Toon posts:

Hellanzb en SABnzbd downloaden sloom op DNS323 met Debian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een D-Link DNS-323. Hierin zit één Samsung 320GB harde schijf. Deze heb ik met behulp van fun_plug uitgerust met Debian Chroot op USB stick met dank aan The_DoubleU :). Hierbij heb ik Hellanzb (en unrar, par2 en lighttpd etc) geinstalleerd. Dit werkte tot verkort allemaal perfect! Ik had een mooie constante download snelheid van 300kb/s. Maar ik heb dus sinds begin dit jaar Xs4all Only Lite en heb nu een max download snelheid van 800kb/s!
Op één of andere reden geeft Hellanzb wel aan dat ik hiermee download (laat het een keer 780 kb/s zijn). Alleen de rar files worden pas veel en veeeel later aangemaakt. Ik runde Hellanzb altijd in daemon-mode, maar ik vond het raar als ik na 2 uur nog geen 4 GB binnen had. Dus ik runde Hellanzb eens via telnet in "gewone" mode en zag tot mijn verbazing dat het programma wel netjes rar001, rar002, rar003....etc snel downloade. Maar tegen de tijd dat rar003 binnen zou moeten zijn, was rar001 nog niet eens geschreven op mijn harde schijf. Met andere woorden het lijkt wel alsof die sneller download dan kan schrijven ... ?

Ook heb ik SABnzbd geprobeerd (na een schone/versie Debian etch installatie). Dit programma heeft een extreem wisselende snelheid. Het ene moment 700 kb/s, het andere 100 kb/s en weer het andere 400 kb/s. Oftwel, er zit geen constante waarde in. Daarnaast is het ook nog eens zo dat wanneer SABnzbd aangeeft nog 3000mb van de 4000mb te gaan heeft, ik nog lang geen 1000mb binnen heb gehaald.

Hoe kan dit? Is mijn DNS-323 dan gewoon te langzaam?

Overigens heb ik ook al Debian etch geinstalleerd gehad op de HDD zelf (en dus zonder USB stick).

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 10:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Draai "top" eens en kijk naar het CPU en geheugenverbruik. Ik denk namelijk dat je RAM-geheugen volloopt waardoor je NAS gaat swappen, dan is zo'n apparaat niet meer vooruit te branden en krijg je dit soort verschijnselen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar NOS; de kans is groot dat dit OS specifieke probleem daar wat sneller wordt opgelost. Het gaat hier dus niet om fluctuerende downloadsnelheden, maar om het feit dat de gedownloade files nog niet zichtbaar zijn op de schijf. Heb je wel in de juiste map gekeken? Er worden namelijk eerst tijdelijke bestanden weggeschreven die pas later worden gebruikt om de uiteindelijke file uit te pakken.

CSA > NOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:30:
Ik verplaats dit topic even naar NOS; de kans is groot dat dit OS specifieke probleem daar wat sneller wordt opgelost.
Dat is ook prima! Hoe sneller hoe beter :P
Het gaat hier dus niet om fluctuerende downloadsnelheden, maar om het feit dat de gedownloade files nog niet zichtbaar zijn op de schijf. Heb je wel in de juiste map gekeken? .........
Als ik bijvoorbeeld bij SABnzbd in de cache directory kijk. Heb ik maar een cache van 50 mb totaal. Terwijl ik op dit moment SABnzbd al een tijdje heb draaien en het programma geeft aan dat er alweer 2 GB gedownload is, maar de download directory bevat maar 1,5 GB aan files. Voor de rest heb ik geen andere mappen waar tijdelijke files in staan (voor zover ik weet en heb ingesteld).
--MeAngry-- schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:12:
Draai "top" eens en kijk naar het CPU en geheugenverbruik. Ik denk namelijk dat je RAM-geheugen volloopt waardoor je NAS gaat swappen, dan is zo'n apparaat niet meer vooruit te branden en krijg je dit soort verschijnselen.
Ok (weer iets nieuws ondekt :P) , maare cpu zit zo rond de 75-80% load en mem 60000k used 1500k free.
Ongeveer. Dat valt nog mee toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 16:01 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25
Kijk eens hoeveel swap er wordt gebruikt (via free -m). Dat liep bij mij namelijk op. Het ding is imo gewoon niet krachtig genoeg om op hoge snelheid van usenet te downloaden. Par2 en unrar is helemaal erg :X

