bij voorbaat sorry voor de een beetje kritische toon hieronder...

Maar dit soort dingen heb ik al 12 jaar gestudeerd
dan raad ik je aan bepaalde dingen nog eens terug te lezen... zie onder.
De aarde is 657,8 miljoen jaar oud, dus wij zijn niet de eerste levensvormen die er onstaan zijn.
de aarde is 4.6 mrd jaar oud waarvan zo'n 3 mrd jaar leven aanwezig is... Staat vast wel in je studieboekjes.
Die 657.8 mln jaar is ongeveer de tijd van de cambrische explosie.
Het ontstaan van de Aarde begon met een Supernova, uit die Supernova onstonden er gassen, in die gassen waren ook op sommige punten zwaartekracht bronnen.
elk deeltje in een gaswolk is een "zwaartekrachtbron"... Zo'n gaswolk "valt" vanzelf naar zijn middelpunt.
hierdoor kreeg men een ovaal vormige gasbol, in deze gasbol zaten ook atoom krachten in. op den duur vormde er een Core, een Mantel een Crust.
natuurlijk zaten er atoomkrachten in.... kan moeilijk anders als er ook atomen aanwezig zijn, niet?

door vulkaan uit barstingen kreeg men gas dampen, door die gasdampen kreeg men hitte stijging, dus die hitte stoog om hoog, des te hoger de hitte des te kouder het wordt. Dus de hitte ging om hoog, en er vormde door de omzetting van hitte => Stoom.
da's wel een mooie chemische reactie! hitte --> stoom. goh...
Stoom is gasvormig water dat druk bezig is vloeibaar te worden... Vulcanisme heeft echter vrij weinig invloed op het afkoelen van de aarde, dit gebeurt doordat de uitgezonden hoeveelheid energie in de vorm van (o.a. warmte)straling groter is dan de hoeveelheid inkomende energie van de zon.
In de zee-en kreeg men de eerste levens vormen: Plankton > Bacterien > en Schelpdieren. en zo ging het als maar verder: Vissen > Insecten > Anacrathids (Spinachtigen) > Amfibians > Reptielen >
Zoogdieren en dan de menselijk soort (Val eigenlijk ook onder Apen => Zoogdieren , maar met een beetje meer Nolage.
*zucht*
aangezien je lijkt te houden van biologisch taalgebruik (GEBRUIK DAT DAN WEL CORRECT!!!), de correcte volgorde is: prokarya (zowel de eubacteria als de archaea), eukarya (afstammend uit de archaea en bestaande uit de rijken fungi, plantae, animalia, en protista) waarbij bij de animalia onderverdeeld worden in 2 groepen, nl de protostomata (arthropoda (waarin zowel de insectae als de
arachnidae (spinachtigen) zitten), mollusca, etc.) en de deuterostomata (o.a. echinoderma en chordata, waarbij tot die laatste groep zowel de piscii, de amphibia, de reptilia, en de mammalia behoren). Zo duidelijker?

Ik hoop dat ik je
knowledge een beetje heb kunnen aanscherpen...
Zo is het leven op aarde begonnen (een beetje in het kort dan maar , want hier kan ik wel een boek over schrijven, zo uit gebreid dus!)
ik raad je sterk aan om dat vooral niet te doen...