Sinds ik met de processor snelheid heb zitten klooien doet mijn geluid vaag.
Als ik geluid in Winamp/Youtube afspeel doet het wel. Maar zodra ik bv. Veronica wil luisteren via de internetradio heb ik geen geluid. De reclame die eerst wordt afgespeeld hoor ik wel maar zodra de radio begint stopt het geluid.
Wat ook niet meer werkt is geluid opnemen terwijl wel alle instellingen goed staan.
Geluidskaart:
Realtek AC79 Audio
Iemand een idee wat het kan zijn?
Edit:
Ik zat eerst in de BIOS wat voltages te veranderen maar dat hielp niet. (alles werkte daarna nog gewoon)
Toen heb ik een progje gedownload (Clockgen) maar toen heb ik een verkeerde chipset geselecteerd en toen is de boel vastgelopen. Na een reboot deed alles nog gewoon behalve hetgeen hierboven staat.
Specs:
Processor: Intel P4HT 3.0 GHz
Mobo: Soltek SL86SPE-L
Mobochipset: Intel Springdale i865PE
Audioapparaat: Intel 82801EB(M) ICH5
Codecnaam: Avance Logic ALC 650
Als ik geluid in Winamp/Youtube afspeel doet het wel. Maar zodra ik bv. Veronica wil luisteren via de internetradio heb ik geen geluid. De reclame die eerst wordt afgespeeld hoor ik wel maar zodra de radio begint stopt het geluid.
Wat ook niet meer werkt is geluid opnemen terwijl wel alle instellingen goed staan.
Geluidskaart:
Realtek AC79 Audio
Iemand een idee wat het kan zijn?
Edit:
Ik zat eerst in de BIOS wat voltages te veranderen maar dat hielp niet. (alles werkte daarna nog gewoon)
Toen heb ik een progje gedownload (Clockgen) maar toen heb ik een verkeerde chipset geselecteerd en toen is de boel vastgelopen. Na een reboot deed alles nog gewoon behalve hetgeen hierboven staat.
Specs:
Processor: Intel P4HT 3.0 GHz
Mobo: Soltek SL86SPE-L
Mobochipset: Intel Springdale i865PE
Audioapparaat: Intel 82801EB(M) ICH5
Codecnaam: Avance Logic ALC 650
[ Voor 32% gewijzigd door User op 09-01-2009 16:43 ]