Waar laptop met windows XP kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 17:41
Ik ben op zoek naar een laptop met 17Inch scherm en Windows XP.

In de pricewatch staat tussen de weinige laptops met XP één geschikte Acer laptop, maar die is niet meer leverbaar bij de gekoppelde webwinkel.
Dell levert XP downgrades, maar daar moet ik € 60,- voor betalen.

Zijn er nog andere fabrikanten waarbij je (gratis) van Vista naar XP kunt downgraden?
Zijn er nog webwinkels die wel laptops met XP verkopen?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

De Pricewatch geeft mij er iets meer dan één, waaronder een aantal HP's O+
Een gratis downgrade lijkt me lastig: die 60 euro is volgens mij wat het bij Microsoft kost, en dat berekenen ze allemaal door.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom zou een downgrade geld moeten kosten?
Toendertijd kocht je XP en kreeg je gratis Vista HP 32bit erbij (al dan niet via bestelformulier)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:40:
Toendertijd kocht je XP en kreeg je gratis Vista HP 32bit erbij (al dan niet via bestelformulier)
Omdat die laptops standaard met Vista zijn, en het ze daarom geld kost om er XP op te zetten. Vind dat ook niet netjes, maar zo zit het helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:43
bij laptops die je zelf kan samen stellen kun je meestal voor XP kiezen. bij Xodd.nl iedergeval weet ik en die hebben ze ook met 17 inch laptops

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahaa heel simpel eigenlijk :)

@ TS: Kun je geen 17 incher op de kop tikken, bij 'n bedrijf waar je zelf je OS kan kiezen?
Ik weet niet wat je budget of je verdere eisen zijn, maar je kunt eens kijken bij Zepto / XXODD?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

CLB schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:40:
Ik dacht gelezen te hebben dat MS een dergelijke prijs rekende voor een downgrade, maar ik kan de bron niet meer vinden :(
Overigens kun je bijvoorbeeld bij XXODD ook nog notebooks kopen met XP voor dezelfde prijs als Vista.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Maar Zepto's en XXODD's zijn wel uhm vrij apart qua hardware, oftewel echt high-end :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:43
CLB schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:47:
Maar Zepto's en XXODD's zijn wel uhm vrij apart qua hardware, oftewel echt high-end :)
mwah high end hebben ze inderdaad maar je kan al een 17inch laptop incl xp samenstellen voor €740,-- dat is nog niet zo super highend naar mijn mening dan

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CLB schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:47:
Goedkoopste xxodd is al vanaf 640 euro voor 17", echt high end is dat niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:46
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van de pricewatch of zoekmachines de geschikte notebook kan vinden.

Je zult Windows XP niet snel meer tegenkomen aangezien MS deze al een tijd niet meer levert. Alleen voor zakelijke klanten valt er vaak nog wat te regelen. Voor consumenten is het vaak de beurs trekken. Een andere optie zoals genoemd is om een laptop zonder OS te kopen (of anders met Linux zodat je geen geld voor een Vista licentie kwijt bent). Vreemd is het niet als je bedenkt dat de opvolger, Windows 7, dit jaar uitkomt.

GoT is echter geen helpdesk en je zult dus zelf moeten zoeken, dat gaan wij niet voor je doen.

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.