Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[7] WIndows 7 Bèta - Gebruikerservaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

• philipk89
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11 22:13
Dit topic is geopend voor iedereen die, net als ik was, benieuwd is naar de bèta van de nieuwste Windows versie, Windows 7, en deze dus heeft geïnstalleerd of wil gaan installeren.

Allereerst even een korte introductie:

Ik ben iemand die, gezien mijn ervaringen in het verleden, altijd met een kritische blik naar nieuwe Microsoft producten kijkt. Jarenlang ben ik Windows XP blijven gebruiken, onder het motto dat Vista eigenlijk nooit af was, in het begin traag liep (zelfs op de snelste systemen), en de beta van Vista die ik destijds probeerde was ook al gewoon waardeloos.

Toch kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen toen ik hoorde dat er een bèta gelekt was van Windows 7. Argwanend heb ik deze dan toch geprobeerd, op mijn reserve-laptopje wel te verstaan. En, wat ik dus totaal niet had kunnen verwachten, mijn mond viel open van verbazing. De bewuste laptop is 2 jaar oud, en beschikt over niet al te veel processorkracht, noch over een fatsoenlijk snelle harddisk.

En tóch wist deze nieuwe Windows zich na 20 minuten installatie op de harde schijf te vestigen, en stond ik al snel te staren naar de nieuwe desktop. Hoezo drivers installeren? Wireless, ethernet, videodrivers (nvidia 7600 go), chipset drivers, alles werkte in één klap naar behoren, zoals het gewoon hoort!!

Ik besloot alles toch maar goed op de proef te stellen en wat willekeurige, minder bekende, apparaten uit de kast te trekken. Een audigy 2 zs pcmcia werd aangesloten, een Sony-Ericsson k750i en een w960i werden geprobeerd, en al deze hardware kreeg automatisch de juiste drivers toegewezen, zonder ook maar iets te hoeven doen!

Na een dagje of twee alles getest te hebben besloot ik dat Windows 7 goed genoeg was om op XP te vervangen op mijn desktop systeem. En zo gezegd zo gedaan, typ ik nu dit bericht in de nieuwe windows. Ik heb gewoon alle software die bedoeld is voor Vista probleemloos kunnen installeren, van Adobe CS4 tot Traktor DJ Studio, en natuurlijk Office 2007. Geen enkel programma ondervond problemen, en draaide voor mijn gevoel sneller dan op XP.

Nogmaals, dit topic is bedoeld voor mensen die Windows 7 willen gaan gebruiken of dit al doen, en hun ervaringen/problemen en oplossingen daarvoor willen uitwisselen.

Eventuele (kritische) vragen van aanstaande Windows 7 gebruikers beantwoord ik met plezier. 8)

Ioniq Premium EV 2017 28 kWh

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ik zou toch liever zien dat je een dergelijk ervaringen topic eventjes van tevoren ons inseint...
heel even dicht voor overleg.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.