjes.

Die 657.8 mln jaar is ongeveer de tijd van de cambrische explosie.
Het ontstaan van de Aarde begon met een Supernova, uit die Supernova onstonden er gassen, in die gassen waren ook op sommige punten zwaartekracht bronnen.
elk deeltje in een gaswolk is een "zwaartekrachtbron"... Zo'n gaswolk "valt" vanzelf naar zijn middelpunt.
hierdoor kreeg men een ovaal vormige gasbol, in deze gasbol zaten ook atoom krachten in. op den duur vormde er een Core, een Mantel een Crust.
natuurlijk zaten er atoomkrachten in.... kan moeilijk anders als er ook atomen aanwezig zijn, niet? :)
door vulkaan uit barstingen kreeg men gas dampen, door die gasdampen kreeg men hitte stijging, dus die hitte stoog om hoog, des te hoger de hitte des te kouder het wordt. Dus de hitte ging om hoog, en er vormde door de omzetting van hitte => Stoom.
da's wel een mooie chemische reactie! hitte --> stoom. goh...

Stoom is gasvormig water dat druk bezig is vloeibaar te worden... Vulcanisme heeft echter vrij weinig invloed op het afkoelen van de aarde, dit gebeurt doordat de uitgezonden hoeveelheid energie in de vorm van (o.a. warmte)straling groter is dan de hoeveelheid inkomende energie van de zon.
In de zee-en kreeg men de eerste levens vormen: Plankton > Bacterien > en Schelpdieren. en zo ging het als maar verder: Vissen > Insecten > Anacrathids (Spinachtigen) > Amfibians > Reptielen >
Zoogdieren en dan de menselijk soort (Val eigenlijk ook onder Apen => Zoogdieren , maar met een beetje meer Nolage.
*zucht*

aangezien je lijkt te houden van biologisch taalgebruik (GEBRUIK DAT DAN WEL CORRECT!!!), de correcte volgorde is: prokarya (zowel de eubacteria als de archaea), eukarya (afstammend uit de archaea en bestaande uit de rijken fungi, plantae, animalia, en protista) waarbij bij de animalia onderverdeeld worden in 2 groepen, nl de protostomata (arthropoda (waarin zowel de insectae als de arachnidae (spinachtigen) zitten), mollusca, etc.) en de deuterostomata (o.a. echinoderma en chordata, waarbij tot die laatste groep zowel de piscii, de amphibia, de reptilia, en de mammalia behoren). Zo duidelijker? >:)
Ik hoop dat ik je knowledge een beetje heb kunnen aanscherpen...
Zo is het leven op aarde begonnen (een beetje in het kort dan maar , want hier kan ik wel een boek over schrijven, zo uit gebreid dus!)
ik raad je sterk aan om dat vooral niet te doen...

• Vinnienerd
  • Laatst online: 11:01
Misschien zijn wij wel het begin van de Federation :o

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

CP : Gemenerik... maar je hebt oh zo gelijk :P en weer heerlijk sarcastisch alhoewel ik me afvraag hoe je het niet kon zijn :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 20:48 schreef Captain Proton het volgende:
[..]

dan raad ik je aan bepaalde dingen nog eens terug te lezen... zie onder.
[..]

de aarde is 4.6 mrd jaar oud waarvan zo'n 3 mrd jaar leven aanwezig is... Staat vast wel in je studieboekjes.

Die 657.8 mln jaar is ongeveer de tijd van de cambrische explosie.
[..]

elk deeltje in een gaswolk is een "zwaartekrachtbron"... Zo'n gaswolk "valt" vanzelf naar zijn middelpunt.
[..]

natuurlijk zaten er atoomkrachten in.... kan moeilijk anders als er ook atomen aanwezig zijn, niet? :)
[..]

da's wel een mooie chemische reactie! hitte --> stoom. goh...

Stoom is gasvormig water dat druk bezig is vloeibaar te worden... Vulcanisme heeft echter vrij weinig invloed op het afkoelen van de aarde, dit gebeurt doordat de uitgezonden hoeveelheid energie in de vorm van (o.a. warmte)straling groter is dan de hoeveelheid inkomende energie van de zon.
[..]

*zucht*

aangezien je lijkt te houden van biologisch taalgebruik (GEBRUIK DAT DAN WEL CORRECT!!!), de correcte volgorde is: prokarya (zowel de eubacteria als de archaea), eukarya (afstammend uit de archaea en bestaande uit de rijken fungi, plantae, animalia, en protista) waarbij bij de animalia onderverdeeld worden in 2 groepen, nl de protostomata (arthropoda (waarin zowel de insectae als de arachnidae (spinachtigen) zitten), mollusca, etc.) en de deuterostomata (o.a. echinoderma en chordata, waarbij tot die laatste groep zowel de piscii, de amphibia, de reptilia, en de mammalia behoren). Zo duidelijker? >:)
Ik hoop dat ik je knowledge een beetje heb kunnen aanscherpen...
[..]

ik raad je sterk aan om dat vooral niet te doen...
Ach ja das wel zo.

Maar het was alleen goed bedoeld.

Ik was een beetje in de war gelopen,maar fouten kunnen gebeuren, toch?

Je hebt inderdaad gelijk ja

Verwijderd

Maar het was alleen goed bedoeld.

Ik was een beetje in de war gelopen,maar fouten kunnen gebeuren, toch?
blij dat je het zo opvat...

Verwijderd

:?

CP: je had toch ook gewoon rustig kunnen blijven en hem wat fatsoenlijker kunnen verbeteren?

