CSS laat hele pc vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 19:29
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met CounterStrike: Source. Bij bepaalde maps slaat de hele pc vast als ik circa 10 seconden in die map zit. Het hele beeldscherm vult zich dan met grote dikke strepen (horizontaal) en er is geen mogelijkheid om terug te keren naar Windows (restart is vereist). Ik krijg dit probleem bij enkele (niet de originele) maps. Bij alle originele maps die bij het spel inzitten en die ik heb gespeeld heb ik dit probleem nog niet gehad. Ik heb geen id waar ik moet zoeken, dus vroeg me af of jullie dit probleem misschien eerder gehoord (of zelf gehad) hebben.

Systeemspecs:
E8400 @ 4.0Ghz
4GB OCZ
ASUS P5Q Pro
Sapphire 4870 512MB

Besturingssysteem: Vista Business 32 bits legaal
Driver VGA: 8.561.0.0

Misschien nog handige info:
Probleem heb ik bij meerdere surf servers, en o.a. bij simpsons_street.

Mocht er nog meer info nodig zijn, dan hoor ik het wel. In ieder geval alvast bedankt!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-11 16:12
Heb je die maps van die server gedownload of had je ze van ergens anders gedownload ?

NUC I5 256GB SSD

• mauricedb
Via de servers.

• MasQQ
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Gebeurd het vastlopen alleen met dit spel? Heb je je geheugen gecheckt?

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:38

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

videokaart kaput ? Heb je andere liggen om te testen ?

FiXxXeR

• mauricedb
Gebeurt alleen met CSS. Heb dit probleem namelijk nog niet bij andere games gehad. En het lijkt me sterk dat als de VGA kapot is, dat hij alle originele maps van CSS wel goed laat draaien. En andere games dus ook. Heb hier geen vervanger liggen om de VGA ook echt uit te sluiten.

• not2secure4u
Ik zou eens die maps verwijderen en ze op een site als fpsbanana downloaden en dan een checken of je het nog hebt. Heb je het bij ALLE non-original maps ?

NUC I5 256GB SSD

• mauricedb
Nee, ongeveer bij (tot zover) vijf maps.
Ik zal eens rond kijken op de site die je gaf. Hopen dat het helpt wat je zegt.

• mauricedb
Okee, ik heb een level gedownload op de hierboven genoemde site. In de map maps bij CSS bij Program Files het level verwijderd die problemen geeft, en het gedownloade level naar maps gekopieerd. Ben een server ingegaan die dat level op dat moment aan het spelen was, en ik krijg weer na een seconde of 10/15 allemaal strepen in beeld en de hele pc loopt vast. Dit is dus helaas niet de oplossing :(

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:55
mauricedb schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:28:
Okee, ik heb een level gedownload op de hierboven genoemde site. In de map maps bij CSS bij Program Files het level verwijderd die problemen geeft, en het gedownloade level naar maps gekopieerd. Ben een server ingegaan die dat level op dat moment aan het spelen was, en ik krijg weer na een seconde of 10/15 allemaal strepen in beeld en de hele pc loopt vast. Dit is dus helaas niet de oplossing :(
Welke maps zijn het? Grote maps?

Weet namelijk dat mijn pc nogal moeite had in combo met warm weer + grote maps. binnen no time gingen alarm bellen dat hij te warm werd. Met alle standaard maps nooit problemen gehad.

Kan zijn dat je vid het niet aan kan kwa geheugen of warmte als het om grote maps gaat. Anders ook geen idee.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zet de boel eens terug op de stock speeds en kijk of je nog steeds vastlopers hebt. Eventueel de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en gewoon alles controleren, dus harde schijf voor bad sectors, geheugen stresstesten met memtest86+ etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je CS:S al opnieuw geinstalleerd ? Ik zie dat namelijk nergens staan, maar het lijkt mij wel een logische stap. Eventueel zou ik zelfs heel Steam opnieuw installeren.

• not2secure4u
Idd kan je doen, laat iets weten

NUC I5 256GB SSD

• mauricedb
@ TgR_KILLER:
Nee, is nou niet echt een grote map: gg_simpsons_street
En het lijkt me sterk dat een 4870 512 MB niet zo'n map kan draaien :P
@ Wiethoofd:
Ik zal straks eens alles op de normale waardes zetten, maar het lijkt me sterk dat het hier aan ligt, aangezien de processor niet echt warm wordt (vga is nooit overgeklokt)
@ PilatuS:
Een tijdje terug, toen ik Vista Ultimate (illegaal) draaide, had ik dit probleem ook al. Aangezien ik nu Vista Business (legaal) heb draaien, lijkt het me (nogmaals) sterk of een nieuwe installatie van CSS zal helpen. Ik denk eerder dat het een hardware probleem is, misschien heeft het met de overklok van de cpu te maken?

