Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Winxp] instalatie van xp geeft foutmelding.

Pagina: 1
Acties:

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 11:46
Ik heb gisteren mijn onderdelen opgehaald voor een niewue PC.
de inhoud is: Intel core duo 8400, P5q-e mobo,4 Ghz geheugen, en mijn 1 jaar oude sata zijn zijn allemaal weer in de Big Tower gezet.

Tijdens de boot even in de BIOS de opstart stations wijzigen naar DVD speler.
na het opnieuw opstarten start de originele Windows XP pro cd (met SP2 er op) legaal gekochtals OEM zijnde.

Eerst mijn oude partie van Windows weg halen en een niewue partite er op en zetten en op die partitie Windows op laten installeren.
De format loopt goed dan worden de .sys en de .dll van de cd over gecopieerd en bij 100% krijg ik de melding line 0 of hivedef.inf is corrupted

en daar stopt de setup mee en ik ga met google opzoek naar een mogelijke oplossing.

nou geeft ik toe dat ik 2 spelers heb.
1 is een brander
2 is een dvd speler.

als ik alles op de normale manier doe (installeren via de brander) dan krijg ik tijdens het coppieren dat hij een rio4.dll niet kan vinden en nog wat van dat soort bestanden.

dus nu heb ik alleen de dvd speler aan gesloten en geboot vanaf cd en krijg ik dus line 0 of hivedef.inf is corrupted fout melding.

wie herkent deze fout en heeft de oplossing ?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Rotte cd?

Money for nothin' and your chicks for free

• daanski82
de CD zelf is ong. maar 5 X gebruikt maar je kan daar in gelijk hebben.

tevends heb ik moeite op google om een zinnig forum te vinden waar een op lossing zou kunnen staan.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
Probeer eens de i386 directory te kopieren naar je HD en dan de installatie te starten.

• daanski82
Spike1506 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:15:
Probeer eens de i386 directory te kopieren naar je HD en dan de installatie te starten.
mmmm dan ben ik bang dat ik eerst een floppie drive moet zoeken (deze zit er standaard niet meer in)
en dan een win98 boot floppie denk ik zo.

maar als ik die map verplaats heb hoe ga ik dan verder (is hier een tutorial voor de vinden)?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, op de CD zelf vind je de deployment tools voor XP.
\support\tools\deploy.cab.

Daarin staat ook een complete helpfile met alle opties die je tijdens de installatie kunt gebruiken.
Lees die eens door? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• daanski82
Zo Windows draait weer.
het kan 2 oorzaken hebben.
1 de master/slave instelling van de dvd-speler(via jumper op de achterkant van het apparaat
2 dvd-speler rot.

ik ga het niet uit testen maar 1 van deze 2 was de oplossing om verder te kunnen gaan met installatie van Windows XP

Pagina: 1