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 13:02 schreef Codin het volgende:
:?

CP: je had toch ook gewoon rustig kunnen blijven en hem wat fatsoenlijker kunnen verbeteren?
Met jou ben ik wel eens ja dat had hij wel kunnen doen, maar mischien bedoeld CP het niet op een kwadelijk manier hoor.:7

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Hieruit blijkt: CP is een alien, dat kan niet anders!! :D :D :D

Verwijderd

tja Codin, maar waarom? Als hij het recht heeft zich voor te doen als een geleerde professor, mag ik toch zeker wel een sarcastisch nerdachtig ventje spelen? >:)

Verwijderd

HELP! ze hebben me door... :)

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 17:57 schreef Captain Proton het volgende:
HELP! ze hebben me door... :)
Ach joh laat gaan man!!!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op maandag 26 februari 2001 20:48 schreef Captain Proton het volgende:

Stoom is gasvormig water dat druk bezig is vloeibaar te worden...
*zucht*
[verbetermode]Uhh....volgens mij is stoom niet gasvorming water hoor. Misschien bedoel je waterdamp; dat is gasvormig. Stoom is gewoon heet verneveld water. Wat stoom is voor vloeistoffen is rook voor vaste stoffen. Ook dat is niet gasvormig.
[eind verbetermode]

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Op zondag 25 februari 2001 01:56 schreef Waque het volgende:
Waarom zoekt de mens naar buitenaardse wezens terwijl er ook een mogelijkheid is dat wij (de mens, dieren) juist het begin zijn van alle rassen, aliens whatever...
Wij zijn zonder het te weten de voor-voor-bet-oer-groot-ouders van de bevoling van heel het heelal?
Nou, precies om die reden zoeken we: er zijn verschillende mogelijkheden, dus moet je alles proberen om te kijken wat waar is.

Lijkt me logisch. :Z

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Kijk eens hoe groot alles is:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/g4fmdk1/alles.jpg

er moet nog meer zijn, nog een zon, nog een mooi planeetje met water

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 17:54 schreef Captain Proton het volgende:
tja Codin, maar waarom? Als hij het recht heeft zich voor te doen als een geleerde professor, mag ik toch zeker wel een sarcastisch nerdachtig ventje spelen? >:)
Als iemand expres vervelend doet dan vind ik zelf ook dat je er maar beter gelijk over heen kan maaien met een assertieve opmerking.

Maar in dit geval had ik het idee dat hij niet echt zijn best deed om vervelend te zijn. Volgens mij wilde ie wel wat interessants inbrengen, maar heeft hij gewoon een warrige manier van lullen.

Ik heb een vriend die precies hetzelfde doet, en herkende het zodoende.

Verwijderd

Voor degene die nog niet overtuigd zijn, heb ik wat interresante bladzijden uit een schoolboek van mij gehaalt:

home.wanadoo.nl/g4fmdk1/alles1.gif
home.wanadoo.nl/g4fmdk1/alles2.gif
home.wanadoo.nl/g4fmdk1/alles3.gif
home.wanadoo.nl/g4fmdk1/alles4.gif
home.wanadoo.nl/g4fmdk1/alles5.gif

Verwijderd

Ach joh laat gaan man!!!
hehe... die opmerking was tegen elvhenk hoor :)

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

En ons kent ons...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 01 maart 2001 11:52 schreef Bar_en_boos het volgende:

[..]

[verbetermode]Uhh....volgens mij is stoom niet gasvorming water hoor. Misschien bedoel je waterdamp; dat is gasvormig. Stoom is gewoon heet verneveld water. Wat stoom is voor vloeistoffen is rook voor vaste stoffen. Ook dat is niet gasvormig.
[eind verbetermode]
[verbetermode 2]Stoom is gasvormig water en waterdamp is vernveld water is waterdamp laat dit voor eens en voor altijd duidelijk zijn. Wat je boven je fluitketel ziet is waterdamp en wat je (niet) ziet vlak boven je tuit van de fluitketel is stoom stoom is namelijk onzichtbaar. Rook zijn gewone hele kleine deeltjes stof

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 23:12
Maar moet er de mogelijkheid zijn om sneller te reizen om je te verspreiden over het heelal. Frank Herbert heeft hierover wel eens een boek geschreven en andere vast ook wel, dat je zelfs zonder sneller te reizen dan het licht ookk je beschaving kunt verspreiden over meerdere lcihtjaren, het duurt alleen ongelooflijk lang, met behulp van zogeheten seed-ships, hierin prop je allemaal dna of ingevroren mensen en stuur ze op pad laat een intelligente sonde bepalen of de planeet goed genoeg is voor de levensvormen en plant ze daar neer en je verspreidt je over het heelal. zonder sneller te gaan dan het licht contact houden okay dat lukt niet maar het is maar hoe je de term verspreiden opvat

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:24

SG

SG surft naar info hardewaren

Op donderdag 01 maart 2001 12:57 schreef illem het volgende:
Kijk eens hoe groot alles is:

[afbeelding]

er moet nog meer zijn, nog een zon, nog een mooi planeetje met water
vind ik ook al zouden er 1000 alien rassen zijn verspreid over het heelal dan zouden ze er erg lang overdoen om ons te berijken en als we radio golven ontvangen dan zijn die toch al 'n veel voud van 100 jaren onder weg als ze redelijk in de buurt zitten en die van ons zijn nog geen 100 jaar verzonden

lichtsnelheid is relatief 'n slakke gang in het heelal.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1