Toon posts:

Kan geen verbinding maken met internet

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik kan op mijn andere pc met het internet. De signaalsterkte is vol en hij probeert dan netwerkaddres te verkrijgen maar dan stopt hij ermee. Je kan het IP addres ook niet zien via start->uitvoeren->cmd->ipconfig
er zijn nieuwe drivers geinstalleerd en werkt ook niet met firewall uit, iemand die me kan helpen?

er is ook elke keer shit met PRISMSVR.EXE

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 21:06 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sorry, mijn kristallen bol is stuk (iets met mindreader.exe die het niet doet).

Geef eens duidelijk aan wat je precies met probeert te laten praten (type nummers van netwerkapparatuur, OS type en versie van je PC(s)) en vooral ook wat je zelf al hebt gedaan om het probleem op te lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-01-2009 21:18 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:17:
Sorry, mijn kristallen bol is stuk (iets met mindreader.exe die het niet doet).

Geef eens duidelijk aan wat je precies met probeert te laten praten (type nummers van netwerkapparatuur, OS type en versie van je PC(s)) en vooral ook wat je zelf al hebt gedaan om het probleem op te lossen.
Oke, ik speedtouch 716 WL modem. Daarbij heb ik een speedtouch 121 g aan mijn pc vastzitten. De software heb ik daarvan geinstalleerd zoals stond beschreven etc.

Daarna ga ik via het programma van speedtouch naar sitesurvey en zie ik dat hij mijn modem ziet en hij geeft goede signaalsterkte weer. Daarna probeer ik verbinding te maken maar dat lukt niet. Dat icoontje draadloos internet rechtsonder blijft proberen ''netwerk addres te verkijgen'' maar dat lukt hem niet. Ik heb geprobeerd mijn andere ontvanger aantesluiten van asus maar dan krijg ik precies het zelfde probleem. Firewall uitzetten helpt niet. Virusscanners laten draaien, malware scanners of het toevallig een virus was en niks gevonden, verder doet mijn pc het verder prima met Windows XP.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:14

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

het probleem met PRISMSVR.exe geeft aan dat er iets mis is met de drivers van je Speedtouch 121G. PRISMSVR.exe is namelijk je software van de speedtouch 121G. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat je niet op internet kunt.

Advies: drivers verwijderen en opnieuw installeren met de bijgeleverde CD, of met de drivers die je van www.speedtouch.nl kunt downloaden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:31:
[...]

Oke, ik speedtouch 716 WL modem. Daarbij heb ik een speedtouch 121 g aan mijn pc vastzitten. De software heb ik daarvan geinstalleerd zoals stond beschreven etc.
Ligt het nu aan mij of zijn bijna alle probleem gevallen omtrent niet kunnen internetten gelieerd aan Thomson Speedtouch modems?

Answer please 8)7 ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gooi die bloated software van je PC, duw die USB-stick er opnieuw in, blader zelf naar de installatiemap om alleen de driver te installeren en beheer je netwerk lekker met de Zero Configuration van Windows zelf.

Zorg wel dat je de juiste WEP/WPA-key intikt, anders krijg je alsnog geen IP-adres ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu heel windows geinstalleerd zat een goot virus op me pc kwam ik achter en heel veel malware, nu staat op de c schijf de oude windows en op de d schijf nieuwe windows en het internet werkt nu prima! Maar iedergeval hoe krijg ik windows van de c schijf van me pc af, formateren heeft geen zin, word het op het einde beindigt opeens.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:07:
Heb nu heel windows geinstalleerd zat een goot virus op me pc kwam ik achter en heel veel malware, nu staat op de c schijf de oude windows en op de d schijf nieuwe windows en het internet werkt nu prima! Maar iedergeval hoe krijg ik windows van de c schijf van me pc af, formateren heeft geen zin, word het op het einde beindigt opeens.
Waarom installeer je Windows op D:\ en laat je het staan op C:\ ???

Je hebt zeker vanuit Windows de setup gedraaid en kwam er toen achter dat dit niet helemaal goed ging, aangezien er al een besturingssysteem werd gevonden?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Gezien je de stap hebt genomen om maar Windows te herinstalleren,
heeft dit weinig meer met I&H te maken (al had het dat vanaf je startpost al niet echt).

Je kunt bijvoorbeeld terecht op http://www.windowscorner.com/ voor je vragen omtrent Windows herinstalleren, of op http://www.beginnersweb.nl .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.