Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Tussen "Programs" staan ook updates en plugins

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment het probleem onder Vista dat bij "Uninstall or change a program" ook diverse updates en plugins staan. Waar ik mij op het moment aan hekel:

"Adobe Flash Player Plugin"
"Java(TM) 6 Update 10"
"Java(TM) 6 Update 11"
"Microsoft .NET Framework 3.5"
"Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable"
"Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable"
"Microsoft Xbox 360 Accessoiries 1.1"

Dit zijn geen volwaardige desktopapplicaties en wil ik van deze lijst af hebben, zonder het in de achtergrond te deinstalleren. Is dit mogelijk?

Op mijn Mac heb ik onder "Applications" enkel volwaardige applicaties staan, en zijn dit soort plugins voor de gebruiker onzichtbaar. Dat is een beetje de situatie waar ik heen wil, aangezien het dan makkelijker te beheren is welke applicaties ik op mijn computer heb geinstalleerd.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voor Windows XP heb je een vinkje 'updates weergeven'. Heb je dat bij Vista ook?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Zelf waarschijnlijk nog niet gezocht? http://hideprogram.com/

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:26:
Voor Windows XP heb je een vinkje 'updates weergeven'. Heb je dat bij Vista ook?
Ik kan wel kiezen voor "Installed updates", waar ik enkel een lijst heb met updates voor Microsoft software. Helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het dan voor elk programma individueel doen, ik wil het graat structureel oplossen.

• Nielson
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:29:
[...]

Ik moet het dan voor elk programma individueel doen, ik wil het graat structureel oplossen.
Hoe bedoel je, je kunt de programma's die je niet wilt zien toch uitvinken? Als je 't geautomatiseerd wil doen zul je 't rechstreeks via het register moeten doen denk ik, bij XP staan deze gegevens in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall, bij Vista weet ik 't zo niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor de Installer zijn het gewoon als programma's aangeduid.
Schop de makers van de MSI die de update heeft uitgebracht?

Desnoods trap je de registry keys uit HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall en hou je een backup bij de hand? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet mogelijk om automatisch onderscheid te maken tussen programma's en updates/plugins/frameworks, omdat ze door Windows als hetzelfde worden gezien?

Balen, dan is er niets aan te doen.

• Noork
  • Niet online
p.s. "Java(TM) 6 Update 10" kun je verwijderen. Althans, dat doe ik altijd en Java blijft gewoon werken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:02:
Dus het is niet mogelijk om automatisch onderscheid te maken tussen programma's en updates/plugins/frameworks, omdat ze door Windows als hetzelfde worden gezien?
Als dat in het MSI package niet als zodanig is aangegeven (en dat is een packaging keuze) niet nee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1