Een goede koeling voor een pc

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Tweakers!

Op de huidige cpu E6850 zit een slechte koeling, ik heb een P5e3 deluxe mobo die bij gamen soms tot de 50 graden oploopt
( de max temp van mijn CPU is 61 graden volgens Intel )

Nu ben ik dus op zoek naar een betere proccesor koeling voor de socket 775.
Ik heb al op alternate gezocht voor een aantal koelingen, ik zie heel wat positieve en heel wat negatieve reacties van mensen die verschillende koelers gekocht hebben..ik ben bang dat als ik hem aanschaf, niet past of compatible is in mijn kast.

Even een paar specs:

- P5e3 Deluxe mobo
- E6850 @ 3GHz
- 8800 GT
- EMU1212m soundcard
- NZXT Apollo Miditower behuizing

Dit zijn de koelers waarvan ik denk dat ze goed voor mijn kast zijn:

- Cooler Master V8
- Cooler Master Hyper Z600
- Asus Silent Knight 2
- Asus Royal Knight
- Zalman CNPS9500 AM2
- Zalman CNPS9700 LED

Als iemand een advies voor me heeft, zal ik dat op prijs stellen.
Ik geef liever niet veel meer dan 75 euro uit aan de koeling.

Alvast bedankt voor de reacties

Gr,

Irshad

Verwijderd

Je zegt niets over dat je gaat overclocken. Dus een Cooler Master Hyper TX2 en een Artic Freezer 7 Pro voldoen makkelijk. Ook snap ik niet waar je je druk om maakt. Je zegt zelf dat de proc van intel tot 61 graden mag en jouw 50 graden daar nog langer niet is.

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 11:39
50 graden is relatief veel voor een C2D, maar zeker niet alarmerend.
75 euro is daarentegen veel te veel geld voor een koeler.
Scythe Mugen en Arctic Cooling Freezer 7 Pro behoren op dit ogenblik tot de beste koelers op de markt, maar dat had je zelf ook kunnen vinden en dus zal je topic vroeg of laat op slot gaan door een mod.

edit: als je boxed koeler niet naar behoren werkt, dan is de kans groot dat het aan de luchtcirculatie in je kast ligt. Je zou op z'n minst een outtakefan moeten hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door ShaiNe op 08-01-2009 12:33 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Mijn advies:
Je processor is misschien wat aan de hete kant voor een C2D maar niets waar je je zorgen om hoeft te maken. Hij gaat pas falen voorbij de 80 graden. (Bron:Google)

Kortom; er is niets aan de hand. Alleen als je voor je gevoel minder temperatuur wilt of ernstig wil gaan overclocken is het raadzaam een nieuwe koeler te kopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke koeler je moet kopen is prima uit te vinden aan de hand van reviews over de koelers. Zoek de maten op van de koeler en meet op of het in je kast gaat passen, dan kun je in geval van een kleine kast er al heel veel wegstrepen. Omdat we ervanuit gaan dat tweakers hun eigen hardware kunnen uitzoeken gaat dit topic op slot, zie ook PMG Beleid

Dit topic is gesloten.