Toon posts:

Verwijderen van Plaxo op MacBook wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb via tweedehandsmac een Macbook gekocht.
Echter zit hier dat programaatje Plaxo op en ik krijg het met geen mogelijkheid verwijderheid.
Het begint nu echt irritant te worden.
Het op google gezocht maar word er niet echt wijzer van.
Wie kan mij hiermee helpen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoi Maaike_19,

Zoals je al eens eerder verteld is verwachten we hier op GoT dat je zelf met uitgebreide info komt in je topicstart. Nu zie ik wel veel dingen terug, maar ik mis nog welke versie van Mac OS X je gebruikt bijvoorbeeld. Ook zou je misschien foutmeldingen/obstakels bij je eigen pogingen kunnen vermelden.

Ik pas de topictitel even aan, om deze iets duidelijker te maken. "Plaxo op mac" is nogal algemeen. Ook verplaats ik je topic naar Apple Talk, specifiek naar Apple Software & Diensten, omdat daar de mensen zitten die alles weten over Mac's!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:37

Tys

Ik zou zeggen, lees deze thread eens door; Uninstall Plaxo for Mac.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:54:
Hoi Maaike_19,

Zoals je al eens eerder verteld is verwachten we hier op GoT dat je zelf met uitgebreide info komt in je topicstart. Nu zie ik wel veel dingen terug, maar ik mis nog welke versie van Mac OS X je gebruikt bijvoorbeeld. Ook zou je misschien foutmeldingen/obstakels bij je eigen pogingen kunnen vermelden.

Ik pas de topictitel even aan, om deze iets duidelijker te maken. "Plaxo op mac" is nogal algemeen. Ook verplaats ik je topic naar Apple Talk, specifiek naar Apple Software & Diensten, omdat daar de mensen zitten die alles weten over Mac's!
De reden waarom ik juist hier mijn vragen stel is omdat ik zelf geen drol verstand heb van Mac's, nog niet...
Uitgebreid in mijn post kan ik dus ook niet erg zijn.
Heb voor zover ik weet alles verwijderd, en uiteraard ben ik ook weer niet ZO lomp dat ik vragen ga stellen zonder eerst zelf te zoeken.
Dit neemt al een groot gedeelte van mijn dag in.
Wat op de forums staat van Plaxo over dat bestand in de applicationsfolder heb ik gezien, maar het vervelende is: ik vind op mijn mac niks.
Echter wanneer ik mijn adresboek open staat dat stomme plaxo venstertje weer open en krijg ik een soort van pop up die aangeeft dat een update beschikbaar is.
Bedankt voor jullie hulp.

Overigens zal ik een ander forum zoeken, waar ik met "noob" vragen terecht kan.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hoi Maaike_19,

welkom op GoT, en welkom in APL :) Plaxo zou je terug moeten vinden in /Applications/Plaxo. Mocht je die Applications folder niet kunnen vinden, klik dan op een leeg deel van je bureaublad, en druk op: cmd (appeltje) + shift + a. Er opent nu een Finder-venster, met daarin de inhoud van je Applications map. Als het goed is, staat in die map nog een map die Plaxo heet. In die map moet een Uninstaller staan.

Voor echte 'n00b-vragen' is het forum op macmiep.nl een goede plaats om te beginnen. :)

Launching containers into space

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Gezien je trouwens je Mac tweedehands hebt gekocht, zou ik misschien ook eens overwegen hem helemaal opnieuw te installeren. Dat stelt echt niets voor en kun je zeker te weten zonder verstand te hebben van waar je mee bezig bent :P Als de vorige eigenaar Plaxo gebruikte, is er een goede kans dat er meer van dit soort software op staat, die op de achtergrond meedraait. Daar wordt je Mac niet sneller van.

