Van @home router naar draadloos

Pagina: 1
Acties:

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-03 13:24

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Tweakers

Een maat van me heeft @home internet met zo'n mooie router van @home.
Nu wouden ze draadloos dus hebben ze een draadloze zender gekocht maar als ik zo kijk is dit een draadloze router.

De router zit met 1 ethernetkabel verbonden aan dat draadloze routertje (geloof ik) en via hier ontvangen ze draadloos. Maar nu wou me maat bekabeld internet maar in die ? router ? zitten 4 RJ11 aansluitingen dus dit kan dan toch nooit voor een verbinding met @home zorgen?

Als dit niet duidelijk is zal ik vanavond nog even vragen naar typenummers van beide routers/bridges/range-extenders.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

ik denk dat het 4 RJ45 aansluitingen zijn hoor...
Ik heb nog nooit een router met 4 RJ11 aansluitingen gezien, ja of er moet iets van VOIP op zitten...
Voor extra hulp moeten we toch echt weten welke router er al staat en welke router je probeerd aan te sluiten.

[ Voor 27% gewijzigd door allure op 08-01-2009 15:44 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Als ik het zo hoor heeft ie een wireless modem/router gekocht.
Dan zou hij de oude modem helemaal niet meer nodig hebben!
Echter dient hij wel alle instellingen exact over te nemen.

Een eenvoudigere oplossing zou geweest zijn (of is nog steeds mogelijk) een wireless access point te gebruiken.
Of een wireless router (zonder modem) die zelf geen IP adressen uitdeelt, dus waarvan de dhcp-server uitgeschakeld is. Dan gebruik je de WAN ingang (ethernet) ook niet.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Ja het is wel iets met wireless maar er zitten toch echt van die telefoonlijn aansluitingen op.
Ik kan die kabel wel in de modem in z'n pc drukken maar daar kan @home toch niet mee overweg lijkt me?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Als de netwerkkabel past dan is het geen RJ11...
Zou je kunnen aangeven over welke types we het hier hebben?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
bverstee schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:47:
Als ik het zo hoor heeft ie een wireless modem/router gekocht.
Dan zou hij de oude modem helemaal niet meer nodig hebben!
Echter dient hij wel alle instellingen exact over te nemen.

Een eenvoudigere oplossing zou geweest zijn (of is nog steeds mogelijk) een wireless access point te gebruiken.
Of een wireless router (zonder modem) die zelf geen IP adressen uitdeelt, dus waarvan de dhcp-server uitgeschakeld is. Dan gebruik je de WAN ingang (ethernet) ook niet.
@home = kabelinternet, die modems kun je niet zelf kopen (tenminste, niet bij dixons of zo, er worden wel eens 2e-hands kabelmodems aangeboden maar daar kun je vrij weinig mee als dat mac-adres niet bekend is bij @home).

@TS: Het modem van @home is (meestal) geen router maar alleen een modem. De nieuwe router zou, als het echt een router is, 5 netwerkpoorten moeten hebben (ja, die lijken op telefoonaansluitingen maar zijn net iets breder). 1 Poort is de WAN-poort, daar steek je een kant van de netwerkkabel in en de andere kant steek je in het @home-modem. De overige 4 poorten kun je dan andere pc's bekabeld op aansluiten. Het is wel mogelijk dat je het @home-modem even van de stroom moet halen en een minuut later weer kunt insteken aangezien er dan een andere "pc" op het modem aangesloten is met een ander mac-adres. Dit weet ik niet zeker of nog nodig is want er is het een en ander gewijzigd bij @home/ziggo wat het activeren van de internetverbinding betreft.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Het is een modem van @home inderdaad. Het andere apparaat is een Linksys draadloze breeband router dus het moet wel werken. Er ligt alleen een telefoonkabel dus die moet ik even vervangen met een ethernetkabel.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Pagina: 1