Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Acer reinstall met OEM Key...

Pagina: 1
Acties:

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 08:28
hallo,

Ik heb de opdracht gekregen om vista home premium opnieuw te installeren op iemand zijn laptop. Nu is het zo dat deze niet meer beschikt over een recovery partitie, doordat deze voordien ooit door iemand anders geformatteerd is.

Ik heb dus geprobeerd om een Windows Home Premium NL OEM-installatie uit te voeren met zijn key onderaan de laptop. Dit lukt perfect, echter lukt het niet om vista te activeren.

Bij de engelse Home Premium OEM versie heb ik hetzelfde probleem.

Kan ik dit oplossen door evt telefonische activatie met een Microsoft medewerker te vragen? Of dien ik perse bij acer de Recovery Discs aan te schaffen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als je had gebeld was je Windows al geactiveerd geweest... snel doen! ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:26

RnB

Okay, weer wat geleerd. :)

[ Voor 88% gewijzigd door RnB op 08-01-2009 22:02 . Reden: Niet genoeg kennis ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

RnB schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:57:
Zat er wel Home Premium op? Als er een andere versie opstond (Home Basic, Business, Ultimate, etc), dan werkt de key niet voor een andere versie. ;)
Check dus eerst even welke versie van Vista erop stond.
Als je een Vista Home Basic key heb en je stopt er een Vista Ultimate DVD erin en je voert de key in bij de installatie dan word er gewoon Vista Home Basic geinstalleerd. Hetzelfde geldt ook andersom. Dus een Vista Ultimate Key met een Vista Home Basic DVD'tje.

De inhoud van alle Vista OEM/Retail DVD's zijn identiek met elkaar. de editie die geinstalleerd word is afhankelijk van de key die je invoert of als je geen key invoert hangt het af van welke je selecteert vanuit de lijst die het dan geeft.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Ik raad je aan om even te bellen. Dan activeren ze hem wel. Bovendien raad ik je aan om de activatie te backuppen zodat je niet elke keer hoeft te activeren na een herinstallatie.

Een programma hiervoor is hier te vinden: http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore

Succes ermee! :)

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 08:28
Ah oke, ik had dus al de automatische telefoonactivatie geprobeerd, ik wist echter niet dat dit dan ook wel bij een medewerker zou lukken :)

Morgen dan maar eens een reinstall doen met de nederlandstalige versie en even bellen :)
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:12:
Ik raad je aan om even te bellen. Dan activeren ze hem wel. Bovendien raad ik je aan om de activatie te backuppen zodat je niet elke keer hoeft te activeren na een herinstallatie.

Een programma hiervoor is hier te vinden: http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore

Succes ermee! :)
Handig! bedankt voor de tip!
Ken inderdaad wel een paar mensen waarbij ik elke x maand een reïnstall moet doen...
Pagina: 1