Toon posts:

Poort openzetten lukt niet, al veelgeprobeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Ik heb sinds een tijdje Telfort 20MB internet (zonder telefonie). Ik download al ongeveer 1 tot 2 jaar via bittorrent, dus van het downloaden opzich heb ik wel verstand. Mijn vorige ISP was Planet, hierbij was het gelukt (met veel hulp van iemand anders) om mijn poort open te zetten. Helaas is dat nu niet het geval.

Mijn situatie:
Ik gebruik het programma Utorrent. Ik heb gekozen voor de poort 50505. De modem die ik gebruik is een 'ZyXEL P-2602R-D1A' en mijn router die ik gebruik is een 'Sitecom WL-114'. De volgorde is als volgend: Zyxel modem -> Sitecom router -> computer. Ik gebruik GEEN draadloos internet.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
  • Verschillende sites bezocht, waaronder portforward.com, de links uit de 'poortmapping' topic in het subforum Netwerk en verschillende andere google resultaten
  • Ik heb zelf al veel dingen geprobeerd met ip adressen, andere instellingen enzo in modem + router
  • IP op mijn computer vast gezet
  • In Utorrent verschillende dingen uitgezet; UPnp, DHT enzo
  • Windows Firewall poorten en utorrent toegevoegd aan uitzonderingen
Hier volgen screenshots, ik snap niet wat er niet goed is:
CMD -> Ipconfig /all = http://i273.photobucket.c.../dreamluc/cmdipconfig.jpg
Poort open gezet in Sitecom = http://i273.photobucket.c...205/dreamluc/sitecom1.jpg
Instellingen Utorrent = http://i273.photobucket.c...05/dreamluc/utorrent1.jpg
Instellingen Windows Firewall = http://i273.photobucket.c...mluc/windowsfirewall1.jpg
Poort open gezet in Zyxel = http://s273.photobucket.c...n=view&current=zyxel1.jpg

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt! :)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Wat is het ip-adres van het station waar je poorten wil open hebben?
Zeg maar je eigen pc/laptop?

Laat maar ik zie het al, je probeerd een poort open te zetten op je router, in plaats van je Client. je probeerd poort 50505 op je router te openen (192.168.123.254) maar op je router luisterd er niets op die poort, dus blijft ie gesloten. In plaats van 192.168.123.254 moet je daar het ip van je client inzetten in jouw geval 192.168.123.147

Het gaat dus tot aan je Zyxel goed, maar dan strand het verkeer op een verkeerd adres...

@hieronder: Als je slim bent haal je je public ip even weg... :)

[ Voor 95% gewijzigd door allure op 08-01-2009 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
In die regel, zoals dat te zien is in de screenshot van de sitecom router, staat er echt het IP van mijn computer (192.168.123.147) met daarachter de poort 50505. Oke, ik haal het weg! :) Maar in ieder geval bedankt voor de hulp! :D

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 18:11 . Reden: Anders moest ik 2 berichten plaatsen ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

nee in je zyxel staat het niet goed, in je sitecom wel.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/167368g.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door allure op 08-01-2009 18:28 ]

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 20:11
Bij de zyxel moet je waarschijnlijk twee instellingen doen:
* NAT mapping mapen (verkeer op poort xyz doorsturen naar je sitecom)
* WAN-to-lan firewall regel maken die het verkeer op poort xyz deblokkeert.

Ik zit helaa sniet thuis dus kan het niet precies aanwijzen in het menu. NAT had je al gevonden, firewall is ook goed te vinden. Vergeet niet een 'wan-to-lan' regel aan te maken (dus niet 'lan-to-lan o.i.d.)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:43:
In de Zyxel heb ik nu dat ip-adres vervangen in 192.168.123.147 zoals Allure zei :) bedankt!

@ Brainstorm: Ik vind het heel leuk dat u me helpt, maar ik snap niet wat u bedoelt :( d.m.v. plaatjes is voor mij handiger maar dat kunt u nu niet, dan zal ik even moeten wachten denk ik :P
In de Zyxel heb ik nu dat ip-adres vervangen in 192.168.123.147 zoals Allure zei :) bedankt!

@ Brainstorm: Ik vind het heel leuk dat u me helpt, maar ik snap niet wat u bedoelt :( d.m.v. plaatjes is voor mij handiger maar dat kunt u nu niet, dan zal ik even moeten wachten denk ik :P

Dit heb ik nu gedaan:
klik voor screenshot

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 18:51 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ja maar dan moet je dat wel met de juiste poort doen (50505)

Poort 50505 ligt beduidend verder als 5000-6000.
Welke site gebruik je om je poort te checken?
Heb je een virusscanner draaien zoja welke?

