Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP Professional Retail Upgrade] vraagje over licentei

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatst heb ik een bedrijfje XP Professional Retail Upgrade laten aanschaffen. Op de website van Azerty.nl waar ik de software heb gekocht stond nergens iets vermeld over een Upgrade. Nu heb ik dus zelf van Internet een Windows XP Professional (SP3) Retail .iso moeten downloaden (legale .iso van Microsoft zelf) en heb Windows daarmee geïnstalleerd. De productcode werkte ook prima op de niet-volume license versie van de gedownloade Windows.

Op de Dell Optiplex 330 waar ik dit op heb geïnstalleerd was al wel een Windows Vista Business OEM licentie van kracht.

Mijn vraag is, is dit nu legaal? Ik kan zo op Internet geen exacte vergelijking vinden.... Vaag Microsoft licentiewoud.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
De Upgrade is legaal gekocht, De download is legaal verkregen dus als die productcode ook legaal is dan lijkt het mij in orde.

Dat die PC al een Vista Business OEM had is niet erg, zover ik weet is dualboot nogsteeds legaal :)

[ Voor 29% gewijzigd door crack_en_hack op 08-01-2009 09:54 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Download is verkregen via niet 100% legale kanalen, want ik heb geen MSDN account..
De .iso is gewoon wel officieel van Microsoft en heb je zonder code niets aan...

Microsoft gebeld en die zeggen dat ik nog een Windows 98, Windows ME, Windows 2000 of Windows XP Home Edition Retail moet aanschaffen om dit legaal te maken...

Dan heb ik straks eindelijk een legale XP Pro draaien met de volgende licenties aangeschaft:
- Windows NT 4.0
- Windows 2000 Upgrade (icm Windows NT 4.0 een Windows 2000 Professional licentie als ik het goed heb?)
- Windows XP Pro Upgrade (over Windows 2000 heen)
- Vista OEM Business (niet nodig)

absurd..

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Dan zou ik A: Bij Azery gaan klagen dat ze jou het verkeerde XP pakket hebben gestuurd en B: bij Microsoft informeren of er geen downgrade opties zijn bij een Vista Business licentie...

Wel idioot dat Microsoft jou nog een Windows 98, Windows ME, Windows 2000 of Windows XP Home Edition Retail willen laten kopen want die zijn niet eens meer leverbaar en nog ondersteuning er voor geven ho maar.

Het is ook niet handig upgrade pakketten te kopen 7(8)7

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!