Ik heb een nieuwe MacBook met 4GB aan geheugen. Onder Mac OS geeft ie ook aan dat er 4GB in zit maar als ik Boot Camp gebruik (Windows XP 32-bit) krijg ik in System Properties te zien dat er 2.72GB aan RAM te gebruiken is. Diagnostische programma's geven aan dat er fysiek 4GB aan geheugen in zit en ik heb altijd gedacht dat 32-bit Windows tot 3.2GB kan addresseren. Waarom is het dan zo dat ik maar 2.72GB kan gebruiken?
Ik wil geen 64-bit Windows gebruiken vanwege de instabiliteit. De /PAE switch staat gewoon aan en ik gok dat dit te maken heeft met de EFI. Op Google en GoT kan ik echter niks vinden over dit probleem.
Dit is ook niet het "bekende" 4GB probleem (dat 1 reepje wel werkt maar 2 niet) want ik heb de MacBook op de site van Apple gekocht en daar gekozen voor hun geheugen.
Ik wil geen 64-bit Windows gebruiken vanwege de instabiliteit. De /PAE switch staat gewoon aan en ik gok dat dit te maken heeft met de EFI. Op Google en GoT kan ik echter niks vinden over dit probleem.
Dit is ook niet het "bekende" 4GB probleem (dat 1 reepje wel werkt maar 2 niet) want ik heb de MacBook op de site van Apple gekocht en daar gekozen voor hun geheugen.