[VBS] Quit IE wanneer pagina zegt ok

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:14
Ik ben even een script aan het maken, en tijdens het zoeken op Google kwam ik een nog veel leuker idee tegen voor mijn script. Hierin opent hij IE en surft hij naar een pagina.

Nu geeft de pagina waar ik hem naar toe wil laten surfen (een pause-commando voor sabnzbd), simpel het woord ok weer als de code correct is uitgevoerd. Het plan is nu dat IE gaat sluiten als er in die pagina dus het woord ok voorkomt...

De vraag is dus; hoe doe ik dat?
Ik zag al dingen zoals innerHTML() maar dan zie ik weer alleen maar javascript. Kant en klare code hoeft niet, als ik maar wat zoekwoorden heb om verder te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive1977
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:09
Ik denk dat de pagina niet het woord OK moet weergeven, maar een stukje javacode die zoiets:
<body onLoad=Close()>
weergeeft, maar de meeste browsers zullen het niet toestaat dat de pagina het scherm sluit . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom zou je een browser openen om één commando uit te voeren? Kun je geen XMLHttpRequest bouwen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
CodeCaster schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:05:
Waarom zou je een browser openen om één commando uit te voeren? Kun je geen XMLHttpRequest bouwen?
Dat zou misschien ook wel kunnen, maar even googlen wat dat inhoud.

Het commando wat uitgevoerd moet worden zorgt ervoor dat sabnzbd even pauzeert met downloaden; volgens mij kan dat alleen via de browser, want volgens het -p commando op deze pagina start sab alleen gepauzeerd en ik wil hem alleen tijdelijk pauzeren.

Ik kan natuurlijk ook kijken wat de pauzeer-url doet, maar dan moet ik even de sabnzbd documentatie naspitten...

edit: Ik heb een beter idee. IS het mogelijk om met VBscript een job (uit de windows joblist) uit te voeren? Dan voer ik daar namelijk gewoon het openen van Firefox/IE in, en dat ie na een paar seconden weer sluit (alhoewel dat ook weer met Sleep 5000 en Quit.() kan :P )

[ Voor 16% gewijzigd door maarud op 08-01-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:05

Patriot

Fulltime #whatpulsert

maarud schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:54:
[...]

Dat zou misschien ook wel kunnen, maar even googlen wat dat inhoud.

Het commando wat uitgevoerd moet worden zorgt ervoor dat sabnzbd even pauzeert met downloaden; volgens mij kan dat alleen via de browser, want volgens het -p commando op deze pagina start sab alleen gepauzeerd en ik wil hem alleen tijdelijk pauzeren.

Ik kan natuurlijk ook kijken wat de pauzeer-url doet, maar dan moet ik even de sabnzbd documentatie naspitten...

edit: Ik heb een beter idee. IS het mogelijk om met VBscript een job (uit de windows joblist) uit te voeren? Dan voer ik daar namelijk gewoon het openen van Firefox/IE in, en dat ie na een paar seconden weer sluit (alhoewel dat ook weer met Sleep 5000 en Quit.() kan :P )
Waarom niet gewoon zoals al getipt is XmlHTTPRequest gebruiken? Je hoeft er eigenlijk niet eens voor te leren, er is genoeg te vinden. Ook scripts die het aanzienlijk makkelijker maken om het te gebruiken. AdvancedAJAX bijvoorbeeld.

edit: hmm, blijkbaar bestaat de pagina daarvan niet meer.. misschien even op googlen

[ Voor 5% gewijzigd door Patriot op 09-01-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Patriot schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:39:
[...]

Waarom niet gewoon zoals al getipt is XmlHTTPRequest gebruiken? Je hoeft er eigenlijk niet eens voor te leren, er is genoeg te vinden. Ook scripts die het aanzienlijk makkelijker maken om het te gebruiken. AdvancedAJAX bijvoorbeeld.

edit: hmm, blijkbaar bestaat de pagina daarvan niet meer.. misschien even op googlen
ok, bedankt voor de tip :) zal even zoeken!
Pagina: 1