• not2secure4u
Kan er zeker mee te maken hebben, klok je waardes eens even terug en kijk wat het geeft :)

NUC I5 256GB SSD

• mauricedb
Overklok ongedaan gemaakt, zowel steam als source verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Heeft nog steeds niet geholpen. Wel kreeg ik zonet met het spelen van het level gg_simpsons_street een blauw scherm, echter kon ik hier geen notitie(foutmelding) of foto van maken aangezien het beeld na 2/3 seconden op zwart ging.

Edit: Zonet nog even Race Driver: GRID gedaan, en dit gaat gewoon compleet vlekkeloos.

Edit 2: En ook een klein uurtje CSS in een server die zo goed als enkel (bijna)originele maps speelt gaat prima.

[ Voor 24% gewijzigd door mauricedb op 13-01-2009 00:11 ]

• not2secure4u
Dit is een heel heel raar probleem dan. Ik zal even rondkijken voor je.

Heb je overigens al van video drivers verandert ? eens naar een versie rond het jaar 2004-2005 ( Launch CSS ) en een iets recentere ?

NUC I5 256GB SSD

• mauricedb
Ik heb wat recente (half jaar terug) drivers geprobeerd, dit helpt helaas niks. Ik had gehoopt dat de game het wel goed zou doen als ik het in XP compabiliteits modus zou draaien. Ik kon nou wel langer (+/-5 minuten) in een level blijven, waar ik normaal gesproken na 10 seconden het probleem zou krijgen, maar alsnog liep de pc compleet vast. Overigens zie ik de laatste tijd geen grote horizontale strepen meer, maar vaak een heleboel kleine vierkantjes die niet het hele beeld bedekken. Hierdoor zie ik nog een groot stuk van het vastgelopen level.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Loopt je hele computer vast of kan je nog spelen als je die rare kleine vierkantjes (voorheen strepen) hebt? Zo ja, maak eens een screenshot en zet deze eens online, het kan namelijk ook gewoon zijn dat je grafische kaart stuk (aan het gaan) is. De aansturing van de textures in de standaard levels is gedaan door de makers van de source engine, maar op het moment dat iemand in een zelf gemaakt level de boel net iets anders doet kan het dus fout gaan.

Probeer trouwens de_dust2_unlimited eens, dat is een map die ik graag speel, custom is, maar bij mij wel goed blijft lopen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• mauricedb
De hele pc loopt vast, ook met die blokjes. Ik zal er wel eens een foto van maken.

Ik zal eens die map van jou uitproberen. En ik denk dat wat jij zegt, met die aansturing van de textures, dat dat het probleem is. Aangezien ik een game als GRID zonder moeite op de hoogste settings kan spelen, van een kapotte vga is lijkt mij dan geen sprake. Maar dan vind ik het toch vreemd dat andere mensen blijkbaar wel zonder problemen deze maps kunnen spelen. Ik zal straks vertellen hoe het is gegaan met de_dust2_unlimited.

Edit:

Nou, heb een uur die map gespeeld die jij opnoemde, en dat ging perfect. Leuke map btw :)

[ Voor 9% gewijzigd door mauricedb op 16-01-2009 18:40 ]

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:11

rCk

Ik heb er zelf ook last van maar dan met meerdere games, verschillende OSen, en OC of niet... Binnenkort even memtest draaien en dan verder kijken, heb er inmiddels al 5x voor naar Breda moeten rijden (km of 40 heen-terug) Dus tja, dat is ook niet zo fijn om eerlijk te zijn.

Bij mij is er al 2x nieuwe HD4870 512 in gegaan (naar zeggen van mijn computerzaak, weet niet eens zeker want ik heb me verbaasd over de 'service').

• mauricedb
Erg apart dan zeg. Dus bij jou loopt je pc ook helemaal vast? En alleen met zelf gemaakte maps in Source of ook de originele maps?

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 20:34
misschien is hier dan op de ati forums wat over te vinden als er meer mensen zijn met het probleem?
Pagina: 1