Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Xp] VLK licentie, hoe zit dat met de code?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

als voorbeeld hebben we op kantoor ongeveer 30 computers staan met een sticker voor WIndows vista.
Het bedrijf heeft er XP op gezet en alles in een netwerk gezet op elke computer staat de zelfde sleutel.
Moet er dan op elke computer ook een sticker zitten met die sleutel. of is de licencie VLK op papier afgegeven op kantoor.

Ik ben wel nieuwschierig hoe dat in ze werk gaat want op 500 computers nieuwe stickertjes plakken lijkt me een rot werkje

Vinnie

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ligt eraan of het OEM of Retail licenties zijn: Als het retail is hoeft dat niet, bij OEM wel. Als je gewoon voor elke PC een retail licentie hebt liggen maakt het echt niemand iets uit of je die hebt gekoppeld. Bij OEM moet dat wel omdat je anders bij aanschaf van nieuwe PC's de OEM licenties zou kunnen meenemen, wat niet mag.

[ Voor 55% gewijzigd door marcieking op 08-01-2009 18:40 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt,

Mij is altijd geleerd.
Elke pc heeft een eigen code en Elke pc heeft een eigen sticker nodig maar weet ik dat het voor bedrijven anders zit.. logish ook want met 1 cd ben je zo klaar met instaleren. unattended :P

Vinnie

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
Waarschijnlijk heb je een apart contract, waarbij Vista gedowngrade is. Of je apart betaald hebt voor je vista licentie, en je contract voor XP kan ik niet zien, maar het zal niet het eerste bedrijf zijn waarbij dat gebeurd.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
VLK zijn volume licenses, met 1 key kun je dan meerdere Windows activeren. Bovendien heb je bij MAK en VLK volgens mij altijd downgrade rights. Als ik op Eopen kijk, zie ik media en keys voor zowel Office 2003 als 2007 staan, terwijl we 2007 gelicentieerd hebben. Ik meen dat je bij VLK een eigen licentie server moet draaien, waarop dan de licenties staan.

[ Voor 65% gewijzigd door SkiFan op 08-01-2009 21:06 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Bij VLK hoef je geen eigen server te draaien.
Waarschijnlijk ging het bij de Vista machines om Vista Business. Daarbij mag je sowieso downgraden.
Vaak worden er ook downgrade dvd's meegeleverd waar de SLP key van de fabrikant al in zit.

Key Management Service (wat R_bleumer bedoelt) kan maar hoeft niet. Daarbij word er inderdaad een server ingericht als KMS server en dient een client minimaal eens in de zes maand opnieuw te activeren bij die server.
Pagina: 1