Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Ik had een windowsXP machine een tijdlang aan een ethernet kabel hangen en het lukte me altijd om remote in te loggen via remote desktop, zelfs na een restart.

Recentelijk moest ik deze machine verplaatsen waardoor deze nu via wifi is verbonden. Echter is het zo dat de machine nu pas online gaat als iemand fysiek op de machine inlogt. Na het inloggen start de applicatie op dat het netwerkbeheer regelt en kan ik remote inloggen.

In de situatie dat je via remote desktop bezig bent en je genoodzaakt bent om de machine te herstarten zal je dus je machine niet meer kunnen bereiken na de restart omdat Windows nog wacht op iemand die fysiek komt inloggen waarna het netwerkapp opgestart wordt.

Weet iemand hoe ik windows zover kan krijgen dat deze automatisch het netwerk opgaat zonder dat ik expliciet moet inloggen? Ik hoef dat netwerapp ook niet echt te gebruiken, de Zero Configuration Utility van Windows is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt automatisch in laten loggen, dan hoef je er niet naar toe te lopen of zelf moeilijk te doen met aparte programma's etc.

Start -> Uitvoeren -> control userpasswords2 en dan het account aanklikken waar je automatisch op wilt inloggen en vervolgens het vinkje erboven weghalen en het wachtwoord invullen (of leeglaten) en op ok klikken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wiethoofd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:42:
Je kunt automatisch in laten loggen, dan hoef je er niet naar toe te lopen of zelf moeilijk te doen met aparte programma's etc.
Dat heeft daar niet zozeer mee te maken hoor :) wel een workaround.
Bovendien: dan staat je desktop onbewaakt maar wel ingelogd, lijkt me nou niet iets wat je in een bedrijfsomgeving wilt.

Het is nogal afhankelijk van de wireless driver of je met ZeroConfig netjes een DHCP adres kan krijgen zonder logon sessie, de meeste intel chips doen het sowieso wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat je ook kunt doen is dus auto inloggen wat ik zeg, en vervolgens na een minuut op screensaver springen die je alleen met het ingestelde wachtwoord kunt ontgrendelen, als het goed is blijft hij tijdens de screensaver wel met het internet verbonden en kan je dus toch Remote Desktoppen zonder je desktop onbewaakt te laten staan ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Als je Intel wireless hardware hebt kun je met de Intel Proset Wireless software tijdens de setup instellen of je dat wilt installeren.

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Ik heb helaas geen Intel hardware. Het gaat hier om een Sitecom 300n USB stick.

Eigenlijk is automatisch inloggen ook geen nette optie omdat iedereen toegang kan krijgen middels een reset (als ik via RD inlog lockt mijn computer namelijk het account dat ik gebruik). Een workaround is dat de guest automatisch inlogt en via dat account dus de app start.

Maar verder zoeken.

[ Voor 65% gewijzigd door Goldme op 08-01-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Het is inmiddels opgelost: gewoon ze zero config util gebruiken van Windows zelf. Na het opstarten duurt het even maar ineens zie ik de computer het netwerk opkomen.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1