[EXCEL 2007] celeigenschappen veranderen wil niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-04 15:55
Ik werk nu met Excel 2007 en vanuit een ander systeem heb ik een CSV bestand gedownload. Nu wil ik met het gedownloade bestand een aantal dingen doen waaronder het weeknummer laten weergeven. Dit is helaas niet mogelijk omdat de celeigenschappen van de kolom waarin de datum staat weergegeven niet juist is.

Na meerdere malen te hebben geprobeerd is het me nog steeds niet gelukt om die eigenschappen te veranderen.

Rij 1:
02-01-2008 7:00 8:00 120190 120409 Naam 17-XX-ZZ Les-km 1:00 219

Rij 2:
02-01-2008 7:00 8:00 120409 120458 Naam 17-XX-ZZ Les-km 1:00 49

Nu wil ik het eerste veld (datum) kunnen veranderen dat hier niet 02-01-2008 staat maar 2-1-2008, op deze manier kan ik de weeknummers er wel uithalen.

Zoals ook vermeld, door middel van de celeigenschappen aan te passen is dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is op dit moment het type veld dan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
BtM909 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:03:
Wat is op dit moment het type veld dan?
Ik kan op elke eigenschap zetten maar er word niets mee gedaan... En wanneer ik de file open dan staat deze op standaard, maar ik kan hem aangepast maken etc maar niets blijkt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het bestand is wel als een XLS(X) bestand opgeslagen?

Kan je ev. een sheet online zetten met wat testdata?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
BtM909 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:07:
Het bestand is wel als een XLS(X) bestand opgeslagen?

Kan je ev. een sheet online zetten met wat testdata?
Ik heb het bestand als XLSX opgeslagen en hierbij het bestand

http://rapidshare.com/files/181021237/Kilometers.xlsx.html

wat staat hierin:
Datum | Starttijd | Stoptijd | Begin KMstand | Eind KMstand | Instructeurnaam | Nummerbord | Type rit | Opmerkingen | Duur van de Rit | Aantal KM per rit

De kolom Datum kan ik niet omzetten zodat ik zelf een kolom weeknummer erbij kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Niet gedownload, maar is me wel eens opgevallen in Excel 2003. Ik heb hier geen 2007 bij de hand.

Excel gaf aan dat het tekst was, maar het was nog steeds niet behandeld als tekst (nummer dat werd aangepast naar een E macht omdat het te lang was volgens Excel).

Pas toen ik in een compleet nieuwe cel de waarde toevoegde en als tekst definieerde en dan naar de cel kopieerde waar het probleem was, snapte Excel dat het een tekstveld was.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Motrax schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:21:
Niet gedownload, maar is me wel eens opgevallen in Excel 2003. Ik heb hier geen 2007 bij de hand.

Excel gaf aan dat het tekst was, maar het was nog steeds niet behandeld als tekst (nummer dat werd aangepast naar een E macht omdat het te lang was volgens Excel).

Pas toen ik in een compleet nieuwe cel de waarde toevoegde en als tekst definieerde en dan naar de cel kopieerde waar het probleem was, snapte Excel dat het een tekstveld was.
Werkt helaas ook niet, deze had ik ook ergens op internet gevonden maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

omzetten via vba dan maar. selecteer het te converteren bereik, dan ALT+F11 (naar vb-editor), CTRL+G (naar venster direct), plak daarin de volgende code en druk op enter. daarna eventueel cellen herformatteren als datum
code:
1
for each datumveld in selection.cells:datumveld.value=cdate(datumveld.value):next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Anoniem: 113297 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:10:
omzetten via vba dan maar. selecteer het te converteren bereik, dan ALT+F11 (naar vb-editor), CTRL+G (naar venster direct), plak daarin de volgende code en druk op enter. daarna eventueel cellen herformatteren als datum
code:
1
for each datumveld in selection.cells:datumveld.value=cdate(datumveld.value):next
Dit werkt :D:D tnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Held. Dat is ook handig voor een macro die ik pas schreef. User voert data in, macro formatteerd de gegevens naar een output bestand en vult met spaties aan waar de data te kort is. Dat gebeurd met een string en gaat dus fout wanneer de celeigenschap niet op tekst staat.

En ja, ik was te lui om uit te zoeken hoe het naar een string kon worden omgezet. Als er geen tochar() bestaat zoek ik niet verder :+

Naast het feit dat het tekst moest zijn omdat anders Excel de gegevens verkeerd formatteerd. Dat was de echte reden ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1