Toon posts:

Mini ITX systeem graag jullie mening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag jullie mening willen over het volgende systeem, ik wil graag een zo zuinig mogelijk systeem. Maar het moet ook in verhouding staan, tot wat het kost.

Graag hoor ik even iets van jullie, alvast bedankt voor je reaktie.

groet Mente

Onderstaand systeem kost incl verzendkosten 300 Euro

Mini PC CP 3688

Intel Atom-230D, 2GB RAM, 160 GB HDD

Gigabyte GA-GC230D
Intel Atom 230 D 1.6 GHz CPU
2 GB DDRII RAM
Intel GMA 950 grafische
10/100Mbit Lan
6 x USB 2.0 (2x Front)
1x seriële poort
1x paraller Port
6 CHANNEL AC'97 Codec geluid
PS-2-poort voor de muis en toetsenbord
160 GB SATA 2.5 "HDD
Multi-format dvd-brander Slimline
Afmetingen: 6,5 cm x 21,0 cm x 25,8 cm
externe voeding

Verwijderd

Wat wil je er mee doen? Dat lijkt me toch de belangrijkste vraag. Is hij krachtig genoeg voor wat jij wil? Dan is er toch niets mis? Heb je ook naar andere ITX systemen gekeken? Wat kosten die en wat is het verschil tussen die systemen kwa power en performance?

Volgensmij kosten de meeste atom systeempjes zo rond de 300 en deze ziet er ook gewoon kompleet uit.

oh en Wat is er nu anders in CSL?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:02:
Wat wil je er mee doen? Dat lijkt me toch de belangrijkste vraag. Is hij krachtig genoeg voor wat jij wil? Dan is er toch niets mis? Heb je ook naar andere ITX systemen gekeken?

oh en Wat is er nu anders in CSL?
Ik zou dit systeem willen gebruiken voor het uploaden van gegevens uit mijn weerstation naar een web site.
Omdat ik zelf niet kan beoordelen, of dit systeem daar voor geschikt is. Vraag ik het hier.

groet Mente

Verwijderd

Ik heb mijn post nog geupdate met nog meer vragen die je zou moeten beantwoorden :P. Ik kan van af hier niet zien wat jij allemaal wel en niet gedaan hebt :9.

Dat lijkt me niet zwaar, maar heb je het al getest met een huidig systeem en hoe gaat het daar op?

Groeten zijn niet nodig hier op GoT ook al staat het vriendelijk :9

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:08:
Ik heb mijn post nog geupdate met nog meer vragen die je zou moeten beantwoorden :P. Ik kan van af hier niet zien wat jij allemaal wel en niet gedaan hebt :9.

Dat lijkt me niet zwaar, maar heb je het al getest met een huidig systeem en hoe gaat het daar op?

Groeten zijn niet nodig hier op GoT ook al staat het vriendelijk :9
Ik draai nu met een Intel dual core E8400, 4 gb geheugen en een video kaart met 512mb geheugen.
Dat is helemaal geen probleem, maar het gaat mij om het energie verbruik naar beneden te brengen als het systeem 24 uur per dag aan staat.

Mente

Verwijderd

Hoeveel CPU en geheugen gebruiken de dingen op je huidige pc?

Hoe zit het met de software? Krijg je een OS bij dit systeem? Ga je linux op zetten en werkt jouw software daar op?

Ik heb bij picco deze gezien, ongeveer het zelfde, minder geheugen, maar wel XP er bij.
http://www.picco.nl/produ...cPath=29&products_id=3121

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:16:
Hoeveel CPU en geheugen gebruiken de dingen op je huidige pc?

Hoe zit het met de software? Krijg je een OS bij dit systeem? Ga je linux op zetten en werkt jouw software daar op?

Ik heb bij picco deze gezien, ongeveer het zelfde, minder geheugen, maar wel XP er bij.
http://www.picco.nl/produ...cPath=29&products_id=3121
Mijn huidige CPU en geheugen worden ongeveer 43% gebruikt.

Er zit geen OS bij, dat zou ik er bij moeten kopen. Linux zou wel kunnen maar daar heb ik geen ervaring mee dus dan wordt het xp.

Ik ga even op de site van picco bekijken, ik heb ook al wel andere systemen bekeken maar 400 Eur ben je al gauw kwijt en dan komt het OS er nog bij.

Mente

Verwijderd

Dus je E8400 word voor 43% belast bij het gebruik van je weer-software? En je geheugen ook?

Sja dan is die wind bij picco goedkoper. XP is toch ook al gauw zon 90 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:23:
[...]

Mijn huidige CPU en geheugen worden ongeveer 43% gebruikt.

Er zit geen OS bij, dat zou ik er bij moeten kopen. Linux zou wel kunnen maar daar heb ik geen ervaring mee dus dan wordt het xp.

Ik ga even op de site van picco bekijken, ik heb ook al wel andere systemen bekeken maar 400 Eur ben je al gauw kwijt en dan komt het OS er nog bij.

Mente
Maar als deze grappen op je c2d al 43% doen ga je van een atom niet vrolijk worden.
En wat voor programma's gebruik je? Werken die wel op linux? Of met wine, zoja kun je daar een boel mee besparen, en beter een iets te krachtige pc dan 1 die het net niet. doen kan.

Succes in elk geval.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik laat dit topic in het kader van het nieuwe beleid open. Al staat deze nog niet online, toch is dit een topic dat open zou blijven in deze vorm omdat het niet in een andere klasse past.

Toch verwachten we wel iets meer inzet. Graag zouden we willen weten om welk programma het gaat en hoe het echt zit met de CPU belasting.

Is die belasting echt ~40% bij op een E8400? Daarbij zou je zo veel mogelijk andere dingen moeten afsluiten. Belast hij 1 core of beide? Dat laatste is met taakbeheer wel te zien in de grafieken. Aan de hand daarvan kunnen we zien welke CPU het beste hierbij past.

Met 40% belasting zonder andere applicaties open denk ik eerder aan een AMD processor met een TDP van 45W uit de xxxxe serie. Bij minder belasting is de onlangs (zie tweakers.net) geintroduceerde Athlon op 1,6GHz met een TDP van 15W misschien een betere optie (mocht deze leverbaar zijn). Die is nog 2x zo snel als een Atom.

Oh, en groeten doen we niet. Dus liever gewoon weglaten. Zie ook Registratievoorwaarden / korte FAQ

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 08-01-2009 10:57 ]

Pagina: 1