Router valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:44
Beste luitjes,

Heb al enkele jaren internet via xs4all. Nu heb ik een aantal maanden geleden xs4all only genomen omdat we ook gingen bellen via xs4all. Het abonnement is xs4all only lite.
Nu is het geval dat enkele weken geleden de router regelmatig begon uit te vallen. Soms wanneer ik op internet bezig was of aan het gamen maar ook soms gewoon vanzelf. Na het resetten van de router of even de stroom eraf te halen was alles weer prima. Enkele uren later (soms minuten) gebeurd weer het zelfde.
Na te hebben gebeld laat xs4all weten dat ik de maximaal upload haal en dat de kabel die naar mijn huis loop deze maximale upload niet aan kan. Nu zou ik echt niet weten hoe ik aan die maximum upload zou kunnen komen soms zelfs als ik niet op pc werk. Het zou op te lossen zijn bij het verlagen van mijn abonnement (snelheid wel omlaag, kosten niet) naar een abonnement tussen start en lite in.
Het gaat hierbij om de Fritzbox die xs4all erbij leverde.
Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Verwijderd

Axelj schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:30:
Beste luitjes,

Heb al enkele jaren internet via xs4all. Blabla blabla
Zuivere Speedtouch problemen (denk ik)! Misschien is een DSL router met VOIP duur in aanschaf, maar dan heb je ook wat! Over het Speedtouch gebeuren; ik weet niet of je überhaupt een Speedtouch hebt, maar uit je verhaal kan ik duidelijk opmaken dat het aan je DSL router ligt. Dus ik zou die router eruit donderen en een nieuwe aanschaffen. Hoeft geen Siemens SX762 te zijn, maar is wel een van de robuuste DSL modem waar je zeker van kan zijn deze altijd zal blijven werken. Ook al kieper je een emmer water over dat kreng heen (is bij mij serieus gebeurt tijdens het schoonmaken), het blijft werken.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:26:
[...]

Zuivere Speedtouch problemen (denk ik)! Misschien is een DSL router met VOIP duur in aanschaf, maar dan heb je ook wat! Over het Speedtouch gebeuren; ik weet niet of je überhaupt een Speedtouch hebt, maar uit je verhaal kan ik duidelijk opmaken dat het aan je DSL router ligt. Dus ik zou die router eruit donderen en een nieuwe aanschaffen. Hoeft geen Siemens SX762 te zijn, maar is wel een van de robuuste DSL modem waar je zeker van kan zijn deze altijd zal blijven werken. Ook al kieper je een emmer water over dat kreng heen (is bij mij serieus gebeurt tijdens het schoonmaken), het blijft werken.
Hij zegt duidelijk dat hij een Fritzbox heeft :+

Waarom zou zo'n Siemens ding trouwens zo goed zijn? Cisco/DrayTek lijkt me veel stabieler om eerlijk te zijn. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Die oplossing van XS4ALL is ontzettende lulkoek. Dat wordt op ADSL2+ modulatie wel eens gedaan, als je te ver van de centrale zit. Het signaal kan dan namelijk te gevoelig zijn, waardoor het soms allemaal even wegvalt. Jij zit zelf op ADSL modulatie (dat is t/m 8mbit) en dat signaal is vele malen minder gevoelig. Daarnaast is het ook heel simpel, als het daarvoor goed heeft gewerkt, moet dat nu ook kunnen.

Ik weet zelf dat de modem (Fritzbox) nogal vaak met allerlei kuren kampt. VOIP wat niet lekker loopt, P2P verkeer waar het gelijk over z'n toeren van gaat, configuratie die het modem amper wilt slikken, etc. Enkele mensen die ik ken en zo'n ding hebben staan, hoor ik alsmaar klagen.

Ik weet het niet geheel meer zeker, maar XS4ALL gebruikt SIP accounts voor VOIP. Je kan dus elk ander modem aanschaffen met VOIP, wel SIP ondersteunt. Dit laatste ze even iemand anders moeten bevestigen. Misschien ook XS4ALL gebruikers, die andere modems naar tevredenheid met VOIP gebruiken. Speedtouch vind ik uit eigen ervaring wel degelijk spul.

Verwijderd

En mijn ervaring is dus net andersom, Speedtouch modems (zelf de 780WL hier) vallen al om als je er naar kijkt, beetje met torrents spelen en je moet hem weer resetten. Die Fritzbox (die ik ook hebt) werkt daar en tegen prima.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Je kan het beste anders om een nieuwe Fritzbox vragen. Als de tweede even bagger werkt, zal je toch echt iets anders moeten vinden.

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:44
Het gaat inderdaad niet over een speedtouch maar over de Fritzbox. Is ook inderdaad SIP.
Gekke vind ik dat de router het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Vandaag was het zelfs zo dat de router uitviel terwijl er nieteens een pc of wat dan ook aanstond...

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Meet je output van je adapter van je router is.

Bij ons (US Robotics) was deze 2 volt te hoog waardoor chips te warm werden en vast liepen.
misschien is dit ook een punt om naar te kijken, vaak is dit een oorzaak van falende routers ;)
Good luck!

[ Voor 0% gewijzigd door DJKroon op 09-01-2009 20:23 . Reden: typo ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:51

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:36:
En mijn ervaring is dus net andersom, Speedtouch modems (zelf de 780WL hier) vallen al om als je er naar kijkt, beetje met torrents spelen en je moet hem weer resetten. Die Fritzbox (die ik ook hebt) werkt daar en tegen prima.
Vreemd, want mijn 780 krijgt echt ontzettend veel te verwerken (3 PC's die aardig staan te loeien qua P2P en gelijktijdig een druk telefoonverkeer) maar sinds de laatse firmware van een paar maanden geleden is het echt rocksolid. Misschien heb je de nieuwe firmware nog niet geinstalleerd?
Pagina: 1