Toon posts:

Sennheiser RS 130

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een Sennheiser RS 130 in ontvangst mogen nemen. Hier kan je FM radio mee luisteren etc.
Nu wil ik deze echter gebruiken voor op mijn PC, maar als ik hem aansluit kan ik nog steeds alleen maar radio luisteren.
Als ik via Google zoek, vind ik echter wel reacties van mensen die hem op PC kunnen gebruiken.
Iemand enig idee hoe ik hem op mijn PC kan gebruiken?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hoe kom jij er nou bij dat je er FM Radio mee kan luisteren?
Dit is gewoon een draadloze hoofdtelefoon, waar je _geen_ radio mee kan luisteren. (waar kan je anders een andere zender mee opzetten op dat ding?)
Hij laat slechts aan je horen wat je aan z'n input aanbied. En dat kan een computer zijn of tuner of whatever... Maar een ingebouwde FM radio, nee dat zit er niet in.

Dat zijn modulatie techniek FM stereo is, heeft daar dus niets mee te maken en betekend niet dat je er radio mee kunt luisteren.

Hoe je 'm op je PC kan gebruiken?
Gewoon de line-out (of speaker-out) van je laptop aansluiten op de ingang van de zender.
Niets speciaals aan, daar en alleen daar is deze set voor gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 09-01-2009 11:27 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Wou net zeggen, heb ook een RS130 thuis, maar dan kan ik echt geen radio mee luisteren. Mogelijk ontvang jij signaal van een naaste buur die 'm misschien ergens op aangesloten heeft staan, of een anders medium waarmee je op dezelfde frequentie zit, maar dit snap ik verder niet echt.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb ook een RS130 thuis staan en die doet dat echt niet hoor :)

Heb je al een ander kanaal (één van de drie beschikbare) geprobeerd?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik heb hem deze nacht eens volledig laten opladen en nu doet hij het wel, nadat ik een andere channel gekozen had.
Soms blijft er wel vage radio door komen, vooral op de andere 2 kanalen (duitse schlagers :p)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zoals reeds gezegd; je bent de enige gebruiker niet in de frequentie band waarin deze hoofdtelefoon werkt. Je ontvangt gewoon andermans transmitters. Niets raars aan.

Alles kan stuk.

Pagina: 1