Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vaag geluids probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-11 19:02
Sinds ik met de processor snelheid heb zitten klooien doet mijn geluid vaag.
Als ik geluid in Winamp/Youtube afspeel doet het wel. Maar zodra ik bv. Veronica wil luisteren via de internetradio heb ik geen geluid. De reclame die eerst wordt afgespeeld hoor ik wel maar zodra de radio begint stopt het geluid.

Wat ook niet meer werkt is geluid opnemen terwijl wel alle instellingen goed staan.

Geluidskaart:
Realtek AC79 Audio

Iemand een idee wat het kan zijn?

Edit:
Ik zat eerst in de BIOS wat voltages te veranderen maar dat hielp niet. (alles werkte daarna nog gewoon)
Toen heb ik een progje gedownload (Clockgen) maar toen heb ik een verkeerde chipset geselecteerd en toen is de boel vastgelopen. Na een reboot deed alles nog gewoon behalve hetgeen hierboven staat.

Specs:
Processor: Intel P4HT 3.0 GHz

Mobo: Soltek SL86SPE-L
Mobochipset: Intel Springdale i865PE

Audioapparaat: Intel 82801EB(M) ICH5
Codecnaam: Avance Logic ALC 650

[ Voor 32% gewijzigd door User op 09-01-2009 16:43 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Door de te hoge klokfrequentie heb je je stream flux preprocessor opgeblazen, je zult helaas een nieuwe geluidskaart moeten kopen.

Even zonder dollen, heb je de geluidskaart al eens in een andere pc geprobeerd, of met een ander OS? Drivers al eens opnieuw geïnstalleerd? CCCP'tje eroverheen?

[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 08-01-2009 20:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• User
Maar waarom speelt hij dan in het ene programma wel geluid af en in een ander niet?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

painkill

Pain(k)(ill)

Vista in samenwerking met geluidskaarten is altijd al een ramp geweest, als je teminste vista hebt.
Helemaal met 2 geluidsbronnen tegelijk, soms speelt hij er dan maar gewoon 1 af.

Mijn SNES verzameling!

• User
Owja... Kheb XP ;)

Edit: Driver updaten helpt niet.

[ Voor 50% gewijzigd door User op 08-01-2009 20:33 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:27

Thandor

SilverStreak

Als het puur audio-gerelateerd is hoort het eigenlijk in Audio en HiFi thuis :). Ik laat het echter, gemakshalve, nog even hier staan. Immers heb je met het systeem, met name de processor, lopen 'klooien' en bestaat er een kans dat het helemaal niet aan de geluidschip en/of drivers ligt.

Allereerst: op GoT verwachten we van gebruikers dat ze zoveel mogelijk informatie melden. 'Realtek AC79 Audio' is geen geluidskaart. Ik heb zo'n vermoeden dat er één of ander chipje op het moederbord zit en dat brengt ons bij de vraag: welk moederbord heb je? M.a.w.: update de topicstart even en zet daar de specificaties in. Naast dat is het voor ons interessant om te weten hoe je de processor hebt overclocked en of je reeds een BIOS reset hebt gedaan om alles m.b.t. het overclocken weer op default te krijgen.

Dan op driver niveau: welke drivers heb je getest? Namen en versienummers! :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• User
Ik zal vanmiddag even wat extra informatie geven, ik moet nu naar school.

• User
TS geupdate

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Psst, 2x achter elkaar posten <24u is niet echt de bedoeling. Dat is juist waarom we de edit-knop hebben ;)

Verder zou het handig zijn als je wat nauwkeuriger was. "Realtek AC'97" is namelijk geen geluidskaart maar de driver een chip die (meestal) icm onboard/integrated audio gebruikt wordt, net zoals de ALC650.

Exact welke hardware heb je? Een losse kaart met een of andere Realtek codec erop en een onboard/integrated audio met ALC650 chip?

Als je maar één device hebt, namelijk de ALC650, dan klinkt het alsof je een Realtek driver draait die je niet nodig hebt en dat mogelijk aangeroepen wordt als je geluid probeert te maken...

Oslik blyat! Oslik!

• User
Onboard. Ik heb de driver die er al op zat (werkte perfect) en nog een keer overheen gezeild om de boel te repareren maar het heeft niet geholpen.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 09:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik denk dat het een instelling is. Ik heb geen idee welke streamer Veronica gebruikt, maar kijk eens in de instellingen van WMP.

If it aint fixed, it's broken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

User.tmp schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:08:
Onboard. Ik heb de driver die er al op zat (werkte perfect) en nog een keer overheen gezeild om de boel te repareren maar het heeft niet geholpen.
Voor de zoveeleste keer: *exact* WAT dan "onboard"?

Een Realtek of een ALC codec? Exact welke driver heb je er "overheen gezeild"?

Oslik blyat! Oslik!

• User
dion_b schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:42:
[...]

Voor de zoveeleste keer: *exact* WAT dan "onboard"?

Een Realtek of een ALC codec? Exact welke driver heb je er "overheen gezeild"?
TS niet gelezen?
User.tmp schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:55:
Audioapparaat: Intel 82801EB(M) ICH5
Codecnaam: Avance Logic ALC 650
Driver: http://www.megadownloads....C97%20Audio%20Driver.html

[ Voor 9% gewijzigd door User op 10-01-2009 14:55 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja. Daar staan, zoals ik en meerdere anderen gemeld hebben twee verschillende geluidschips genoemd. Je zegt zelf al eens een verkeerde chip gekozen te hebben... Maar goed, op deze manier heeft een topic geen zin.

GoT is er om je te helpen bij vragen waar je zelf niet uitkomt, niet om je (met tegenzin en onbegrip blijkbaar) uit te horen over de tegenstrijdige zaken die je zelf slechts uiterst bondig noemt.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 10-01-2009 16:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.