Plaxo is trouwens inderdaad best wel lastig met de hand te verwijderen, omdat het zich integreert met o.a. je Address Book. Vandaar dat je een uninstaller nodig hebt.
Heb voor zover ik weet alles verwijderd, en uiteraard ben ik ook weer niet ZO lomp dat ik vragen ga stellen zonder eerst zelf te zoeken.
Dit neemt al een groot gedeelte van mijn dag in.
Wat op de forums staat van Plaxo over dat bestand in de applicationsfolder heb ik gezien, maar het vervelende is: ik vind op mijn mac niks.
Wat we hier van je verwachten is dan ook niet meer dan dat je verteld wat je precies geprobeerd hebt (welke files heb je al verwijderd? Waar heb je gekeken?) en welke andere bronnen je hebt gevonden over dit onderwerp (je hebt er op gezocht, met welke termen en wat heb je gevonden?). Door dat soort dingen te vermelden, kunnen we je niet alleen beter helpen, je komt ook nog eens proactiever over en dan zijn mensen nog sneller bereid om je te helpen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Voor zover ik begrijp, zit in de DMG ook een Uninstaller. Als je de dmg niet meer hebt, ff downen:
http://www.plaxo.com/mac

Als je zelf al bestanden hebt weggegooid, weet ik niet of de uninstaller zijn werk nog doet, maar met een nieuwe install van plaxo, en daarna het draaien van de uninstaller zou je een eind moeten komen...

Ik heb niets te melden.

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:14:
Hoi Maaike_19,

welkom op GoT, en welkom in APL :) Plaxo zou je terug moeten vinden in /Applications/Plaxo. Mocht je die Applications folder niet kunnen vinden, klik dan op een leeg deel van je bureaublad, en druk op: cmd (appeltje) + shift + a. Er opent nu een Finder-venster, met daarin de inhoud van je Applications map. Als het goed is, staat in die map nog een map die Plaxo heet. In die map moet een Uninstaller staan.

Voor echte 'n00b-vragen' is het forum op macmiep.nl een goede plaats om te beginnen. :)
Heb nu via applicationsfolder nog een mapje gevonden die plaxo heette.
Daar stond echter geen uninstaller in dus heb het gewoon naar de prullenmand gesleept en herstart.
Nu nergens last meer van en ga er vanuit dat het ook niet meer terugkomt.

de persoon waarvan ik de Macbook heb gekocht is werkzaam bij een groot computerbedrijf en kent ook veel mensen bij Apple.
Hij heeft er een schone installatie opgezet met wat extra software (best veel eigenlijk).
Wat ik niet gebruik of niet ken, heb ik ff gegoogled en vervolgens verwijderd.

Heb overigens Fruux erop gezet om mijn Macbook te kunnen synchroniseren met mijn Imac 20" inch.
Dat werkt tot nu toe heel goed.

Daarnaast zal ik vandaag mijn Tucano sleeve ontvangen en een Mighty mouse (wel bedraad) met draadloos niet zulke goede ervaringen.
Wanneer er nog leuke tips zijn en musthaves die ik zou moeten aanschaffen, dan hoor ik het graag,
Ben ook een echte gadgetfan en er zal spoedig een mooie witte iphone gaan komen! :P

Verwijderd

Topicstarter
[b]
Wat we hier van je verwachten is dan ook niet meer dan dat je verteld wat je precies geprobeerd hebt (welke files heb je al verwijderd? Waar heb je gekeken?) en welke andere bronnen je hebt gevonden over dit onderwerp (je hebt er op gezocht, met welke termen en wat heb je gevonden?). Door dat soort dingen te vermelden, kunnen we je niet alleen beter helpen, je komt ook nog eens proactiever over en dan zijn mensen nog sneller bereid om je te helpen :)
Duidelijk...
Zal het de volgende keer zeker doen :)

Verwijderd

Als je alsnog echt zeker wil weten of het er helemaal af is, zou je nogmaals de setup van plaxo kunnen downloaden, en vervolgens de uninstaller runnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:15:
Als je alsnog echt zeker wil weten of het er helemaal af is, zou je nogmaals de setup van plaxo kunnen downloaden, en vervolgens de uninstaller runnen :)
Dat durf ik niet hoor, ben allergisch voor plaxo nu.
Zal vanavond eens kijken, werk nu op Imac.

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan wat mij betreft een slotje op aangezien het probleem is opgelost...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topics die zijn opgelost gaan in de regel niet op slot :) Het is wel fijn als je vertelt hoe je het probleem hebt opgelost, voor de mensen die later met hetzelfde probleem zitten en dan bij dit topic terechtkomen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
/Applications/Plaxo:
Mapje naar prullenbak gesleept.
Prullenbak geleegt.
Herstart en hup...

Problem solved :D
Pagina: 1