Verwijderd

Topicstarter
tweak_dude schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:46:
Kijk eens hoeveel swap er wordt gebruikt (via free -m). Dat liep bij mij namelijk op. Het ding is imo gewoon niet krachtig genoeg om op hoge snelheid van usenet te downloaden. Par2 en unrar is helemaal erg :X
Met nog geen SABnzbd aan:
--------------total--------used----------free
SWAP--530104--------0---------530104

met wel SABnzbd aan:
--------------total--------used----------free
SWAP--530104------4040-------526064

Oftwel bijna niks toch?

Bij SABnzbd blijven de snelheden WEL schommelen
Ik zou HellaNZB nog es kunnen installeren en dan kijken naar het swap omdat die wel gewoon continue download met 800 maar niet de rar files snel genoeg aan maakt.

Alleen ik ben wel benieuwd naar wat andere mensen kunnen halen voor snelheden om te downloaden met usenet..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hellanzb erbij geïnstalleerd, maar deze doet nog steeds vaag. Volgens de sessie die ik in Telnet draai. download hellanzb al bijvoorbeeld rar.002 terwijl rar.001.segment0040 ..segment0041 nog allemaal geschreven moeten worden.

Het memory van mijn DNS-323 is wel bijna volledig gebruikt, namelijk 1276 van de 61904 free, maar het SWAP is 0 used. CPU heeft overigens een belasting van 90%

Kan iemand mij helpen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Hellanzb(linux, windows weet ik niet), dit is van de linux config file.

-Aantal lijnen kleiner maken nar server, zeker als je cpu kracht weinig is.
-Cache grootte aanpassen, of uitzetten.
-# Skip unraring during post processing
#Hellanzb.SKIP_UNRAR = False
Deze eens aan zetten, zodat er geen 2 dingen tegenlijk gebeuren.
-# Max files we should decompress at the same time
Hellanzb.MAX_DECOMPRESSION_THREADS = 2
Kleiner maken.

Copie maken van origineel en dan testen.
In linux doet hij downloaden en uitpakken van files, dat zal het apparaat van je niet halen.
Dus proberen om te downloaden 1 dvd, dan uitpakken, dan volgende downloaden, etc, indien dit mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb echt alles gedaan wat je zei.. Het probleem is nu dat wanneer ik download met 1 lijntje, ik niet hoger kan downloaden dan met 240 kb/s! Maar het is nu wel zo dat wanneer hellanzb aangeeft dat ie met een nieuwe rar file bezig is, hij ook echt deze vorige rar file heeft beschreven op de harde schijf.

Maw, hoe kan die download snelheid zo opeens "inkakken"?

Edit:
Met 2 lijntjes aan, download ik met ongeveer 400 kb/s maar gaat het weer niet goed. Rar013 begint al met downloaden terwijl de segments van rar012 allemaal nog binnen komen, en pas later wanneer worden deze segments samengevoegd tot .rar012

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naja... uiteindelijk heb ik weinig aan jullie tips gehad, toch bedankt. Maar toch het idee dat de DNS-323 het niet aan kan ... kan wel kloppen. Ik heb nu NZBget geïnstalleerd! En het lijkt tot nu toe dat ik nu wel (eindelijk) kan downloaden op zo'n 700 kb/s stabiel en perfect meteen de rar files op de schijf!

Nu alleen nog nzbget web interface installeren.
Pagina: 1