Op https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 kun je door op "proceed" te klikken je poorten checken, wel even 50505 in het witte vlak typen en op "user specified custom port probe" klikken.

[ Voor 84% gewijzigd door allure op 08-01-2009 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat die range ook kon, maar ik heb nu enkel voor 50505 gedaan! maar nog steeds niet verbindbaar :X

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je nu niet gewoon te maken met 2 routers in je netwerk? Dus dat de DHCP-server op zowel de Zyxel als op de Sitecom aan staan?

Zo ja dan is dit sowieso geen handige situatie. Configureer de Sitecom als accespoint.Dan krijg je een ip van de Zyxel en hoef je alleen nog maar op de Zyxel je portmappings in te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Noork op 08-01-2009 19:05 ]

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 20:11
Wat is het interne adres van de Zyxel? Zit dit ook een 192.168.123.x IP adres? Of een andere range? En, gebruik je de sitecom als router of als switch?

[ Voor 21% gewijzigd door Brainstorm op 08-01-2009 19:05 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ik mag toch hopen dat de sitecom al als Accespoint is geconfigd, DHCP op de sitecom uit en de WAN van de sitecom is vrijgelaten...

[ Voor 16% gewijzigd door allure op 08-01-2009 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op beide apparaten staat DHCP aan. Kijk maar naar de screenshots hier onder. Hoe kan ik van de sitecom een accespoint maken? :P

Het interne adres van de zyxel is: 192.168.1.254 (tenminste, dit is het adres die ik invoer bij IE om in de modem te komen)

sitecom DHCP = http://i273.photobucket.c...dreamluc/dhcpsitecom1.jpg
zyxel DHCP = http://i273.photobucket.c...5/dreamluc/dhcpzyxel1.jpg

bedankt voor de hulp alvast :D

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Je zet de DHCP op de Sitecom uit en doet de kabel die van je zyxel komt in 1 van de LAN poorten. dan hoef je verder niets meer te doen.
Je zat dus met 2 verschillende ranges.

DHCP op de Zyxel aan en dan zou het moeten werken, logisch dat het het nog niet deed :)

[ Voor 7% gewijzigd door allure op 08-01-2009 19:15 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

allure schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:07:
Ik mag toch hopen dat de sitecom al als Accespoint is geconfigd, DHCP op de sitecom uit en de WAN van de sitecom is vrijgelaten...
Dat is wel een hele gevaarlijke aanname, waarschijnlijk zit hem het probleem er dus juist in dat er twee routers na elkaar actief zijn. En doordat dat onoverzichtelijke situaties geeft stel je als je niet op let al snel je forwards verkeerd in.

Het is inderdaad het makkelijkst om één van de twee apparaten niet als router in te stellen. Dus of je modem in bridge mode en je sitecom als router gebruiken. Of je Zyxel als modem/router en dan gewoon op een LAN poortje van de Sitecom aansluiten en de DHCP server op de Sitecom uitschakelen.

Als je graag toch twee routers achter elkaar wilt houden, dan zal je de portforwarding als volgt moeten doen:
In de Zyxel een portforward voor 50505 naar het WAN IP van de Sitecom.
In de Sitecom een portforward voor 50505 naar IP van je PC.

Zo te zien aan de screenshot van de DHCP instelling van je Zyxel kan de Sitecom nooit 192.168.123.254 als WAN IP hebben gehad, dat zal het LAN IP wel zijn zeker? Daardoor gingen je portforwards dus mis :)
Het WAN IP van de Sitecom zal in de 192.168.1.x range zitten, aangezien hij dat IP krijgt van de Zyxel die in die range uit deelt.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 08-01-2009 19:21 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAAAA hij is open :D

Ik heb gedaan wat Orion84 zei! bedankt! maar de rest net zo goed bedankt allemaal! Ik meen het serieus, zo snel. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 19:20 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Hoe heb je het nou opgelost dan? Orion84 heeft meerdere oplossingen aangedragen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welke optie? De Sitecom anders aansluiten en DHCP uit, of de correcte port forward?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het niet vermelden! De correcte portforward heb ik gedaan, moest inderdaad de WAN IP hebben :P

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dan heb je t probleem nog maar half verholpen :)
Ik zou de DHCP op de Sitecom uitgooien...

En de kabel die van je Zyxel afkomt in 1 van je LAN poorten steken :X

[ Voor 30% gewijzigd door allure op 08-01-2009 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, zal ik doen :)

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-03 14:01
allure schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:01:
[...] probeerd. [...] probeerd [...] luisterd [...] strand [...]
Welja joh, wees dan consequent en schrijf ook blijfd, moed en gaad met een d. :>

• allure

allure

Titaan fase 2/3

mi scusi :/

K zal er een beetje op gaan letten O-)
Pagina: 1