Muziek van Xbox360 slechts stereo op 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een logitech Z-5500 set. Zeer tevreden, mooi filmgeluid en een gaaf surround effect in de games. Nu hangt mijn X360 aan het netwerk en stream ik mijn muziek van mijn computer uit mijn Zune bibliotheek.

Het probleem is dat bij het afspelen van mp3's slechts muziek uit de linker en rechter front speaker komt (&sub). De center & achterste speakers worden dus niet gebruikt. Het geluid is goed maar het zou leuk zijn als ze allemaal mee zouden doen. Ik heb al geprobeerd de Z-5500 anders in te stellen maar zonder succes.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Thnx!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 13:12

Shunt

Boe

bastiaandv schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:02:
Ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een logitech Z-5500 set. Zeer tevreden, mooi filmgeluid en een gaaf surround effect in de games. Nu hangt mijn X360 aan het netwerk en stream ik mijn muziek van mijn computer uit mijn Zune bibliotheek.

Het probleem is dat bij het afspelen van mp3's slechts muziek uit de linker en rechter front speaker komt (&sub). De center & achterste speakers worden dus niet gebruikt. Het geluid is goed maar het zou leuk zijn als ze allemaal mee zouden doen. Ik heb al geprobeerd de Z-5500 anders in te stellen maar zonder succes.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Thnx!
de Z-5500 op 2x stereo of dolby music zooi zette. ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• MrBrickALot
Dat werkt niet, het hele effect systeem ken maar 1 stand: Dolby Digital, hij krijgt zijn signaal via een optische kabel. Alleen in de standaard aansluiting, met een simpel 3.5mm stereo plug krijg ik de opties die jij noemt.

[ Voor 82% gewijzigd door MrBrickALot op 08-01-2009 12:12 ]

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35
bastiaandv schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:07:
Dat werkt niet, het hele effect systeem ken maar 1 stand: Dolby Digital, hij krijgt zijn signaal via een optische kabel. Alleen in de standaard aansluiting, met een simpel 3.5mm stereo plug krijg ik de opties die jij noemt.
In de opties van de xbox kan je dat toch gewoon instellen?

• MrBrickALot
wimpie007 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:10:
[...]

In de opties van de xbox kan je dat toch gewoon instellen?
Net nog even gaan graven in de instelling van de 360 en kwam de output methode Digital Stereo tegen, dit loste het probleem wel op, ik kreeg de mogelijkheid om de set op Stereo x2 te zetten maar ik wil natuurlijk niet elke keer dat ik een muziekje opzet door de instelling van mijn xbox moeten graven.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Je wil geen stereo muziek naar je 5.1 set sturen....laat dat maar mooi naar front L&R en je sub gaan...klinkt beter dan stereo over surround.

Ik heb een avr255 met een HKTS11 set en ik gebruik voor muziek ook alleen Front L&R en me sub. Heb dit in het begin ook over de surround speakers laten gaan maar dat klonk echt minder dan alleen front.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Pagina: 1