Netwerk Kabel (Cat 6)

Pagina: 1
Acties:

• jermain
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02-2025
Hallo,

Ben op zoek naar een netwerk kabel ( cat 6 ) op een rol van 300 of 305 mtr.
Ik zie op internet dat je soepel en stuge kabel hebt.
Nu zit het dus zo dat het voor in een winkelpand is en de kabel komt in een kabelgoot te liggen en gaat van de Swichts naar de kabelgoot en daarvan daan naar de Pc,s

Nu ben ik dus op zoek naar een winkel die dit op voorraad heeft en dit morgen kan leveren of dat we het morgen kunnen ophalen.

Het mag ook als he niet anders kan op korte termijn 3 rollen van 100 mtr. zijn in cat 6.
.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Bel gewoon een lokaal ICT bedrijf of installatiebedrijf?

En verder? Wou je gewoon die kabel in de goot schuiven en eruit laten hangen? heb je stekkers? of wil je het netjes met outlets patchen? heb je dat gereedschap? Kun je de kabels fatsoenlijk doormeten?

Volgens mij kun je t beter gewoon goed (laten) doen dan zelf als een gek een doos kabel gaan kopen.

• jermain
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02-2025
DJSmiley schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:29:
Bel gewoon een lokaal ICT bedrijf of installatiebedrijf?

En verder? Wou je gewoon die kabel in de goot schuiven en eruit laten hangen? heb je stekkers? of wil je het netjes met outlets patchen? heb je dat gereedschap? Kun je de kabels fatsoenlijk doormeten?

Volgens mij kun je t beter gewoon goed (laten) doen dan zelf als een gek een doos kabel gaan kopen.
de kabel gaat van uit de meter kast naar de kabel goot en daarna naar beneden en dan in de pc,s.
de stekkertjes zijn ook nodig maar een bedrijf die kabel verkoopt deze stekkertjes ook wel. Gereedschap hebben we ook maar een meter om het doorte meten niet.

maar weet jij dan een ICT of installatiebedrijf in Amsterdam ? O-)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:41
Je kunt kijken in de Pricewatch: http://tweakers.net/price...i739=&a739=&d743=&x=0&y=0 of even in de gouden gids of mbv Google (http://tinyurl.com/7nd3fj) zoeken :)

Specs

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
jermain schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:33:
[...]
de kabel gaat van uit de meter kast naar de kabel goot en daarna naar beneden en dan in de pc,s.
de stekkertjes zijn ook nodig maar een bedrijf die kabel verkoopt deze stekkertjes ook wel. Gereedschap hebben we ook maar een meter om het doorte meten niet.

maar weet jij dan een ICT of installatiebedrijf in Amsterdam ? O-)
Nee, geen idee. Weet jij toevallig een supermarkt in amsterdam?

Anyway: een beetje zelf rondzoeken mag ook. Zoals hierboven al gezegd, telefoongids, gouden gids, en kan je ict leverancier dat niet regelen (of laten regelen)
Kabels los uit een goot raad ik je niet aan. Zorg gewoon voor patchpaneel + walloutlets. Telefoon, ethernet, pin, fax, je weet niet hoe het uiteindelijk gebruikt wordt, en universeel (dus afmonteren op CAT5) lijkt me een stuk toekomstgerichter en netter.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:48
Volledige rollen kabel zijn waarschijnlijk bij iedere grossist in elektrisch materiaal (niet specifiek ICT nodig) te krijgen, maar voor cat6 misschien wel op bestelling...

Verwijderd

Alternate heeft die in de lijst staan:

http://www.alternate.nl/h...WARE&l1=Kabels&l2=Netwerk

Hou er rekening mee dat de kabel tussen nodes (comp of switch) maximaal 100 meter mogen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 00:52 ]

Pagina: 1