Elgato EyeTV Hybrid (i.c.m. DVB-C)

Pagina: 1
Acties:

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Sinds deze week heeft Elgato een nieuwe EyeTV Hybrid uitgebracht welke ook via DVB-C kan worden aangesloten...

Afbeeldingslocatie: http://elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hybrid08/product2/viewProduct/00/elgatoContent2columnLeft/02/image_en/int_hybrid_features_sticks.jpg

Ik ben geinteresseerd in deze oplossing om TV mee te kijken / op te nemen op de Mac Mini...Het liefst in HD, in ieder geval liever beter dan SD/analoog... Ik heb Ziggo digitale kabel tv, en wil dit bekijken op de Mac. Maar nu lijkt het (volgens de specs) enkel mogelijk met unencoded digitale kanalen via DVB-C....

Zijn de kanalen die we ontvangen encoded? Of is dit alleen zo voor de extra zenderpakketten?

Weet er iemand of een decoder een pass through functie heeft om zijn encoded kanalen naar zo'n oplossing door te zetten? Of gaat dit enkel werken op het analoge signaal wat de decoder via loop through doorstuurt?

Ik ben benieuwd, dit zou natuurlijk een magnifieke goedkope oplossing zijn... Apple Store

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:20

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

volgens mij is de content encoded. Krijg je bij ziggo niet zo'n kaartje voor in je box? Die kan volgens mij niet in de Eye TV

• Octagen
Zeker, maar wellicht dat de decoder het signaal dan unencoded door kan sturen?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Waarom zou Ziggo dat doen? Dan zouden ze de klant ergens mee tegemoet komen :X

Hier stond achterhaalde informatie…

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Voor zover ik weet is de FireDTV C/CI met CAM en EyeTV 3 de enige oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Prozac op 08-01-2009 16:58 ]

• Octagen
Ah dat wordt meteen een duur grapje... Kan je net zo goed meteen een dedicated decoder / hdd recorder combi kopen... *bummer* :(

Verwijderd

Ik heb een decoder van Caiway ZONDER kaartje. Betekent dit ik mijn coaxcabel op deze Hybrid kan aanlsuiten en dan digitaal tv kan kijken en opnemen op mijn Mac?

Alvast erg bedankt.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Neen; zoals eerder gezegd: je hebt een CAM nodig voor digitale TV in NL.
Misschien kun je wel NL 1,2 en 3 ontvangen.

Verwijderd

Ik was in de veronderstelling dat zo'n cam dient om de gegevens van de smartcard te lezen en daarmee het signaal te decoderen.

Nogmaals: CaiWay gebruikt GEEN smartcard, waarvoor dient dan de Cam?

En hoezo zou ik wel Ned 1,2 en 3 kunnen ontvangen?

(Ik ben, maar dat zal wel duidelijk zijn, een complete leek op het gebied van deze techniek).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:26:
Ik was in de veronderstelling dat zo'n cam dient om de gegevens van de smartcard te lezen en daarmee het signaal te decoderen.

Nogmaals: CaiWay gebruikt GEEN smartcard, waarvoor dient dan de Cam?

En hoezo zou ik wel Ned 1,2 en 3 kunnen ontvangen?

(Ik ben, maar dat zal wel duidelijk zijn, een complete leek op het gebied van deze techniek).
NL 1, 2 en 3 zijn free to air kanalen, daar heb je geen losse decoder voor nodig.

Verwijderd

Dan heb je het over de ether en dat is helemaal niet de bedoeling. Het gaat niet om de ontvangst, het gaat om het opnemen van mijn digitale kabelkanalen.

Nog even over de EyeTV Hybrid. Op de Apple site staat:
Het apparaat ontvangt versleutelde digitale tv via antenne (DVB-T, ook bekend als DTT of Freeview), versleutelde kabeltelevisie (DVB-C), en analoge kabel- en antennetelevisie
Is het niet zo dat het signaal van Caiway een DVB-C signaal is wat ik dus met de EyeTV zou moeten kunnen bekijken / opnemen?

Verwijderd

Niemand?

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:34
Free-to-air is een term dat gaat over de encryptie, niet de manier van versturen. Via DVB-C wordt NLD 1 ongecodeerd meegezonden en bij DVB-T wordt NLD 1,2,3 ongecodeerd meegezonden. Dat zijn de enige kanalen die je kan ontvangen zonder decoder (bij de meeste aanbieders).

Ik ken Caiway niet, maar hoe ontvang je digitale TV zonder decoder-kastje?

Ik zie op de site van Caiway dit staan:
Sinds januari 2005 maakt CAIW gebruik van de standaard Irdeto-decoders, zoals ook gebruikt bij @Home, Casema TVD, Multikabel en Delta. Voor het basisabonnement is geen smart-card nodig, dus ook elke andere DVB-C decoder zonder card zou moeten werken...
Dus dit zou betekenen dat de Elgato inderdaad moet werken.

[ Voor 31% gewijzigd door JottemJ op 29-01-2009 12:36 ]

Verwijderd

Ik heb wel een decoder, er hoeft alleen geen smartcard in. Alleen voor de pay-tv pakketten is een smartcard nodig.

Edit: bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 12:43 ]

Pagina: 1